✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

05.02 - קבוצת הג'רוזלם פוסט (Jerusalem Post Group) עברה ל-Google Cloud

IsraelClouds
|
February 5, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events

הקבוצה, הכוללת את ערוצי המדיה והעיתונים מעריב, ספורט1 וג'רוזלם פוסט, עברה לענן של גוגל כדי ליהנות מתשתית גמישה שתשפר את היציבות ותפחית עלויות באמצעות יכולות autoscaling

קבוצת הג'רוזלם פוסט שבבעלות איש העסקים אלי עזור, עברה לשירות הענן של גוגל, Google Cloud - כך נודע למערכת Israel Clouds. קבוצת הג'רוזלם פוסט מאגדת תחתיה את העיתונים, אתרי האינטרנט והאפליקציות של מעריב ו-Jerusalem Post וכן את ערוץ שידורי הספורט והאפליקציה של Sport1. עד לאחרונה השתמשה הקבוצה בשירותי אירוח מקומיים לאחסון וניהול תשתיות המידע שלה, אולם אלו התבררו כבלתי גמישים, דרשו אחזקה מרובה וגרמו לשימוש לא-יעיל בשרתים.

במסגרת הפרויקט שבוצע על ידי חברת WideOps, שותפה בכירה של גוגל קלאוד, עברו אתרי החדשות של ג'רוזלם פוסט, מעריב וספורט1 לרוץ על גבי תשתיות Compute Engine של גוגל, עם שירותי Cloud Storage, Cloud SQL, Cloud Load Balancing ו-Stackdriver, וכן יכולות פיירוול ונטוורקינג מתקדמות של גוגל קלאוד. גם אפליקציות המובייל של שלושת ערוצי המדיה רצות כעת על תשתית App Engine של גוגל. במסגרת הפרויקט הוחלט לבנות מחדש כל מה שניתן, במטרה לתקן כל שגיאה אפשרית שהייתה בתשתית הקודמת.

עמנואל הרוניאן, מנמ"ר קבוצת Jerusalem Post: "תשתית המידע הקודמת שלנו לא עמדה בדרישות הדינמיות שמאפיינות אתרי חדשות. היה קשה להגיע לתשתיות ולהבין אילו נכסים שלנו, כך שהיינו משלמים על יכולת נוספת לקראת זמני שיא פוטנציאליים במקום לשלם רק על מה שהשתמשנו בו בפועל. מאחר שהתנאי הראשון והבסיסי ביותר לפיתוח חדשנות כרוך בתשתית נתונים שמתאימה לצורכי הארגון, החלטנו לצאת לפרויקט שיבטיח לנו את הזמינות והאג'יליות הדרושות ועברנו ל-Google Cloud".

לדברי הרוניאן, "הבחירה ב-Google Cloud הייתה קלה וטבעית. כבר השתמשנו ב-Google Ads ורצינו להעמיק את הקשר עם גוגל כדי להמשיך לצמוח ולפתח חדשנות. אנו מרחיבים את מעגל הקוראים שלנו בכל העולם ולצד השיפור שאנו כבר חווים ביציבות ובביצועים נשקול למנף עוד יכולות מתקדמות שפלטפורמת Google Cloud פותחת בפנינו".

הרוניאן מספר כי המעבר ל- Google Cloud הביא לשיפור במספר תחומים. "הודות לשימוש בחוות השרתים של גוגל באירופה וצפון אמריקה אנו קרובים יותר לקוראים שלנו בחו"ל ונהנים מזמני תגובה מהירים יותר. השירות יציב יותר ואנו כבר לא נזקקים לעדכונים תכופים ולתחזוקה כפי שנדרש בעבר. בנוסף, הצלחנו להפחית את העלויות הודות לשימוש מנוהל ויעיל יותר במשאבי מחשוב ושרתים. בשניים מתוך שלושת האתרים אנו משתמשים ב-autoscaling אשר מבטיח שימוש אופטימלי וחסכוני בשרתים, בצד יכולת גידול אוטומטית ומידית לפי צורך. היום אנו משלמים רק עבור מה שאנו צורכים, וזה יתרון גדול שמסייע לנו לשמור על ההוצאות תחת שליטה".

"הצוות של WideOps מילא תפקיד מרכזי בפרויקט, עם תמיכה ושירות ברמה גבוהה יותר מכל הציפיות שלנו," מוסיף הרוניאן. "העבודה אתם התנהלה במקצועיות ושקיפות, ותרמה רבות להצלחת הפרויקט".

מנמ"ר קבוצת Jerusalem Post (קרדיט: רותם מלול)

לדברי מאיר דניאל, מייסד ומנכ"ל WideOps, "יש אתגר מיוחד בביצוע פרויקט תשתית עבור אתרי חדשות המדווחים על אירועים בזמן אמת. נדרשנו להקים עבור קבוצת Jerusalem Post תשתית אלסטית שתספק מענה לעלייה חדה בעומסים סביב אירועי חדשות גדולים, אך מצד שני שתהיה חסכונית בשעות השפל.  אתגר נוסף היווה אתר JPOST שרוב הקוראים שלו נמצאים בצפון אמריקה בעוד שעורכי האתר נמצאים בישראל. על מנת לתת מענה לדרישות אלו ואחרות, WideOps יישמה את הכלים המתקדמים ביותר ב-Google Cloud ולשמחתנו הצלחנו לבצע את המעבר ל-Google Cloud ללא השבתה והפרעה לקוראים, וזאת על אף שאתר הספורט הועבר במהלך המונדיאל והאתרים האחרים הועברו תוך כדי אירועים חדשותיים גדולים".

שימרית פרסיק-הדברג, מנהלת עסקית ב-Google Cloud ציינה כי "הפרויקט התמקד בהחלפת התשתיות הטכנולוגיות של קבוצת הג׳רוזלם פוסט, אך השלבים הבאים כבר יתמקדו בעולמות ה-Big Data וה-Machine Learning".

ואכן, בימים אלה שוקלים בקבוצת הג'רוזלם פוסט את מגוון האפשרויות לשימוש בטכנולוגיית machine learning שנפתחו בפניהם עם המעבר לענן של גוגל. "אנו שוקלים למשל להשתמש בתובנות שנפיק מניתוח נתונים כדי להתאים אישית לכל קורא את עמודי הבית של אתרי החדשות לפי תחומי העניין שלו," אומר הרוניאן. "בקרוב נוכל להבין טוב יותר את קהל הקוראים שלנו ואפילו להעריך מראש איזה כתבות יזכו להכי הרבה כניסות באתר".

שימרית פרסיק-הדברג מגוגל קלאוד (קרדיט: עזרא לוי)
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות