✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

23.05 - גוגל שמה את המפתחים ואנשי ה-DevOps במרכז

IsraelClouds
|
May 23, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

פתרונות מתקדמים עבור DevOps תופסים מקום מרכזי אצלנו ב-Google Cloud. לא במקרה זה היה אחד הנושאים הכי מדוברים בכנס Google Cloud NEXT שנערך לאחרונה בסן פרנסיסקו. ב-Google אוהבים להתייחס אל DevOps כאל פילוסופיית "גורל משותף" בין צוותי IT ומפתחים, וחלק נכבד מההשקות האחרונות שהחברה חשפה מיועדים בדיוק לכך.

אנשי DevOps נדרשים לשני סוגים של מיומנויות. ראשית, כל נושא האוטומציה של תשתיות והעבודה עם קונטיינרים - וכאן נכנס Anthos שמציב רף חדש בתחום, כי הוא מאפשר תשתית שהכול בה מנוהל על ידי ספק הענן, וזה לא משנה אם התשתית נמצאת בענן או באתר הלקוח (on-prem). זה אומר שצוותי הפיתוח לא צריכים יותר להיות אחראים על קלאסטרים של קונטיינרים אלא רק על האפליקציה והשירות שהם צריכים לפתח ולספק.

סוג המיומנות השני זה להיות פרודוקטיביים הרבה יותר בעזרת פרקטיקות מודרניות של DevOps. נדרש מהם ליצור שירות מעולה, לנטר ולמדוד אותו, לערוך בדיקות, להוסיף פיצ'רים, לוודא שהשירות יציב ואמין, לדאוג לשרידות, ולהישאר בגבולות התקציב, וזאת לצד כל ההיבטים התרבותיים שכרוכים בלספק שירות ולא רק לפתח אפליקציה.

על פי גישה זו, המפתחים מעורבים הרבה יותר בפן התפעולי של תשתיות המחשוב, וזה שינוי תרבותי גדול עבורם. גם המפתחים וגם צוותי המחשוב חולקים אותה אחריות וגם אותו גורל, כולל אחריות משותפת למעקב אחר נתוני המערכת, תחקור נוקב וכנה של אירועים, והרבה מאוד שקיפות. התפיסה היא שכל הצוות יחד אחראי להפעלת השירות.

זו בדיוק הסיבה ש-Anthos ו-Cloud RUN on GKE משנים את עולמם של צוותי IT ושל מפתחים כאחד. הרעיון של Anthos הוא לעזור ללקוחות להאיץ את מסע הענן שלהם, ויש לזה שני חלקים עיקריים: חלק אחד זה להשתמש בתשתית הענן כאילו היא ממש בתוך מרכז הנתונים של הארגון, והחלק השני זה להשתמש בתכונות ומאפיינים של תשתיות ענן אפילו כשהתשתית היא בעצם במרכז הנתונים של הארגון. Anthos מצליח להביא את שני הדברים האלה יחד - תשתית GKE מנוהלת של Google בענן, ובמקביל גם תשתית GKE באתר הלקוח (on-prem).

קונטיינרים מנוהלים הם הסטנדרט החדש לפיתוח יישומים, בין אם בענן או באתר הלקוח, והיום אנו מאפשרים למפתחים תשתית מודרנית בכל סביבה שהיא. עם Anthos אפשר לקחת כל קוד, לארוז ולהריץ אותו במודל serverless, ולהשאיר לנו לנהל את כל הטיפול ב-event routing, elastic scale, ובכל שאר היכולות של serverless שכולם רוצים, בין אם בענן ובין אם on-prem.

ארגונים יכולים לבחור במודל של ענן היברידי מאילוצי רגולציה, או מכל סיבה אחרת, ועדיין לבנות תשתית אחת ולהריץ אותה בכל מקום. למעשה הבאנו כאן גישה חדשה שבאה ואומרת ללקוח: "Build Once, Run Anywhere" ואשר מאפשרת שימוש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, קונפיגורציה, ולניהול המידע הארגוני בסביבת On-Prem ובענן, באופן שקוף ואחיד. החזון היה תמיד להנגיש לכל סביבה את היכולות, הממשקים, וחוויית המשתמש שזמינה ללקוחות בענן.

אחד היתרונות המשמעותיים זה שאפשר לשמור על השקעות קודמות שהארגון כבר עשה בתשתיות המחשוב שלו, ועדיין להריץ יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת. פלטפורמת Anthos מאפשרת להריץ את היישום הרלוונטי, תוך אימוץ תקנים פתוחים ונגישים, ללא שינוי, ועל בסיס ההשקעה הקיימת בחומרה או בענן הציבורי – וזאת מבלי לחשוש מנעילת-ספק. הענן צריך להיות פתוח, ולשם בדיוק אנחנו צועדים.

כל החידושים בנושא טכנולוגיות הדור-הבא בענן, יוצגו  בכנס Google Cloud Summit, שיתקיים בגני התערוכה בתל אביב ב-29.5. הכנס יכלול את התערוכה הגדולה ביותר של גוגל בישראל עד כה, במסגרתה יוצגו הדגמות חיות והוכחת יכולות של מגוון טכנולוגיות גוגל בענן. ההשתתפות בכנס אינה בכרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש.

לפרטים נוספים

מאת: אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ומזרח-מרכז אירופה

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות