✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

30.09 - פלייטרקס - הענן מסייע לנו לנהל פעילות חובקת עולם

IsraelClouds
|
September 30, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
alt="blogs"
title="Google"
Events

"הענן מסייע לנו לנהל פעילות חובקת עולם של רחפני משלוחים"

כך אמר יריב בש, מנכ"ל חברת פלייטרקס (Flytrex), מפתחת של טכנולוגיה לניהול והפעלה של צי רחפני משלוחים. החברה, הפעילה כבר היום במספר מדינות בעולם – בהן ארצות הברית ואיסלנד – נסמכת על שירותי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS כדי להביא את יכולות המערכת לכול פינה בעולם

עבור מרביתנו המחשבה של שליחות מזון מעלה בראש בדרך כלל תמונה של שליח המגיע רכוב על גבי אופנוע. את המציאות הזו החליטה חברת פלייטרקס (Flytrex) הישראלית לשנות מהקצה, ולהוסיף למשוואה הזו דבר שנראה עדיין עתידני – רחפני משלוחים. החזון של העברת משלוחים על ידי רחפנים נראה עדיין בדיוני, אלא שהחזון של חברת הטכנולוגיה הצעירה מציב את הרחפנים במרכז העשייה והפעילות. את המוח של המערכת, אותה פיתחה פלייטרקס, שהופך רחפנים לצי לוגיסטי מסונכרן ויעיל, פיתחה החברה תוך הסתמכות על תשתיות הענן של אמזון ווב סרוויס – Amazon Web Services.

פלייטרקס, שהוקמה בשנת 2013 על ידי היזמים יריב בש ועמית רגב, פיתחה מערכת המאפשרת להפעיל ולנהל צי של רחפנים המיועדים לביצוע משלוחים. המערכת כוללת רכיב תקשורת המותקן על גבי הרחפנים, המחבר אותם לרשת התקשורת הסלולארית, ומאפשר לקבל מידע בזמן אמת על מיקומו של הרחפן, מהירותו, גובה הטיסה ומדדים נוספים. כמו כן, פיתחה החברה מערכת הפעלה ייחודית להטסת רחפנים, המאפשרת שליטה על צי לוגיסטי של רחפנים ממסך בקרה אחוד. ממש בימים האחרונים הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם מגרש גולף במדינת צפון דקוטה בארצות הברית במסגרתו יתאפשר לשחקנים להזמין משלוחי מזון לתוך המגרש עצום המימדים באמצעות רחפנים. שיתוף פעולה זה מצטרף לפעילות המוצלחת שמבצעת החברה מזה כשנתיים ברייקיאוויק בירת איסלנד של העברת משלוחי מזון באמצעות רחפנים.

יריב בש, שותף-מייסד ומנכ"ל פלייטרקס, מה היעד של החברה?

אנחנו בפירוש רואים את עצמנו כחלוצים בתחום של פיתוח מודל עסקי וטכנולוגי שמאפשר להפוך רחפנים למערך לוגיסטי המאפשר לספק לצרכנים משלוחים. היום מדובר על משלוחי מזון, אך בפירוש בעתיד נראה גם משלוחים הנוגעים לקשת רחבה של מוצרי ריטייל שאנשים יקבלו ישירות לחצר ביתם באמצעות רחפן. הפוטנציאל הכלכלי של תחום הרחפנים הוא עצום. מדובר על שוק עולמי בעל פוטנציאל של עשרות מיליארדי דולרים, כאשר הלקוח הפוטנציאלי שלנו לא יהיה הצרכן הביתי, אלא חברות לוגיסטיקה, חברות משלוחים, קמעונאים גדולים, וגופים עסקיים אחרים, שירצו להפעיל צי של רחפני משלוחים למטרות עסקיות."

איך נעזרת פלייטרקס בשירותי הענן של אמזון ווב סרוויס?

"המערכת שלנו מבוססת על תשתיות הענן של AWS, בדגש על "המוח" של המערכת שלנו המצוי בענן. מדובר על כלי אנליטיקה פרי פיתוח שלנו המצוי בענן ומיועד לחבר בין הרחפנים, המפעילים שלהם והרשויות המקומיות והרגולטורים המקומיים. העובדה שליבת המערכת שלנו נמצאת בענן של אמזון ווב סרוויס AWS מאפשרת לנו לפעול בצורה רציפה וגלובאלית, מסביב לשעון, ביתירות מלאה ובעלויות נמוכות. מדובר בערכים משמעותיים בכול מה שנוגע לעולמות התעופה והרגולטורים של התחום – שאינם יכולים לסבול נתק אפילו של שנייה אחת במערכות. כול נתק יכול להוביל לתקלה, ועולם התעופה שונא במיוחד תקלות ודורש הימנעות ומניעה מוחלטת שלהן."

בש הוסיף כי "החברה כלל לא שקלה לבנות תשתיות פיסיות של שרתים כפי שהיה מקובל עד לפני שנים ספורות. בחירה בענן הייתה האופציה הראשונה והיחידה שלנו, אנחנו נמצאים בעידן שכבר אין כול סיבה או מוטיבציה בהקמה מיותרת של תשתיות פיסיות, זה אינו נותן לנו כול יתרון, אולי אפילו להפך."

איך אתה רואה את העתיד של תחום רחפני המשלוחים?

"ללא ספק התחום נמצא עדיין בראשיתו, אך הפוטנציאל הוא אדיר. בהיבט של הרשויות – אנחנו רואים רשויות ורגולטורים במדינות רבות מסביב לעולם הבוחנות את הרגולציה להפעלת רחפנים למטרות עסקיות. מדינות רבות מבינות שעליהן להיערך כבר היום להתפתחות הטכנולוגית שיביאו הרחפנים, והדבר מחייב תקנות חדשות ומעודכנות, ואנחנו רואים את המוכנות של מדינות רבות לבצע את השינויים הדרושים. בהיבט של הצרכנים – מערכת שילוח מבוססת רחפנים תגדיר ותעצב מחדש את עולם הצריכה המקוון. הצרכנים יקבלו משלוחים תוך דקות, במקום שעות או ימים, ישירות לביתם, בשעות הנוחות להם. אנחנו נראה הגדלה של שביעות רצון הצרכנים, נעבור לחוויות צריכה ורכישה מהירות יותר, ולדעתי הדבר ישפיע על הרחבת פעילות הריטייל."

אלא שאין מדובר רק בשינוי שיתחולל במדינות העולם המפותח. בש מציין כי הפוטנציאל לשינוי קיים גם באזורים הקשים יותר על פני הגלובוס – "רחפנים יכולים לשמש צי לוגיסטי שיכול להוביל משלוחים לאזורי אסון או אזורים בעלי נגישות מוגבלת מכול סיבה אחרת. עזרה יכולה להגיע באמצעות משאיות, אך ישנם מקרים בהם אזורים חוו אסון שניתן לפרוס בהם במהירות צי של רחפנים המיועד לספק מענה ראשוני עד להגעת כוחות סיוע משמעותיים."

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות