✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

הכסף בעננים – Finout

IsraelClouds
|
November 27, 2022
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
רועי רבהון, מנכ״ל ומייסד Finout. קרדיט צילום: ירין טאראנוס

הכסף בעננים – Finout

 

Finout, חברת סטרטאפ ישראלית שהוקמה רק לפני שנה, הפתרון שלה מאפשר לקבל מעקב וניתוח עלויות בענן, ללא צורך בתהליך הטמעה, תוך הצגת המידע בדשבורדים (לוחות מחוונים) שניתנים לשימוש על ידי מחלקות הכספים או המכירות. המידע הזה מאפשר לחברות לקבל החלטות עסקיות תוך התחשבויות בעלויות המדויקות של שירותי הענן, והסתכלות הוליסטית על המידע. יואב גולוב, מנהל השיווק של החברה, מסביר לנו איך הפתרון של Finout משנה את ההסתכלות העסקית על צריכת משאבי ענן.

 

עד היום חברות לא נכנסו לעומק של ההוצאות על שירותי ענן?

"הסעיף של הוצאות הענן היה תמיד מבחינת מחלקת הכספים סעיף תקציבי אחד. מבחינת החברה פשוט תכננו את התקציב לפי אחוזי גידול משוערים בלי יכולת להסתכל מעבר ולקבל תמונה אמיתית שמחוברת להתנהלות העסקית של החברה. מדובר בבעיה אמיתית וקושי בקבלת החלטות על בסיס נתונים, גם עבור המחלקות הפיננסיות וגם עבור המחלקות הטכניות".

 

ואז מגיע הפתרון של Finout.

"בדיוק. המערכת של Finout מתחברת לכל שירותי הענן בהם משתמש הארגון, ולשירותים נוספים כמו Datadog, ללא צורך בהוספת קוד כלשהוא ומסוגלת להתחיל לנתח ולהבין את העלויות בצורה אוטומטית. זה יכול להיות התראות על משאבים שלא נמצאים בשימוש, המלצות למיטוב של עלויות, ואפשרות ירידה לפרטים והבנה מלאה של העלויות לכל שירות ושירות".

 

אז למי זה מיועד בעצם?

"הפתרון שלנו מיועד לכל המחלקות הרלוונטיות בארגון ובנוי כך שהוא יכול לתת מענה גם למחלקת הכספים, גם למחלקת הפיתוח וגם להנהלה. זה יכול להיות דשבורד שמציג את העלות הצפויה של שירותי ענן עבור מחלקת הכספים כך שהם יכולים לבצע תכנון תקציבי מדויק יותר, זה יכול להיות מידע על עלויות של השירותים שבהם השתמש פיצ'ר חדש שזה שימושי למחלקת הפיתוח, וזה יכול להיות העלות פר לקוח, או פר לקוח מסגנמט מסוים. למעשה המערכת שלנו נותנת תמונת מצב הוליסטית לכל השכבות בארגון, שאפשר להעמיק בה לפי הצרכים של כל מחלקה או לקבל מבט כולל שמסייע לקבלת תובנות עסקיות משמעותיות".

 

איך אתם רואים את העתיד של החברה?

"כרגע אנחנו עדיין בשלב שאנחנו מתמקדים בפיתוח המערכת לפי צרכי הלקוחות, ובהשגת לקוחות חדשים. יש שני כיוונים שהמערכת מתפתחת אליהם. הראשון הוא הכיוון העסקי שבו אנחנו מספקים יותר ויותר תובנות פיננסיות כמו למשל תחזית עלויות שנתית מדויקת,  והכיוון השני הוא הכיוון הטכני שבו אנחנו עוזרים להבין מה העלות של כל שירות או רכיב. אנחנו רואים את ההתפתחות שלנו בתוספת של איסוף נתונים מעוד שירותים, ומצד שני אפשרות לקבל יותר ניתוחים ותובנות על בסיס המידע הזה".

 

אתם הולכים להשתתף בכנס re:Invent הקרוב של AWS. מה אתם הולכים לעשות שם?

"בכנס עצמו אנחנו נקיים אירוע משלנו למקצועי FinOps כדי להמשיך ולחזק את הקשר עם הקהילה. בנוסף נערוך פגישות עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים".

 

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות