✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

עם המחשב על הספה – הסטרטאפ שרוצה לשפר את הטיפול הנפשי שלכם

IsraelClouds
|
July 14, 2022
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
מייסדי החברה. קרדיט צילום: עומרי מירון

עם המחשב על הספה – הסטרטאפ שרוצה לשפר את הטיפול הנפשי שלכם

 

תחום הטיפול הנפשי במערכות הרפואה הציבוריות נמצא במשבר בכל העולם. הדרישה לטיפולים הולכת וגדלה, ותהליך ההכשרה הארוך לא מצליח לעמוד בדרישה ההולכת וגוברת מצד הזקוקים לטיפול. הלחץ על המטפלים לא מאפשר להם לתת טיפול מיטבי, ובסופו של דבר מוביל לשחיקה שגורמת לעזיבה המקצוע.

Eleos Health קמה במטרה לסייע לאלו שמסייעים, ומעוניינת להפוך לפתרון שמאפשר להעניק ולקבל טיפול נפשי טוב יותר. המערכת יודעת לעקוב אחר השיחות במפגשים, לזהות את התהליכים שקורים במפגש ולבדוק את ההתאמה שלהם לטיפול המתוכנן ולמטרות שהוא אמור להשיג. בדרך היא גם מסוגלת לחסוך משמעותית בזמן הנדרש לבירוקרטיה מה שמאפשר למטפלים להשקיע יותר זמן בהכנה לטיפול ובטיפול עצמו. אלון יופה, מנכ"ל החברה ומייסד שותף, יחד עם אלון רבינוביץ' ודרור זיידה, מספר לנו על הפתרון של Eleos Health שהתחיל לפני מספר שנים בתוכנית ZELL ליזמות באוניברסיטת רייכמן וכעת נמצא בשימוש אצל ספקי שירותי אמריקאיים מובילים. החברה גייסה עד היום 28 מיליון דולרים, ועובדים בה כ-60 עובדים במשרדים בתל אביב ובבוסטון.

 

השאלה הראשונה שעולה לראש במקרה של מערכת שהיא חלק מטיפול נפשי, היא השמירה על הפרטיות והמידע של המטופל?

"זאת שאלה מצוינת כי זה גם הנושא שהכי חשוב לנו. ברור לנו שהמפגש בין מטפל למטופל הוא אולי הדבר הכי אינטימי שיש, ואנחנו רוצים להיות חלק מהאמון של המטפל והמטופל במערכת. קודם כל, נדרשת הסכמה של המטופלים לשימוש במערכת, ואני שמח לבשר שמרבית המטופלים מסכימים. בנוסף משלבים מנגנונים כמו מחיקה של המידע אחרי פרק זמן קבוע, ושימוש באמצעי אימות והצפנה מתקדמים".

 

בוא נדבר יותר על המערכת עצמה. איך היא משפרת את הטיפול בפועל?

"למטפלים יש עכשיו הזדמנות קודם כל לחסוך בזמן. המערכת באופן אוטומטי יוצרת להם תקציר של הפגישה עם נתונים עיקריים. כיום, מטפלים שפוגשים עשרות מטופלים בשבוע, נדרשים להקדיש כמעט יום עבודה שלם רק לתיעוד ולהליכים בירוקרטיים. אנחנו יכולים לעשות את כל זה אוטומטית עבורם. אנחנו מסוגלים גם לזהות תקצירים שלא עומדים בדרישות שונות מבחינת חיוב של חברות הביטוח, ואז דרישות התשלום נדחות. זה דבר שחוסך כסף וזמן לגופים המטפלים. בשלב השני, המערכת עוקבת אחרי המפגשים ומייצרת ניתוחים של מידע על מה המטופל דיבר יותר ומה פחות, על מה הוא שם דגש יותר, וכל זה בהתאמה לתוכנית הטיפול שבנה המטפל. צריך להבין שבענף מקובל שרק 35% מהטיפולים בשיחה מצליחים. אז כל שיפור יכול להיות משמעותי. המערכת שלנו מבינה לדוגמא שהמטפל מתכנן תוכנית על בסיס CBT לטיפול בחרדה, אז בהתאמה המערכת תציג את האחוז מהשיחה בה המטופל דיבר על החרדה, וכיצד זה פחת במשך הזמן. זה היתרון של המערכת שהיא מאפשרת גם למטופל לראות את השיפור בתהליך, או במידה ואין שיפור להבין אם הטיפול אכן מתאים לו".

 

זה לא גורם לרתיעה של המטפלים, שהמערכת בוחנת אותם?

"בדיוק להיפך. זה כמו שאתה מגיע לחדר מיון עם כאב ברגל ועושים לך צילום רנטגן. הצילום הוא כלי עזר, ובסופו של דבר הצוות הרפואי הוא זה שיחליט על צורת הטיפול המתאימה לבעיה שלך אם צריך גבס או תחבושת או מספיקה רק מנוחה. המערכת שלנו היא בדיוק אותו הדבר. היא לא נועדה להחליף את המטפל אלא להשלים אותו באמצעות מתן מידע שהוא לא היה יכול לאסוף קודם בצורה מסודרת, כי הכלי היחיד שהם משתמשים בו עד היום זאת מחברת. אנחנו מאפשרים לו להתמקד בתכנון הטיפול במקום לזכור מה היה בכל פגישה. המערכת שלנו גם יכולה לשפר את המטפלים, או באמצעות חניכה על ידי צוות הדרכה בתחומים מסוימים, או באמצעות התאמה מטופלים ליכולות של המטופל. לדוגמא אם המערכת מזהה מטפל שיודע להביא תוצאות מהירות בבני נוער בתחום החרדה, אז לא ישבצו לו מטופלים בגיל השלישי הסובלים מדיכאון. אלו תובנות שהיה קשה מאוד להוציא קודם".

 

איך השירותים של AWS עזרו לכם עם הפתרון?

"קיצרנו את זמן ההגעה לשוק משמעותית עם פתרון זיהוי הדיבור, Amazon Transcribe, שמאפשר להפוך דיבור לטקסט. היכולות לקבל פתרון שמבין את השפה בצורה מצוינת, באמצעות שירות שיכול להשתלב בכל השירותים האחרים, הוא יתרון עצום. בנוסף אנחנו משתמשים ב-Amazon SageMaker כדי לפתח ולאמן את המודלים שאנחנו משתמשים בהם. בסופו של דבר, היתרונות של שירותי ענן לחברה צומחת הם אדירים גם מבחינת חיסכון בעלויות וגם מבחינת זמן ההגעה לשוק". 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות