✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

07.04 - נא להכיר - Elastic Maps: נו, אתם יודעים, לניתוח גיאו-מרחבי

IsraelClouds
|
April 7, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
alt="blogs"
title="Google"
Events

בעזרת Elastic Maps ניתן להפיק ערך חדש מנתוני מיקום, על-ידי ניתוח גיאו-מרחבי חדש ורב-עוצמה עם פתרון ויזואלי

מאונטיין ויו, קליפורניה, חברת החיפוש אלסטיק משיקה את Elastic Maps, אפליקציה חדשה ורבת-עוצמה להצגת מתקדמת של שכבות נתונים גיאו-מרחביים (geospatial) על גבי מפה ב-Kibana. האפליקציה משוחררת כבטא בגירסה 6.7, ותכלל בגרסת ברירת המחדל החינמית. משתמשים יכולים להתנסות באפליקציה על ידי הורדה של Elastic Stack או על-ידי יצירת קלאסטרים ב-Elasticsearch Service ב-Elastic Cloud.

מיקום הוא מרכיב חשוב בתהליך חיפוש, לא משנה אם מדובר באיתור המיקום הפיזי של כתובת IP דרכה מנסים לפרוץ לרשת שלכם, הגדרת האזור הגיאוגרפי למציאת ההתאמה המושלמת בטינדר, או אפילו בהבנת הביצועים הירודים של האתר ורשת אספקת התוכן (CDN) שלכם באזורים גיאוגרפיים ספציפיים. מידע גיאוגרפי הוא המפתח לשאילתות אלה והרבה מעבר לכך. Elastic Maps מתבסס על יכולות ה-Geo המוכרות למשתמשי Elastic Stack, על מנת להציע אפליקציה חדשנית שתאפשר לקהילת המשתמשים של אלסטיק להציג ולבחון את הנתונים הגיאו-מרחביים (geospatial) כמו שלא הוצגו אף פעם בעבר.

"ניתוח גיאו-מרחבי הוא במהותו בעיית חיפוש. כיום, אפליקציות ושירותים מבוססי מיקום מחייבים ניתוח בזמן אמת של נתונים גיאו-מרחביים", אומר שי בנון, מייסד ומנכ"ל אלסטיק. "אנו נרגשים לשחרר את Elastic Maps, אפליקציית Kibana חדשה אשר מרחיבה את היכולות רבות-העוצמה של אלסטיק לתשאול, אגרגציה והצגה ויזואלית של מידע גיאו-מרחבי, עם שכבות וקטורים מוכנות מראש ושכבת מפות בסיסית. הפתרון יסייע למפתחים ולמנתחי נתונים גיאו-מרחביים ועסקיים, להתאים את המפות שלהם לצורכיהם, בכל דרך שירצו."

שכבות מרובות, מקורות מרובים

Elastic Maps תומכת ביכולת לסדר נתונים בשכבות ממקורות שונים על גבי מפה אחת. לדוגמה, אפשר לסדר שכבות של דפוסי מזג אוויר ותנועת מטוסים באותה תצוגה כדי לראות בזמן אמת את ההשפעה של תנאי מזג האוויר על מסלולי טיסה. דוגמה אחרת היא האפשרות להטמיע מבצעי מכירות ונתוני מכירות באותה מפה כדי לנתח את ההשפעה של מבצע מסוים בחנויות שונות.

שליטה מלאה בסגנון התצוגה

ניתן לעצב בנפרד את כל המאפיינים של תכונות הנתונים על המפה. מאפיינים ויזואליים כמו סגנון קו, צבעים וגודל סמל יכולים גם להיות מושפעים מהנתונים עצמם. המשתמשים יכולים לשלוט באופן מלא בנראות של כל שכבה בנפרד בעזרת הצגת טווח קני-מידה, על מנת להפחית את העומס הוויזואלי. לדוגמה, ניתן להגדיר ל-Elastic Maps להציג מסמכים נפרדים כאשר משתמש מבצע זום עד לרמת מיקוד מסויימת, אך להראות רק ספירות מצטברות כשהוא מפחית את הזום לרמת המדינה. כל זה מתבצע בקלות בעזרת מחוונים פשוטים.

מיפוי נקודות וצורות נפרדות

בעזרת שליטה מלאה בנראות של השכבות, תהליך המיפוי של נקודות וצורות נפרדות הופך להגיוני כשנמצאים ברמת זום מפורטת דיה. עם Elastic Maps, אפשר להוסיף מסמכים נפרדים בתור מאפיינים במפה. אפשר גם להוסיף נתוני מפה קונטקסטואליים, כמו שכבות גבול, בעזרת סידור המאפיינים באינדקס ב-Elasticsearch והבאתם לאפליקציה Maps בתור שכבה. בדומה לאינדקסים אחרים ב-Elasticsearch, ניתן לסנן באופן מלא את כל המסמכים האלה עם Kibana Query Language או עם שאילתות Lucene.

מפות בסיס חדשניות עם שירות Elastic Maps

Elastic Maps כוללת גישה חדשנית לשירות Elastic Maps, ומציעה שכבות וקטורים מוכנות מראש ומפות הכלולות בחבילת הבסיס. מנתחי נתונים מנוסים יותר, יכולים גם להוסיף צורות וקטוריות ייחודיות משלהם, שירותי מפות אריחים (tile map services) או שירותי מפות אינטרנט כשכבות, מה שיאפשר להם להתאים את המפות בצורה מדויקת לצרכים שלהם.

Elastic Maps מופעלת באמצעות Elasticsearch

Elastic Maps מופעלת באמצעות Elasticsearch, ומאפשרת למשתמשים לנצל את העוצמה של יכולות השאילתה והאגרגציה הגיאו-מרחביות של Elasticsearch באופן אינטואיטיבי. המשתמשים יכולים ליהנות מאותה חוויה של שאילתות אד-הוק ומהירויות תגובה בזמן אמת תוך שהם מתחקרים את הנתונים הגאוגרפיים, לצד נתונים מספריים, מובנים ובלתי מובנים ב-Kibana.

מידע נוסף

Elastic Maps

Elastic Maps Service

בלוג בנושא פתרון Elastic Maps

מסמכים בנושא Elastic Maps

סמינר אינטרנט: Elastic Maps לניתוח גיאו-מרחבי

• לפרטים מלאים על הגרסה כנסו להודעה לעיתונות ולבלוג בנושא Elastic Stack 6.7

• להתחלת תקופת ניסיון בחינם עם Elasticsearch Service

• קראו אודות הלקוחות של Elastic

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות