✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

DecodeChess – מורה פרטי לשחמט מבוסס AI

IsraelClouds
|
September 14, 2021
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
Dr Ofer Shamai, Co-Founder and Head of R&D at Decodea. יח"צ - דיקודיה.

הסטארטאפ הישראלי Decodea פיתח את השירות DecodeChess, אשר מאפשר לאנשים לשפר את יכולות משחק השחמט שלהם, באמצעות טכנולוגיית AI. DecodeChess הוא שירות אינטרנטי, לו יש כבר אלפי משתמשים רשומים ברחבי העולם. השירות ניתן ברמה הבסיסית שלו בחינם (ובמסלול עם שימושים נוספים בעלות חודשית), כאשר הוא יודע להסביר בשפה פשוטה את ההגיון השחמטאי שמאחורי המסעים המומלצים על-ידי המחשב. Decodea הוקמה בשנת 2015 על-ידי זאב פיין, המכהן כמנכ"ל ועפר שמאי, CTO. השירות של החברה פעיל כבר היום במגוון שפות, כמו: עברית, אנגלית, רוסית, ספרדית, גרמנית ועוד. מה שמייחד את DecodeaChess הוא מנוע AI היודע לחקות חשיבה אנושית ברמה גבוהה ולספק הסברים למהלך אותו ביצע השחקן, כאילו היה זה מורה אנושי. פיין ושמאי ישבו להסביר לנו, כיצד טכנולוגיית ה-AI עליה עבדו ב-4 השנים האחרונות, יכולה לעזור לכל אחד לשפר את יכולת המשחק שלו ואת ההנאה שלו מן המשחק.

 

מה מייחד את DecodeChess משירותי שחמט אחרים?

"DecodeChess מבוסס על טכנולוגיית AI מסוג XAI. זהו תחום שהתחיל להתפתח בשנים האחרונות ומטרתו לספק הסבר כמו אנושי להמלצות של תוכנות AI.

בניגוד לתוכנות משחק שחמט הממליצים על המסע הטוב בעמדה, DecodeChess מספקת הסבר מדוע הוא מסע טוב. לשם כך היה צריך להמציא את הגלגל בתחום ה-XAI בשחמט. כיווני המחקר והפיתוח בתחום ה-XAI מתמקדים בזיהוי ה‑features של הסיטואציה שאלגוריתם ההמלצה זיהה, למשל, אלו דברים בקלט היו משמעותיים להחלטה של המערכת. כלומר, הטכניקות הללו מנסות למצוא מרכיבים בתהליך הריצה של אלגוריתם ההמלצה, אשר יכולים לספק סוג של רמז לאדם כיצד הגיע אלגוריתם ההמלצה למסקנתו. אנו עובדים בשיטה שונה המזהה מרכיבי חשיבה אנושית המאפשרים להגיע לאותה ההמלצה".

 

"הגישה החדשה שלנו מאפשרת לשירות DecodeChess לספק לשחקן השחמט את היכולת לנתח את המשחק שלו בדומה להסבר שמורה אנושי היה מספק. ה-AI יודע להסביר למשתמש, למה המהלך שהוא ביצע טוב ולמה מהלכים אחרים היו לא טובים ומה הוא היה צריך לעשות, כאשר הכל בשפה אנושית. מה שחשוב, שמדובר במנוע AI היודע לחקות חשיבה אנושית ברמה גבוהה ולהסביר כמו בן אדם, רק עם כמות המידע שהמחשב יודע לנתח. "ל-DecodeChess משתמשים מכל העולם, אשר רוצים להבין איך הם יכולים לשפר את ביצועי המשחק שלהם, כאשר תוך כדי המשחק או בסופו, הם מקבלים דו"ח המסביר להם היכן היו הטעויות שלהם, אילו מהלכים היו נכונים ולמה מהלכים מסוימים היו לא נכונים".

 

מדובר בהסברים בשפה ברורה, למשל, היה כדאי לבצע פעולה מסוימת, כי הכלי של היריב לא היה מוגן. אנו עוזרים לשחקן להבין איך להתמקד במספר מצומצם של רעיונות או מסעים אפשריים שיעזרו לו להבין את העמדה וממקדת אותו בשניים או שלושה מהלכים ספציפיים לעבר המטרה. בתוך זה יש כמובן הן המטרות של הגנה והן של התקפה". "אנחנו כותבים אלגוריתמים שיודעים לחקות חשיבה אנושית, שיודעים לעשות קונספטואליזציה של מושגים אנושיים. התוצאה היא מערכת  AI שיודעת לאסוף המון דאטה שאנחנו כבני אדם לא יכולים לראות ולעשות לו אופטימיזציה. בנוסף, היא יודעת להסביר אותו כמו בנאדם. כך מתקבלת מערכת המשלבת בין חוזקה אנושית לחוזקה של ה-AI". "עבור פיתוח הטכנולוגיה שלנו, אנחנו משתמשים בשירותים של אמזון ווב סרוויס AWS. אנחנו עובדים עם AWS Lambda, Amazon Relational Database Service (RDS) המציע התקנה ותפעול של מאגרי נתונים וגם Amazon Route 53. מדובר בשירות היודע לנתב משתמשים לאתרי אינטרנט והוא מאפשר ניתוב שלהם לשרתים הקרובים ביותר במדינה בה הם נמצאים".

 

אתם יודעים אילו משתמשים מנויים לשירות שלכם?

יש לנו קהל מאוד מגוון, גם מבחינה גיאוגרפית וגם מבחינה גילאית. הרוב המוחלט של הלקוחות הם שחקני שחמט חובבנים שמשחקים אונליין או במועדון ומעוניינים להשתפר ולהעמיק את ההבנה שלהם בשחמט.טווח הגילאים של המשתמשים מפוזר יפה בין 18 ל-65+. 45% מגיעים ממדינות דוברות אנגלית (ארה"ב, אנגליה, קנדה) והשאר מגיעים מכל קצוות עולם, כולל מדינות ערב, סקנדינביה, דרום אמריקה ואירופה. יש אפילו שחקנים מקצועניים שמשתמשים בשירות כחלק מההכנה שלהם לתחרויות רשמיות.

 

כיצד הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויס AWS עזרה לכם בפיתוח יכולות ה-AI בשירות שלכם?

"אנחנו צריכים יותר כוח מיחשוב, הסיבה לכך היא הדרך שבה ה-XAI עובד. הטכנולוגיה שלנו צריכה את כוח המיחשוב הכי חזק שיש ומעט מקום לדאטה. לכן, אנחנו עובדים עם אמזון AWS, כי היא יכולה לספק לנו את כוח המיחשוב הדרוש לנו".



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות