✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

DayTwo מנסה לפצח את הגנים של המעיים

IsraelClouds
|
December 1, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"
עדי לב, סמנכ"ל הפיתוח של DayTwo. קרדיט צילום: DayTwo

אם אתם סובלים ממחלות כמו סוכרת סוג 2, טרום סוכרת או אחרי סוכרת הריון, אתם מודעים לאתגר שבשמירה על רמת סוכר מאוזנת. כדי לסייע לרבים הסובלים מהמחלות הללו או בכלל למי שמעוניין לשמור על רמת סוכר תקינה, מציע הסטרטאפ DayTwo בדיקה פשוטה שמנתחת את הרכב חיידקי המעיים שלכם - המיקרוביום. בזכות ניתוח של ההרכב הזה ניתן להציע לכם המלצות תזונה מותאמות אישית שיסייעו לכם בשמירה על רמת הסוכר. אחרי שסייעה כבר לעשרות אלפים לשמור על רמת הסוכר שלהם, עדי לב, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, מספר לנו על האתגר הבא והוא פיצוח ההרכב הגנטי של חיידקי המעיים.

אז בעצם DayTwo עושה?

"אנחנו מציעים מערכת של התאמת תזונה אישית על בסיס הרכב חיידקי המעיים האישי של כל אחד ואחד. כיום הרכב חיידקי המעיים – המיקרוביום – נקשר במחקרים רבים למחלות כמו סוכרת וטרשת נפוצה ועד לסוגים שונים של סרטן ואפילו מחלות נפשיות כמו דכאון. המוצר שלנו מבוסס על מחקר של מכון ויצמן ומשתמש בבדיקת צואה פשוטה שממנה אנחנו יכולים לנתח את המיקרוביום. ביחד עם פרופיל שהמשתמש מספק לנו על הרגלי תזונה והרגלי אורח חיים, אנחנו מתאימים לו המלצות תזונתיות ששומרות על רמת הסוכר שלו וכל זה באמצעות אפליקציה ידידותית מבלי להזדקק לתפריטים מסובכים".

איך אפשר להסביר את ההשפעה של המיקרוביום?

"בגוף של כל אחד מאיתנו יש מאה טריליון מיקרובים במעיים, כמו מספר כל התאים בגוף. יש חוקרים שמכינים אותו "האיבר הנסתר של הגוף", בגלל ההשפעה שלו על כל המערכות הפנימיות. אבל התפקיד העיקר שלו הוא סיוע למערכת החיסונית שלנו לזהות מזיקים לעומת חיידקים טובים. העניין הוא שההרכב של המיקרוביום מאוד שונה מאחד לשני, ורק ניתוח שלו יכול לעזור בלזהות את המרכיבים של המיקרוביום ואת ההשפעה שלו על כל אחד. המיקרוביום הוא גם סמן מעולה למחלות שונות שקשורות במעיים ובתזונה, שאנחנו מקווים לזהות בעתיד במהירות עוד לפני שהנבדק יזהה בכלל שהוא סובל מהן".

אז מה השלב הבא מבחינתכם?

"עד היום מיפינו 80 אלף משתמשים וזיהינו את הרכב החיידקים שלהם. עכשיו אנחנו רוצים למפות משהו הרבה יותר נרחב וזה את הרכב הגנים של החיידקים הללו. ״ניתוח ברמת הגן של חיידקי המעיים מאפשר לנו לזהות תהליכים שנגזרים מצירוף של גנים שקיימים בחיידקים שונים, וגם לזהות חיידקים חדשים לפי ההרכב הגנטי הייחודי שלהם. באמצעות הזיהוי הגנטי אנחנו נוכל לזהות בוודאות גדולה יותר לא רק את המלצות התזונה, אלא גם מצבים קליניים בשלבים התחלתיים עוד לפני שהם גורמים נזק. האתגר במיפוי כזה הוא שמדובר בכ-150,000 גנים שאנחנו מצליחים למפות עבור כל דגימה, ואנחנו רצינו לזהות את זה לכל הלקוחות הקיימים וגם לחדשים".

אתגר טכנולוגי לא פשוט, איך הצלחתם להתמודד איתו?

"כשעשינו הערכה בסיסית ראינו שמדובר בפרויקט שזקוק ל-26 שנות חישוב בשביל למפות את הגנים אם נעבוד בצורה הכי פשוטה. אבל היום חישובים כאלו יכולים להתבצע בענן בצורה מקבילית ומבוזרת, וכך לחסוך זמן משמעותי מבלי צורך לרכוש את מערכות החישוב מעבר לזמן הנדרש. בעזרת מומחי פתרונות של AWS יצרנו פתרון שמשלב בין מספר שירותי ענן של AWS שיודעים לנהל את התהליך של קבלת הנתונים והניתוח שלהם, והפענוח מתבצע על ידי שימוש בכלי קוד פתוח בשםNextflow  שמיועד לניהול חישובים בתחום הביולוגיה".

איך זה עזר לכם עם התהליך?

"קודם כל קיצרנו את זמן הפיתוח למספר חודשים, כאשר אם היינו צריכים לפתח הכל לבד זה היה לוקח זמן ממושך יותר משמעותית. בנוסף ניתחנו את כל המאגר הקיים בתוך 10 ימים, ובנינו תהליך להמשך. בגלל הפתרון שמשלב תחום חדש יחסית ושימוש במאגר מידע עצום, אנחנו מציגים השבוע את הפתרון בכנס re: Invent, כנס הלקוחות של AWS שנערך בלאס וגאס".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות