✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

דברי אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, לקראת השקת הדאטה סנטר העצום בירושלים

IsraelClouds
|
June 28, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים

"הקורונה הכתיבה סדר יום חדש ואילצה אותנו לאמץ שינויים טכנולוגיים במהירות עצומה; ככל שאנו רוצים לתת חווית לקוח טובה יותר – כך האתגר מורכב יותר"

בן צור אמר את הדברים בפתיחת כנס יערות הכרמל 2021 -  ועידת הבכירים השנתית של חברת בינת תקשורת מחשבים

"הקורונה הגיעה והכתיבה סדר יום חדש ששינה את סדרי העדיפויות שלנו", כך פתח אלון בן צור, מנכ"ל בינת, את כנס יערות הכרמל 2021, ועידת הבכירים המסורתית של חברת בינת תקשורת מחשבים שנערכה בשבוע שעבר.

עשרות בכירים מחברות טכנולוגיה  מובילות, וכן גורמים בכירים במערכת הביטחון והמגזר הציבורי ינווטו במהלך ימי הוועידה בין מגוון נושאים מתחומי ה-IT, סייבר, בינה מלאכותית, אנליטיקה, אוטומציה, רב ערוציות וכמובן טכנולוגיות ענן.

בן צור מדבר על הדרך שבה סייעה בינת ללקוחות רבים וגדולים להתמודד בזמן קצר מאוד עם השינויים שיצרה הקורונה: "אחד הדברים המעניינים שהתרחשו בתקופת הקורונה הוא המעבר לגישה פרגמטית יותר עניינית וממוקדת בגישת מנהלי הIT אף יותר מההנהלות שלהם. הקורונה אילצה אותנו ליישם שינויים בקצב מאוד מהיר. אם תרצו ליישם מרכיבים של דיגיטל בן לילה. אנו עוברים בהדרגה ממצב של דחיפות ורצון לספק המשכיות עסקית לארגונים בתקופת הסגר חזרה לתהליך מסודר ומנוהל לישום טרנספורמציה דיגיטלית. אלו תהליכים שמשנים ארגון, תרבות, שפה מול הלקוחות ודורשים זמן.

בצד כל אלה אנו נחשפים למחיר ובעיקר למורכבות של המעבר לדיגיטל, מורכבות הנגזרת מהצורך לספק ללקוחות חוויה עיסקית יוצאת דופן, ממרחב הישומים והממשקים הגדול, ממרחב העשייה וכמות הישויות ההולכת וגדלה בתוך הקמפוס ומחוצה לו בעננים השונים, מהשילוב של עולם ישן, Legacy מול עולם חדש Cloud Native  ובעיקר מהעובדה שכח האדם המיומן מצוי בחסר גדול והקרב על העובדים הולך ומתעצם. המשתנה הזה הולך להיות הגורם המאתגר ביותר במעבר לדיגיטל. הגידול בביקוש לעובדים מיומנים, חברות ההזנק שמבקשות לגייס במהירות, חברות בינלאומיות שמגייסות עובדים בישראל כל אלה ועוד לוחצים מאוד על שוק העבודה ועל היכולת לשמר ולגייס עובדים חדשים. בנוסף אנו קולטים עובדים צעירים דור ה Z חברה נפלאים דור שצמח למציאות של שלום ושפע והם נעים במהירות, גישתם פרגמטית, רוצים להתקדם וללמוד והמחויבות שלהם לשעות העבודה פחותה.

כל אלה יחייבו אותנו להשקיע יותר בשימור עובדים בהכשרתם ובקידומם ומנגד נדרש לשלב טכנולוגיה של רובוטים , צאט בוט מבוססי AI, מערכות RPA, וכלים נוספים שיחליפו עובדים אנושיים.

השילוב של עבודה ממוכנת עם עבודה אנושית עשוי לתת מענה לחלק מהמחסור וליצור כח גדול יותר וחזק לתמוך בתהליכי הדיגיטל ובחווית המשתמש.

המכונות הממוכנות ותהליכי האוטומציה ניתנים לשכפול והגדלה אלה, יאפשרו חסכון בכח אדם ויטפלו בכל מה שנקבע ע"י חוקים ,ואילו העובדים אותם לא ניתן לשכפל יטפלו בכל מה שמחייב גמישות, אנושיות וחריגות שמחייבות שיקול דעת. כך נבנה מערך ממוכן ואנושי חזק שישפר את רמת השרות וחווית הלקוחות ואת היכולת לנהל תהליכים מורכבים וישויות רבות בתוך הארגון.

 

לקראת השקת הדאטה סנטר הענק בירושלים: "ארגונים מעוניינים בביטחון אבל לשמור על גמישות"

כשהוא מתייחס לשינויים שארגונים יישמו בקורונה, מסביר מנכ"ל בינת תקשורת על המציאות החדשה שנוצרה: "היום לא דומה למחר, מחר הולך להיות שונה גם כן. הצורך בהגדלת כושר העמידות, הגמישות וההמשכיות העיסקית, עלה בעקבות הקורונה ובהמשך שומר חומות ואנו רואים את הביקושים עולים בתחום. הצורך בהגדלת הביטחון לארגון הפיזי ובוודאי בתחום הסייבר הולך וגדל ובהתאם גם הגידול בהוצאות בשל כך, כמובן על חשבון תקציבי הדיגיטל וה IT  בכלל.

הדאטה סנטר הגדול והמתקדם מסוגו בישראל שהקמנו עמוק במעבה הסלע בירושלים יושק בחודש הקרוב. זה, יספק שרות לארגונים מובילים במשק ובכלל זה חברת אורקל שבחרה במתקן לטובת הקמת הדאטה סנטר שלה בישראל.

בתקופת הקורונה, יצאנו מן ה"מאורות", יצאנו מהמשרדים לעבודה מחוץ להם בבית, כל אדם שני שיצא מהארגון היה עבר נסיון של פישינג.  היקף השימוש בשיחות וידאו גבר בצורה משמעותית בארגונים והשיחות לא תמיד היו מאובטחות, מעל חצי מליון שיחות כאלה הוקלטו עי גורמים עוינים רק במהלך החודשים פברואר עד מאי 2020, אלה נמכרו לכל דורש ברשת האפלה ".

 

ניהול הוצאות בענן ותפקיד הרכש

"הענן הולך ומשתלב בטבעיות בסביבת ה IT הארגונית לא רק לסביבות פיתוח אלא גם לסביבות תפעוליות ואחרות. צמיחת הענן בשנים האחרונות קיבלה האצה בתקופת הקורונה בשל יתרונותיה בגמישות , יכולות הגידול, זמינות גבוהה ועוד.

ההאצה בצריכת הענן בתקופה זו והמאמץ הנדרש בשינוי ובשילוב במערכות הארגוניות חשף את חוסר הנסיון והכלים בארגונים ליישם צריכה מושכלת ויעילה. המגזין פורבס  פרסם במהלך משבר הקורונה סקר לקוחות מקיף המעיד על 30% בזבוז בצריכת ענן.

 Flexera בסקר אחר שנערך השנה, מציינת כי 90% מהארגונים חרגו מהתקציב המתוכנן בענן, 30% אף ציינו חריגה דרמטית.

תופעות אלו ועוד מעידות על חוסר ניסיון וכלים לפעול ולמקסם את פתרונות הענן. חברות הפועלות בסביבת ענן בצריכה גבוהה משקיעות רבות בשינוי הקוד והתאמתו לסביבת ענן ובפיתוח מערכות ייעודיות שיבטיחו נצילות גבוהה בענן והורדת עלויות.

בנוסף, מודל הרכש המסורתי בארגון הפעיל מספר נקודות ביקורת : גוף דורש, תקצוב כספים, מערך רכש וכן יחידת תפעול האמונה על שרשרת האספקה. במודל הענן מתקיימת יכולת רכישה מהירה ,מתאפשר שימוש דינאמי והחנות המקוונת והמזמינה לרכוש שרותים נוספים אל הסל. מנגד הקטין הארגון את נקודות הבקרה שלו בתהליך הרכש והאספקה והותיר במידה רבה את אנשי הפיתוח והטכנולוגיה לקבוע את גודלה.

ככל שנגדיל את השימוש בענן נאמץ יכולות, כלים ומודל רכש מושכל להבטיח ניצול מיטבי של השירותים ושמירה על הכושר התחרותי של הארגונים שלנו.

הדוגמא של ספוטיפיי: הקימו חברה נפרדת לטיפול בענן

"היקף ההשקעה של ארגונים בשרותי IT צריך להמשיך לגדול. מנהלים מבינים את החשיבות של IT כמרכיב משמעותי לפיתוח והצלחה עסקית של הארגון. מצד שני, המורכבות צפויה להיות הרבה יותר גדולה. ככל שאנחנו רוצים חוויית לקוח טובה יותר, כך נדרשת סינרגיה טובה יותר בין מערכות. בתוך כל השינויים הללו, הרבה ארגונים העבירו חלק מפעילותם לענן והשילוב בין מספר מערכות שונות הופך להיות מורכב יותר", מסביר בן צור.

לדברי בן צור, אנו עדים לגידול בהוצאות בענן, חלק לא מבוטל של  30 אחוז ואף יותר מבוזבז כי אנו לא מכבים את השרות כשלא נדרש, אנו רוכשים חבילות שלא תמיד מנוצלות עד תום, כח הרכש שלנו בענן נחלש מול רכש מסורתי ועוד. הארגון לא מעוניין לאבד את הגמישות של הענן והמודל הדינמי ומנגד לא מעוניין להפוך את אנשי הפיתוח הגוף המשתמש לאנשי רכש או תפעול. ולכן נדרשות מערכות חכמות שיאפשרו לעשות אופטימיזציה של השימוש על מנת לצמצם הוצאות לא הכרחיות ובזבוז.

ישנם גם ארגונים שביצעו שינויים מבניים כדי לתמוך בצרכי הענן: "ספוטיפי  למשל, חברת שכולה מבוססת שימוש בענן מצאה גידול הולך וגדל בעלויות בענן ביחס להכנסות שלה. החברה הבינה שהיא תתקשה להתמודד עם עלויות הענן הגדלות ביחס להכנסות, כיוון שלא רצתה לפגוע בגמישות אנשי הפיתוח החליטה החברה להקים חברה נפרדת על ידה שתטפל בכל נושא שימוש מושכל ומניעת בזבוז בצריכת הענן".  

המלחמה על המשאב האנושי

"חברות מצהירות שהן צריכות לגייס אלפי עובדים, אבל קשה מאוד להכשיר אותם", מסביר בן צור בהקשר לאתגר של המשאב האנושי בחברות טכנולוגיות

"כיצד בנק שרוצה לפתח מוצרים חדשניים במטרה להתחרות בארגונים טכנולוגיים אחרים תוך מחסור בכוח אדם מתאים ? לכך מספר דרכים : ארגונים בעולם מדברים על פתרון הבעיה דרך הכשרות עובדים בתוך הארגון. הדרך השנייה היא שינוי הכללים ותפיסת העובדים ותנאי הקליטה שלהם. IBM למשל הצהירה שהיא לא מחייבת תואר כדי להיקלט אצלה. פתרון שלישי הוא הסתייעות בפרינלסרים מומחים, פחות מוצלח לדעתי אך באין ברירה עולה אף הוא. האפשרות הרביעית היא הגירה והיכולת להביא אנשים מחוץ למדינה", מוסיף.

"ניהול המשאב האנושי הוא הכל. אנשים עם EQ גבוה יכולים לנהל אנשים עם IQ גבוה. זה יפתור חלק גדול מהבעיות של המחסור בכוח אדם באמצעות שימור עובדים לאורך זמן", מסכם בן צור.

אודות ועידת יערות הכרמל

ועידת יערות הכרמל 2021, ועידת בכירי הטכנולוגיה השנתית של חברת בינת תקשורת מחשבים מתקיימת זו השנה השמינית בין התאריכים 22.06-24.06 במלון האוריינט בירושלים. עשרות מנכ"לים ומקבלי החלטות מחברות טכנולוגיה מובילות, וכן גורמים בכירים במערכת הביטחון ינווטו במהלך הוועידה בין מגוון נושאים מתחומי ה-IT, סייבר, בינה מלאכותית, אנליטיקה, אוטומציה, רב ערוציות וכמובן טכנולוגיות ענן. השנה הדגש של הוועידה הוא על השינויים בעולמות IT שהתרחשו בשנת הקורונה וכיצד הטכנולוגיה צפויה להשפיע עלינו בתקופת ה POST CORONA. 

 

 

 

 



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות