✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

דאסו סיסטמס, מכון ה. הרטמן ומכון Rafaël משיקים את פרויקט VORTHEx, סימולטור הרדיותרפיה הראשון בעולם בתלת-ממד

IsraelClouds
|
July 21, 2022
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

דאסו סיסטמס, מכון ה. הרטמן ומכון Rafaël משיקים את פרויקט VORTHEx, סימולטור הרדיותרפיה הראשון בעולם בתלת-ממד

 

- הפרויקט, לרווחתם של מטופלים בקרינה (רדיותרפיה), מוסיף רובד של מציאות מדומה לחווית הטיפול.

- חווייה מלהיבה של התאום וירטואלי: הציוד הרפואי, הסביבה והפעולות השונות מעניקה למטופלים ידע, היכרות והכנה מוקדמת לטיפולי הקרינה.

- הפרויקט מסתמך על המומחיות הטכנית והציוד של 3DEXPERIENCE Lab מבית דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס ומכון ה. הרטמן – מכון הרדיותרפיה הפרטי הראשון בצרפת המהווה חלק מ-ELSAN – ומכון Rafaël, הכריזו היום על השקת פרויקט VORTHEx, חדר הרדיותרפיה הראשון בעולם, בסימולציה מלאה בתלת-ממד. הפרויקט מיישם טכנולוגיות פורצות דרך על מנת לתמוך במטופלים במהלך ניהול המחלה ולשפר את רווחתם במהלך הטיפול על ידי חוויה וירטואלית מקדימה של הטיפול.

 

חדר הטיפולים של פרויקט VORTHEx הוא תאום וירטואלי של חדר חדש שהוקם במכון ה. הרטמן לרדיותרפיה ורדיוכירורגיה, אשר ממוקם בסמוך למשרדים ולחדרי הטיפולים של בית החולים הצרפתי-בריטי בלוולואה פרה, צרפת ומצויד בדגם האחרון של רובוט Cyberknife של חברת Accuray. הדמיית התלת ממד יוצרת במדויק את חוויית הטיפול: החדר, זרוע הרובוט, מיקום המטופל, התנאים והשלבים השונים. החוויה הווירטואלית, הניתנת לשילוב בקלות בתוכנית הטיפולים של המטופל, זוכה לפיקוח של חבר צוות הבריאות של מכון ה. הרטמן, המלווה את המטופל לאורך התהליך.

 

הרדיותרפיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות והיא מדוייקת ויעילה מבעבר, אבל חדרי הטיפול בקרינה עלולים להיות מאיימים ומדכדכים עבור החולה, המותש ממילא מהמחלה. כ-60% ממקרי הסרטן מטופלים בקרינה, כאשר למטופלים קשה להכין את עצמם לפרוצדורות, ההסברים הרפואיים ועצם השכיבה על שולחן הטיפולים. תמיכה נכונה במטופל עשויה להיות משמעות למאבק שלו במחלה. על ידי היכרות המטופל עם אתר הטיפול והציוד, פרויקט VORTHEx שואף לשפר את תחושת הנוחות, להפחית את החרדה ולהעמיק את הבנת תהליך הטיפול.

 

"החוויה הזו היא עזרה משמעותית לטיפול. זוהי תוספת מאוד ריאליסטית ומעניינת! למרות שהרופא מסביר לנו מה יתרחש בטיפול ההקרנות, אנחנו לעתים קרובות מחמיצים הרבה מזה. עם זאת, בעזרת הדמיית החוויה, אנחנו מבינים הכול. הדמיה עדיפה על פני 1,000 מילים. לדעת מה הולך לקרות תמיד טוב יותר מאשר להיות במצב של אי ודאות", אמר כריסטיאן א', מטופל.

 

"זו באמת חוויה מדהימה. זה מאפשר לנו לצלול ישר פנימה. זה נעים, ברור, עשוי היטב. זה מרגיע, וזה חשוב מאד לתחילת הטיפול. החוויה הזו מאפשרת לנו להבין כיצד החיים עשויים להיראות בזמן הקרוב ", אמר מארק נ', מטופל.

 

"הגעתי לתהליך מלא חששות, אבל החוויה הזו אפשרה לי לקחת צעד אחורה, להכין את עצמי באמת לפגישת הקרנות ולהישאר רגוע. זה פתרון משלים לפגישה מכיוון שהוא מספק לנו עוד פרטים רבים ומענה על שאלות, שאולי לא העזנו לשאול", אמר אלן א', מטופל.

 

מכון ה. הרטמן חבר אל מכון רפאל כדי ליישם גישה הוליסטית בבריאות העולמית על ידי שילוב טיפולים חדשניים וליווי מותאם אישית ומתואם. 3DEXPERIENCE Lab של דאסו סיסטמס סיפקה עבור פרויקט VORTHEx את המומחיות הטכנולוגית וציוד המציאות המדומה, כדי ליצור חוויה מלהיבה. המעבדה השתמשה ביישומי DEXCITE3 של דאסו סיסטמס ובנתונים הנדסיים של תהליכים בעולם האמיתי כדי ליצור את התרחיש ולדמות את אופן פעולתו. המשכיות דיגיטלית אפשרה תאום וירטואלי מדויק הן של הרובוט והן של אזור הטיפול. בדיקות קליניות המודדות את ההשפעות והביצועים של סימולציה זו במסע המטופל יבוצעו בפלטפורמת הניסויים הקליניים של Medidata.

 

"המשכיות דיגיטלית מאפשרת כעת למנף את טכנולוגיית התאום הווירטואלי עבור שימושים חדשניים מתמיד לציוד רפואי כחלק ממסע המטופל", אמר פרדריק ואכר, מנהל מעבדת 3DEXPERIENCE, דאסו סיסטמס. "ההשפעה של חווית תלת ממד סוחפת זו, המשחזרת את חדר הטיפולים באופן זהה לעולם וירטואלי, תיבחן במסגרת ניסויים קליניים עם קבוצת מטופלים".

"ההישגים שהגענו אליהם בפרויקט חדשני זה מוכיחים שוב כי הפעולות והחשיבה שלנו מופנות בנחישות כלפי המטופלים שלנו הודות לשילוב טכנולוגיות חדשות המוקדשות לרווחתם ולדיוק ובטיחות הטיפולים", אמר אמיל דינט, מנהל בפועל, מכון ה. הרטמן.

מידע נוסף

פלטפורמת DEXPERIENCE3 של דאסו סיסטמס, תוכנת עיצוב בתלת-ממד, פתרונות מוקאפ וניהול מחזור חיי מוצר (PLM) בתלת-ממד:  http://www.3ds.com

אודות מכון ה. הרטמן

מכון ה. הרטמן, המכון הפרטי הראשון לרדיותרפיה בצרפת, הוא גם אחד מהמובילים באירופה. מאז ספטמבר 2021, הוא מהווה אחד משני המכונים היחידים בצרפת המחזיקים בשתי מערכות Cyberknife. על מנת להציע טיפול הוליסטי, אנושי ומותאם אישית מהשורה הראשונה, מצויד צוות הרופאים והפרמדיקים בשש מערכות הקרנות לטיפול בחולי סרטן מהדור העדכני ביותר. המכון מנהל שותפות הדוקה עם מכון רפאל בלוולואה פרה על מנת לספק טיפול תומך.

 

אודות מכון RAFAËL

מכון RAFAËL, הממוקם בלוולואה פרה, במחלקת הוט דה סן, צרפת, נוסד בשנת 2019 על ידי ד"ר אלן טולדנו, רדיותרפיסט ואונקולוג, במכון הנרי-הרטמן הסמוך לרדיותרפיה ורדיוכירורגיה. המכון מציע מסלולי טיפול מותאמים אישית לחולי סרטן ולקרוביהם. מטרת מסלולים אלו היא להדגים את היתרונות של תמיכה מלאה ומתואמת למטופל, הודות לסט של דיסציפלינות תחת המטריה של רפואה אינטגרטיבית, מעבר לטיפול הטכני הניתן על ידי התערבות ניתוחית, כימותרפיה והקרנות. 30 דיסציפלינות מוצעות במכון רפאל הודות ל-80 מטפלים שעובדים יחד ובשיתוף הרופאים. מערך הטיפולים הזמין למטופלים כולל בין השאר סופרולוגיה, סקסולוגיה, תזונה, דיקור סיני, טיפול באומנות וטיפול במוסיקה. מאז הקמתו, טיפל המכון ב-2,300 מטופלים והציע 31,000 טיפולים מוערכים., טיפל המכון ב-2,300 מטופלים והציע 31,000 טיפולים מוערכים.

 

אודות דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, יוצרת DEXPERIENCE3, מהווה זרז לקדמה האנושית. אנו מספקים לעסקים ולבני אדם סביבות תלת-ממד וירטואליות שיתופיות המאפשרות לדמיין חידושים בני קיימא. על ידי יצירת תאומי חוויה וירטואליים לעולם האמיתי באמצעות פלטפורמת היישומים שלנו, DEXPERIENCE3, הלקוחות שלנו פורצים את גבולות החדשנות, הלימוד והייצור. דאסו סיסטמס מביאה ערך ליותר מ-290,000 לקוחות בכל הגדלים וענפי התעשייה, במעל 140 מדינות. למידע נוסף, ניתן לבקר באתר  www.3ds.com

 

3DEXPERIENCE, סמל המצפן, לוגו DS3CATIA, BIOVIA, GEOVIA, SOLIDWORKS, 3DVIA, ENOVIA, EXALEAD, NETVIBES, MEDIDATA, CENTRIC PLM, 3DEXCITE, SIMULIA, DELMIA ו-IFWE הם סימנים מסחריים או רשומים של דאסו סיסטמס, חברה צרפתית ("Société européenne") (המרשם המסחרי של ורסאי מס' B 322 306 440), או חברות הבת שלה בארצות הברית ו/או במדינות אחרות.

 

אודות ELSAN

ELSAN היא הקבוצה המובילה בתחום שירותי האשפוז הרפואי, הכירורגיה והמיילדות הפרטיים בצרפת. ELSAN נוכחת בכל תחומי האשפוז ובכל אזורי צרפת כדי להציע לכל אזרחי המדינה בכל מקום טיפול איכותי, חדשני ואנושי. בחברתELSAN  מועסקים 28,000 עובדים ו-7,500 רופאים עצמאיים העוסקים ב-137 מוסדות הקבוצה. כל אלו, מעניקים טיפול למעל שני מיליון חולים בשנה. שניים מכל שלושה צרפתים מתגוררים במרחק הקטן מ-50 ק"מ מבית חולים פרטי מקבוצת ELSAN. הקבוצה ניצבת כיום במקום השני באונקולוגיה בצרפת והשחקנית הפרטית המובילה בתחום הרדיותרפיה בצרפת עם שישה מרכזים. עם צי של 19 מאיצים, ELSAN תומכת ביותר מאחד מכל 20 מטופלים בהקרנות הודות לאסטרטגיית השקעה יזומה בטכנולוגיות החדישות ביותר, תוך התייעצות מתמדת עם אונקולוגים.

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות