✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

CrazyLabs הפכה עשרות מיליוני אנשים למכורים לסידור ציפורניים במובייל

IsraelClouds
|
May 3, 2021
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
ערן חרס, CTO ב-CrazyLabs. קרדיט צילום: CrazyLabs


סטארטאפ ישראלי אשר הוקם בשנת 2010 צמח והפך לאחת מחברות הגיימינג הפופולאריות ביותר בעולם – מקום שלישי בעולם מבין חברות משחקי המובייל החינמיים. CrazyLabs הצליחה לצבור מעל ל-3.8 מיליארד הורדות של משחקים לפלטפורמות המובייל, כאשר את מאות המשחקים הפופולאריים שלה משחקים למאות מיליוני אנשים.

 

הלהיט האחרון, כאמור,  הוא המשחק Acrylic Nails. המשחק הזה יצא לפני כ-3 חודשים וכבר הגיע ל-40 מיליון הורדות (על פי נתוני חנויות האפליקציות). משחק פופולארי נוסף שהוציאה החברה לאחרונה  הוא Tie Dye המתמקד ביצירת פרטי לבוש צבעוניים בסטייל המוכר משנות ה-60 וה-70 שהפך לרטרו ושלט בעולם האופנה בקיץ האחרון. המשחק הושק בחודש יוני  האחרון וכבר חצה את רף ה-70 מיליון הורדות. משחק נוסף שעלה לראש טבלת ההורדות השנה הוא ASMR Slicing אשר מתקרב בצעדי ענק ל-70 מיליון הורדות ומאפשר לשחקנים לדמות חיתוך של חול קינטי, בהתאם לטרנד הנפוץ ביוטיוב ובטיקטוק

 

CrazyLabs הוקמה בשנת 2010 על-ידי שגיא שליסר, המשמש כמנכ"ל. החברה מעסיקה 250 עובדים בישראל, מקדוניה, סין, גרמניה ואוקראינה. במהלך 2020 השיקה החברה את CrazyHubs, במסגרתה פתחה שתי חממות למפתחי משחקים, בישראל ובהודו, אשר כללו תכנית לימודים מקיפה לצוותים המעוניינים ללמוד כיצד לפתח משחקי הייפר קז'ואל.

 

ערן חרס, ה-CTO ב-CrazyLabs ישב לספר לנו על פעילות החברה:

 

האם ראיתם איזה שוני במשחקים שהצליחו בתקופת הקורונה לעומת תקופות אחרות?

"לאורך תקופת הקורונה חלה קפיצה משמעותית כמעט בכל תעשיית הגיימינג, וגם אנחנו הרגשנו את הזינוק במספר השחקנים. כיון ש-CrazyLabs  היא חברה מובילה בז'אנר ההייפר קז'ואל, שהוא הז'אנר השולט בצמרת ההורדות של משחקי המובייל החינמיים (Free2play-F2P) הרגשנו את הקפיצה הזו בכל משחק שיצא לאור בשנה האחרונה, כמו גם במשחקים ותיקים ומוכרים. המשחקים שלנו מתאימים גם למי שלא שיחקו אף משחק מעולם ולא רואים עצמם כגיימרים בכלל. אחת המטרות שלנו, היא שכל מי שמשחק במשחק שלנו, יוכל להבין כיצד לשחק בתוך מספר שניות".

 

"השימוש שלנו בשירותים של אמזון ווב סרוויס AWS, עזר לנו להתמודד עם הקפיצה המשמעותית במשתמשים הצורכים את המשחקים שלנו, לצד פיתוח משחקים חדשים. אנחנו עובדים עם שירותי האחסון Amazon S3, לצד שירותי מחשוב כגון EKS ו-Amazon Athena המאפשרים לנתח את המידע בענן. בנוסף, אנחנו עובדים עם AWS Device Farm - סביבה בה אפשר לפתח ולבדוק אפליקציות על מגוון גדול של סמארטפונים ודפדפנים ו- Amazon RedShift שהוא Data Warehouse המאפשר לתשאל פטה-בייטים של דאטה".

 

מה זה אומר משחק הייפר קז'ואל? מה ההבדל בינו למשחק קז'ואל רגיל?

"משחקי הייפר קז'ואל הם משחקים שמתאימים לפלח שוק רחב מאד, כולל שחקנים שמעולם לא שיחקו לפני כן. יש בהם מכניקות משחק פשוטות שניתן להפעיל באצבע אחת, והתמה שלהם הרבה פעמים נשענת על טרנד מוכר ועושה לו גיימיפיקציה. בנוסף, משחקי הייפר הם בעלי תהליך פיתוח מהיר במיוחד, משלב הרעיון לשלב ההפצה יעברו לעיתים 4-6 שבועות בלבד. "משחקי קז'ואל הם מורכבים הרבה יותר, בעלי מכניקות משחק מאתגרות יותר והרבה פעמים בעלי תמות מפותחות יותר. זמן הפיתוח ארוך משמעותית, כ-12-18 חודשים בממוצע".

 

האם המודל העסקי בין משחקי הייפר קז'ואל למשחקי קז'ואל רגילים שונה?

"מבחינת מודל עסקי אכן מדובר בשני מודלים שונים. משחקי הייפר משבצים פרסומות בתוך המשחק, ואילו משחקי קז'ואל בנויים על רכישות בתוך המשחק. בשני הפורמטים ישנן גם פרסומות בהן יכול השחקן לצפות בכדי לקבל תגמול כלשהו, אבל כאשר בוחנים את המודל, ניכר שישנה רווחיות רבה מאד במודל של משחקי ההייפר-קז'ואל, מה שמסביר את הפופולריות שלהם בקרב חברות המשחקים המובילות ואת העובדה שהם שולטים בטבלת ההורדות בשנים האחרונות".

 

מדוע בחרתם באמזון ווב סרוויס AWS כתשתית הענן לשירותי הגיימינג שלכם?

"אמזון ווב סרוויס AWS מספקת תשתית מאד רחבה, מגוונת, מאובטחת וסקיילאבילית. שילוב הדברים הללו נותן מענה כמעט לכל צורך טכנולוגי שעולה בעבודה על תשתיות הארגון והמשחקים שאנו מפתחים. אמזון ווב סרוויס AWS מאפשרת לנו לנהל, לתחזק, לתפעל ולנטר את המוצרים שלנו. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות אופטימיזציה של כל תהליכי הבקרה והתפעול של המערך הנרחב שלנו, שכולל בתוכו מאות משחקים עבור מאות מיליוני שחקנים".

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות