✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מחקר חדש של Couchbase בארה"ב, אירופה וישראל: ארגונים מוציאים 8.75 מיליון דולר יותר משתכננו על שירותי ענן

IsraelClouds
|
July 10, 2022
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

מחקר חדש של Couchbase בארה"ב, אירופה וישראל: ארגונים מוציאים 8.75 מיליון דולר יותר משתכננו על שירותי ענן

למרות האתגרים, ארגונים צופים כי 58% מסך הוצאות ה-IT יהיו בענן הציבורי עד 2025 - ומעבר מוגבר של תשתיות לענן הוא "בלתי נמנע"

Couchbase (קאוצ'בייס), מחברות ה-NoSQL המובילות בעולם, פרסמה מחקר חדש המראה כי ארגונים סופגים תוספת להוצאות מיחשוב הענן בגובה של 35% מעבר לתכנון בעקבות גורמים כגון: תוכניות תמחור לא גמישות, כלי ניהול שאינם נותנים את רמת השליטה הדרושה למנהלים ונתונים שאינם מאוחסנים היכן שהם צריכים להיות. לפי המחקר, ארגון טיפוסי שמוציא יותר מ-33 מיליון דולר בשנה על שירותי ענן, עלול להוציא יותר מ-8.75 מיליון דולר שניתן לחסוך או להוציא במקום אחר אם ארגונים וספקי שירותי ענן יוכלו לפתור את האתגרים הללו.

הסקר נערך באופן מקוון בחודשי פברואר עד אפריל 2022, על ידי Vanson Bourne, ארגון מחקרי שוק עצמאי, בקרב 650 ראשי טרנספורמציה דיגיטלית, כגון CIOs, CDOs ו-CTOs, ומקבלי החלטות בכירים בארגונים שלהם 1,000 עובדים או יותר במדינות: ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, טורקיה וישראל.

ממצאים בולטים נוספים:

- שירותי ענן אינם עומדים בציפיות, ומוסיפים לארגונים עלויות ובעיות: יותר משליש (36%) מהארגונים אמרו ששירותי הענן שאומצו בשלוש השנים האחרונות לא עמדו בציפיות. בקרב הנשאלים הישראלים למעלה מחצי מהמנהלים הודו ששירותי הענן שאומצו לא עמדו בציפיות – יותר מכל שאר המדינות שנסקרו. בצד זאת, 56% מהמנהלים שנסקרו אמרו כי ההחלטות שנתקבלו בנוגע לענן, הפכו פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית למסובכים יותר בשנת 2021, ויקרים יותר ב-48%.

- הגורמים להוצאות יתר של הארגונים על הענן: בין הגורמים שהוסיפו לעלויות נכללו חוסר בתובנות לגבי העלויות האמיתיות של הענן או על האופן בו ניתן לייעל עלויות. גורם נוסף הוא הצורך לשפר את פונקציונליות האבטחה בענן והתאימות שלה. עוד גורמים: תוכניות תמחור לא גמישות שאינן נותנות לארגונים את מה שהם צריכים; כלי ניהול שאינם נותנים לארגונים את השליטה הדרושה; נתונים שאינם מאוחסנים היכן שצריך כדי לעמוד בדרישות הרגולציה או הביצועים ונעילה של ספקים, כלומר ארגונים לא יכולים להשתמש בתשתית הענן הספציפית שהם רוצים.

- ארגונים נאבקים מול מגבלות בשירות: 61% מהארגונים נאלצו להגביל את שאיפות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם בגלל אתגרים עם שירותי ענן, בעוד 58% בחרו בשירותי ענן שלא נתנו את היכולת להרחיב את העסק כדי לענות על הצורך. נתון נוסף הוא כי 56% מהמנהלים הנסקרים הודו כי הם השקיעו בתשתית של מסד נתונים אבל לא הצליחו לנהל אותו באופן שהם רצו. התופעה בולטת אף יותר בישראל – בה 80% מהמנהלים הודו שהשקיעו בתשתית בסיס נתונים בענן, אך לא הצליחו לנהל את בסיס הנתונים בדרך בה רצו.

- תנופת הענן בלתי ניתנת לעצירה: למרות כל הקשיים והעלויות הנוספות, 95% ממקבלי ההחלטות בארגונים שנסקרו, אמרו שתנועה מוגברת של תשתית לענן היא "בלתי נמנעת".

למרות העלויות והאתגרים העומדים בפניהם, ארגונים אופטימיים לגבי הענן. כמעט כל משיב אומר בבטחה כי שירותי הענן שלו מעניקים את רמות האבטחה, הזמינות, הביצועים, העלות-תועלת, הבקרה, המדרגיות והתאימות להם הארגון זקוק.

"אי אפשר להכחיש את ההשפעה של הענן. החל מהענקת מדרגיות וזריזות מוגברת לארגונים גדולים, ועד להענקת גישה לארגונים קטנים יותר לשירותים ויישומים שהם לעולם לא יכלו ליישם פנים ארגונית", אמר ליאור תגור, מנכ"ל Couchbase ישראל. "ארגונים מאמינים שהם מקבלים את מה שהם צריכים, אחרת לא היינו רואים את המומנטום במעבר לענן שנראה לכאורה כבלתי ניתן לעצירה," מוסיף תגור. " אם ארגונים יעלו את הציפיות שלהם וספקי השירות יתמודדו ויפתרו בעיות של חוסר יעילות בענן, הם יכולים לפתוח הזדמנויות חדשות לטרנספורמציה דיגיטלית – או פשוט להפחית את העלויות שלהם," אומר תגור.

נתונים נוספים במחקר: עד שנת 2025, ארגונים רוצים ש-58% מהוצאות ה-IT שלהם יהיו בענן הציבורי ואמרו שהם כרגע יותר ממחצית הדרך (56%) לקראת עמידה ביעד זה. כאשר נשאלו הארגונים ספציפית בנוגע למסדי הנתונים שלהם (Databases as a service – DBaaS) הם השיבו כי שירותי ענן יכולים להציע SLAs (service level agreement) – רמת שירות טובה יותר יותר מהצוות הפנימי שלהם בתוך הארגון. הנסקרים השיבו בסקר כי הם יכולים לנהל את התקציב שלהם טוב יותר אם הם יעברו לתמחור מבוסס צריכה מה שיעזור להם לחסוך בעלויות ולהקצות מחדש את המשאבים שלהם באופן יעיל יותר. בנקודה זו הארגונים הישראליים שנסקרו הראו נועזות יותר כאשר 100% מהם הסכימו כי שירותי ענן נותנים שירות טוב יותר מהצוות הפנים ארגוני.

כשהתבקשו לזהות את הדאגות העיקריות שלהם לגבי תשתית ענן חדשה, אבטחת הנתונים זוהתה על ידי 43% מהמשיבים כדאגה העיקרית. אחריה ניהול נתונים בענן (33%) אבטחה מספקת כדי לענות על צרכים דיגיטליים עתידיים (31%), בעוד ש-30% מודאגים לגבי שליטה על העלויות בעתיד.

לסקר המלא לחץ כאן.

אודות Couchbase

Couchbase (Nasdaq:BASE), שהוקמה ב-2010, מפתחת פלטפורמת נתונים NoSQL המבוססת על קוד פתוח. הפלטפורמה מתאימה ליישומים בהם יש חשיבות רבה לביצועים גבוהים, זמינות מיידית ומבנה נתונים גמיש. לטכנולוגיה טווח שימוש רחב – הן כשכבת Cache מבוססת Key-Value והן כבסיס נתונים מבוסס מסמכי JSON. המערכת מציעה שפת תשאול התואמת לחלוטין את SQL ותומכת בטרנזקציות ACID, מנוע חיפוש, מנוע אנליטי, ומנוע Stream Processing. זאת בנוסף לגרסת מובייל מוקטנת ליישומים מרוחקים המאפשרת סנכרון נתונים אוטומטי. בין לקוחותיה: LinkedIn ,Pfizer ,AT&T ,UPS, אמדוקס, Viber, צה"ל ועוד.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות