✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

11.02 - החברה המובילה ב-2030 לא תהיה גוגל, אמזון או אליבבא, אלא חברה שאיננו מכירים כיום

IsraelClouds
|
February 11, 2018
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

הפאנל בנושא "החיים בשנת 2030" נערך בכנס החדשנות הטכנולוגית iNNOVEX2018

היזם הסדרתי בני שניידר: "הבעיה של ישראל בשימור מעמדה כסטארט אפ ניישן היא לא בחינוך האקדמי, אלא בבתי הספר"

על פי משתתפי הפאנל והקהל בכנס: "הסרטן ימשיך להיות גורם המוות העיקרי גם ב- 2030 וישראל תמשיך ותהיה הסטארט אפ ניישן"

"החברה הגלובלית המובילה בעולם בשנת 2030 לא תהיה גוגל, אמזון או אליבבא, אלא חברה שאיננו מכירים כיום או שעוד לא הוקמה", למסקנה זו הגיעו פה אחד יזמי היי טק ישראלים מצליחים בפאנל שעסק בחיים בשנת 2030 במסגרת כנס החדשנות הטכנולוגית iNNOVEX2018. הכנס, אשר התקיים במרכז הכנסים אווניו באיירפורט סיטי, נערך בשיתוף רשות החדשנות.

"החברה לה יש את הסיכוי הגדול ביותר להישאר בצמרת מבין החברות הגדולות כיום היא אמזון", אמר דן ענבר, מנכ"ל Dell EMC XtremIO. "הסיבה לכך היא שבעוד שחברה כמו גוגל ממשיכה להישען בעיקר על מנוע החיפוש שלה המקור הכנסות מרכזי, אמזון ממציאה את עצמה מחדש כל הזמן בתחומים שונים. כיום תחום הענן שלהם הפך למקור הרווחים המרכזי של החברה".  

את הפאנל הנחה היזם הוותיק דב מורן ומלבד שניידר השתתפו בו ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום העולמית (שביצע כבר 13 רכישות של חברות ישראליות), ציפי עוזר ארמון, מנכ"לית לומניס, רות פוליקין ברוכי, מנכ"לית הסטארט-אפ Mindyou ודן ענבר, מנכ"ל Dell EMC XtremIO. במסגרת הפאנל נשאלו משתתפי הפאנל וכן הקהל באמצעות אפליקציה אינטראקטיבית שאלות הנוגעות לחיינו בעוד כ- 12 שנה.

‍מימין: ד"ר שלמה מרקל, רות פוליאקינן ברוכי, ציפי עוזר ערמון, בני שניידר, דן ענבר. קרדיט תמונה: ישראל מלובני.

בני שניידר, היזם הסדרתי, אשר מאחוריו לא פחות משישה אקזיטים בהיקף של למעלה ממיליארד דולר לחברות כגון: אורקל, סיסקו, VMWare, רד האט ו- F5, הוסיף ואמר:  ישראל תמשיך להיות הסטארט אפ ניישן גם בשנת 2030. יש לנו אקו-סיסטם בר-קיימא ליצור חדשנות ונמשיך לשמר את מעמדנו. המוסדות האקדמיים בישראל הם ברמה גבוהה, הבעיה היא בחינוך בבתי הספר בעיקר בתיכונים שאינם מנתבים מספיק תלמידים למקצועות הטכנולוגיה".

שניידר הוסיף וציין: "יש לנו בישראל מנוע חזק, אך הוא יכול להיות עוצמתי יותר אם נשלב את האוכלוסייה החרדית והמגזר הערבי בהיי-טק".

"בישראל מתקיימת תרבות של העזה. אם מישהו לא מצליח, הכישלון מתקבל בהבנה ולכן נמשיך לשמור על המנגנון של הקמת סטארט אפים וחדשנות", אמר ד"ר שלמה מרקל בהתייחסו למעמדה של ישראל כסטארט אפ ניישן ב- 2030. "אם נצליח לשמור את מוסדות ההשכלה הגבוהה שלנו באיכות גבוהה – נצליח".

"ב-2030 נהיה יותר סטארט אפ ניישן מאשר היום", אמרה ציפי עוזר-ערמון, מנכ"לית לומניס. "הגנטיקה שלנו היא להיות יצירתיים וחדשניים. פעם ילדים בישראל רצו להיות עורכי דין או רופאים, היום הילדים מדברים על להקים חברה. אנו מדינה של יזמים, אך ההצלחה לא מגיעה מלהיות יצירתיים בלבד. צריך להשקיע בחינוך ובאקו-סיסטם של ההשקעה בחברות".

במסגרת הפאנל נשאלו המשתתפים והקהל מה תהיה גורם המוות העיקרי בשנת 2030 – סרטן, מחלות לב, תאונות דרכים או טעויות בשיבוט גנטי. בנושא זה הביעו כולם תמימות דעים כי הסרטן ימשיך להיות גורם המוות העיקרי, למרות שהטכנולוגיה והחדשנות יאפשרו להאריך חיים ולהעניק טיפול טוב יותר.

הכנס נפתח על ידי אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות ועל ידי שלמה גרדמן – יו"ר משותף והיזם של כנסי iNNOVEX. גרדמן הציג את הדרך שעשה ג'ף בזוס מילדות בעיירה קטנה בניו-מקסיקו ועד הפיכתו לאיש העשיר בעולם. "בזוס לא רצה להקים חנות און ליין. הוא רצה להיות יזם, להיות חדשן. ולכן אחרי הקמת אמזון הוא המציא את הקינדל, הקים את חברת הענן AWS, המציא את אלקסה וכיום הוא מקדם החנות ללא קופות -Amazon Go  ועוד יוזמות רבות נוספות. "הוא לא רק יזם, הוא גם חדשן וזה מה שהביא אותו להיות איש העסקים המצליח ביותר בעולם כיום".

גרדמן הוסיף: "התחרות בעולם הטכנולוגי הולכת וגוברת, חשוב שתעשיה עתירת הידע בישראל תדאג לעידוד תהליכי חדשנות בארגונים כדי להבטיח את מקומה של ישראל בשורה הראשונה של תעשיית ההייטק העולמית גם בשנים הבאות".

כנס iNNOVEX 2018 התמקד בעידוד הקשרים ושיתופי הפעולה בין חברות בוגרות ורב לאומיות לבין חברות סטארט-אפ צעירות וחדשניות. הכנס כלל עשרות מפגשי אחד על אחד בין חברות בינלאומיות גדולות לבין חברות סטארט-אפ ישראליות; וכן דיונים והרצאות שיכללו הצגת טכנולוגיות חדשניות בתחומים החדשנים ביותר החל מחדשנות בחקלאות מדייקת ו-AI ועד Medicare ו- industry 4.0.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות