✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

16.12 - Carbyne מצילה חיים בענן של אמזון

IsraelClouds
|
December 16, 2018
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

הסטארט-אפ הישראלי פיתח מערכת ענן למוקדי חירום שמאפשרת למתקשרים לשדר ווידאו, תמונות וקול מזירת האירוע למוקד. המידע העשיר מייעל את תהליך ניהול יחידות החירום ומסייע בהצלת חיים

מוקדי חירום ברחבי העולם – האחראים על שיגור יחידות משטרה, מכבי אש, אמבולנסים ועוד - נמצאים תמיד במרוץ נגד הזמן להגיע במהירות לזירת האירוע ולהציל חיים. האפקטיביות שלהם תלויה במידה מכרעת באיכות המידע שהם מקבלים בעת הקריאה: ככל שיהיה עשיר ומדויק יותר, כך יקל עליהם לסייע לאזרחים שנמצאים במצוקה באופן מהיר ואיכותי יותר, לעתים עוד טרם הגעתם לזירה.

אמיר אליחי, יזם ומנכ"ל Carbyne, סיפר על הפתרון שפותח בישראל וכיצד הוא שינה את השוק.

מה הוא הפתרון ש-Carbyne פיתחה ?

אנחנו החלטנו לשנות את כללי המשחק בתחום שמרני זה ולשדרגו למילה האחרונה של טכנולוגיות סוף העשור ובראשן הענן והתקשורת העשירה. למעשה, הפתרון שלנו העביר לראשונה את גופי ה-PSAP (Public Safety Answering Point) לענן, שדרג את יכולותיהם ושינה את מבנה ההוצאות שלהם. פיתחנו ב Carbyne תשתית קריטית של מוקדי חירום כשירות ענן מקצה לקצה, המספקת סביבת מידע משותפת ועשירה בין המוקד לבין כלל האזרחים. כפתרון ענן, מוקד החירום ניתן לפריסה מהירה ביותר, תוך ימים ספורים בהשוואה לחודשים ואף שנים שאורכת הקמת מוקד רגיל חדש. יכולת פריסה מהירה כזו היא חיונית במהלך אירועי חירום ובמיוחד בעת אסונות טבע שמאיימים פיסית על מוקדים קיימים שחייבים לפנות אותם במהירות ולהקימם במיקום אחר. כמערכת ענן, מוקד החירום משתדרג טכנולוגית בזמן אמת ומספק את היכולות החדישות ביותר בכל נקודת זמן.  המערכת מציעה רמת זמינות של 99.999% המבטיחה רצף תפעולי מושלם החיוני כל כך במצבים קריטיים. המערכת חוסכת כ-80% מהעלויות התפעוליות ומצמצמת את קריאות השווא ב-70%. כן נרשמת ירידה של 64% במשך הזמן הנדרש לשיגור צוותי החירום לשטח.        

בכל הנוגע למשתמש, אם בעבר דיווח של אזרח מהשטח התבצע באמצעות שיחת קול רגילה הרי שמערכת מוקדי החירום שלנו מבוססת הענן מציעה עושר של פונקציות תקשורת נוספות: ווידיאו חי ותמונות מהשטח, צ'אט בין המתקשר למוקדן, זיהוי מיקום של המתקשר, גם כשהוא בתנועה ועוד. אחד הפתרונות המרכזיים של הפתרון החדיש הוא יכולתה של המערכת לזהות מיקום מדויק של אירוע לא רק בשטח פתוח אלא לראשונה גם בתוך בניינים, ששטחם העצום של רבים מהם עיכב לא פעם יחידות הצלה שלא הצליחו למצוא במהירות את זירת ההתרחשות.

אילו תועלות נובעות מכך ?

מדובר במערכת להצלת חיים. כשרופא במוקד חירום רואה בשידור חי מהשטח את הפצע המדויק של קורבן תקיפה, הוא יכול להמליץ על פעולות סיוע פשוטות עוד לפני הגעת האמבולנס, הוא יידע לשלוח צוות בעל ידע מתאים לסוג הפגיעה שיוכל אף להיערך לטיפול במהלך הנסיעה. מוקדי חירום בכל העולם שלחו לנו מידע על מקרים שבהם המערכת שלנו ממש הצילה חיים. מד"א, שמשתמש במערכת שלנו, פרסם מקרה על קריאת שירות אודות ילד שחדל לנשום. בעת שהמוקדן התחיל בהדרכת החייאה להוריו דרך הטלפון הגיע למקום אדם שפתח שידור ווידיאו במערכת שלנו ואז התברר שהילד סובל מפרכוסי חום, אמנם מצב חירום אך דורש טיפול שונה לחלוטין מהדרכת החייאה.

כיצד הטכנולוגיה מונגשת לאזרחים ?

בדור הראשון של הפתרון הצענו אפליקציה סלולרית שהמשתמשים הורידו ויכלו בעזרתה לבצע את התקשורת למוקדי החירום. הצורך להוריד אפליקציה מנע גישה רחבה יותר לציבור ועל כן כיום אנו מציעים פתרון תשתיתי במוקדים שמאפשר למשתמשים פשוט לחייג את מספר מוקד החירום ולהשתמש בכל הפונקציות החדישות.

מדוע בחרתם בענן של אמזון ווב סרוויס כתשתית פעילותכם ?

בחרנו באמזון ווב סרוויס -AWS בגלל שורה של מאפיינים ייחודיים: תשתית רבת עוצמה, אמינה ויציבה ביותר שהיא קריטית כשמדובר במערכת חיים מצילת חיים כמו שלנו. התשתית האלסטית מאפשרת שינויים, צמצום או הרחבה של השימוש בשירותים באופן מידי ועל פי כל צורך. הפריסה העולמית של AWS משרתת היטב את הפעילות הבינלאומית שלנו. היא מאפשרת פריסה מהירה למדינות נוספות באמצעות Region מקומי (או מעבר מ-Region ל-Region) היא תומכת בצמיחה המהירה שלנו בשוק העולמי וממצבת אותנו כעסק גלובאלי במלוא מובן המושג.

באילו שירותים של AWS אתם עושים שימוש ?

AWS מספקת לנו תשתית ענן כשירות (Platform as a Service) ובמסגרת זו אנו עושים שימוש בכ-40 שירותי ענן שונים לרבות EC2, S3, DynamoDB, Kinesis ועוד.

היכן נפרסה המערכת עד היום ?

היא נפרסה בעשרות מדינות בכל היבשות, לדוגמה: ארה"ב, מקסיקו, ארגנטינה, ברזיל, סינגפור, פורטוגל, צרפת ורבות נוספות. בישראל המערכת מותקנת, כאמור, במגן דוד אדום וברשויות מקומיות רבות וביניהן: רחובות, רעננה, רמת השרון, כפר סבא, אשדוד, גדרה, ויבנה.  הפוטנציאל הוא אין סופי, אם נביא בחשבון שרק בארה"ב יש למעלה מ-6,000 מוקדי חירום עצמאיים שכל אחד מהם הוא לקוח פוטנציאלי.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות