✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אלון בן צור: ״צפויה האצה בהטמעת אוטומציה ו-AI בארגונים ואנחנו צריכים להיות במקום שבו נהנה מהטכנולוגיה החדשה הזו ולא נסתכל עליה מהצד"

IsraelClouds
|
January 16, 2023
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
אלון בן צור בכנס בינת 16.1.23. קרדיט צילום: NADAV CJ  (נדב כהן יונתן)

מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אלון בן צור:

״צפויה האצה בהטמעת אוטומציה ו-AI בארגונים ואנחנו צריכים להיות במקום שבו נהנה מהטכנולוגיה החדשה הזו ולא נסתכל עליה מהצד"

ועידת יערות הכרמל 2023 של חברת בינת תקשורת ומחשבים התקיימה זו השנה העשירית ודנה בטרנדים ובמגמות הטכנולוגיות של השנה הקרובה

 

ועידת יערות הכרמל 2023 התקיימה זו השנה העשירית במלון אוריינט בירושלים. הוועידה, שנמשכה לאורך ארבעה ימים, עסקה בנושא של אתגרי ה IT בכלל המגזרים. במרכז הוועידה השנה עמד נושא פלטפורמת הענן, אבטחת המידע והסייבר, כלי אוטומציה ובינה מלאכותית בעולם של חדשנות ללא גבולות ונפחי מידע עצומים.

 

בוועידה השתתפו מומחי בינת והיצרנים המובילים בעולם וביניהם Cisco, Check Point, Dell Technologies, VMware, ,Crowdstrike, Snowflake, NVIDIA, Fortinet, AWS, Cloud Google ויצרנים נוספים אשר הציגו בפני המשתתפים פתרונות חדשניים, סיפורי לקוח והמלצות לטובת יישום מוצלח של המסע אל הענן. מסע זה הינו אתגר מרכזי העומד כיום בפני גופי הממשלה והמגזר הציבורי כאשר מכרז נימבוס למעבר משרדים ממשלתיים לענן הציבורי בישראל מהווה פלטפורמה ליישומו. 

 

מנכ"ל בינת תקשרת מחשבים, אלון בן צור, פתח את הכנס והתייחס לאתגרים של התקופה הנוכחית, בצל האינפלציה, המשבר הכלכלי בשוק, אתגרי כוח האדם והמלחמה הנמשכת באוקראינה. ״הארגונים משתנים, הסביבה הכלכלית משתנה, וגם אנחנו צריכים להשתנות״, אמר.

"תקופת ה POST קורונה, מאתגרת עבור מנהלים בארגונים: בעיות אספקה וייצור, גיוס ושימור עובדים מקצועיים, המצב הכלכלי והמרחב הגאופוליטי מייצרים מרחב של חוסר וודאות וקושי בתכנון ותחזית לעתיד. זה הזמן לתפיסה ניהולית שונה, תפיסה ששמה את הדגש על חיזוק המוטיבציה והתשוקה של העובדים לטובת יצירה ותפוקה גבוהה יותר".

 

בן צור הוסיף כי "יש לפעול בכמה מישורים - ראשית, להפוך את הארגון למוכן לעידן של הבינה המלאכותית (AI Ready), ולכן בראש ובראשונה לאסוף, לדייק ולטייב את הדאטה של הארגון. כמו כן, יש להבין שלא ניתן לעשות הכל לבד. מה שאתם עושים פחות טוב, תוציאו החוצה. בנוסף, אנחנו צריכים לפעול בכיוון של Simplicity - כדי שארגונים יוכלו לשרוד עליהם לפשט את התהליכים. ודבר אחרון - להמשיך ולהכשיר עובדים, כדי לא לאבד אותם בעידן העבודה החדש״. בן צור הזכיר בהקשר זה את הכשרות העובדים של בינת בתחומים שונים כמו בינה מלאכותית, ענן, DevOps, סייבר ומכירות. 

 

בן צור הדגיש כי ״צפויה האצה בהטמעת אוטומציה ו-AI בארגונים, השיבוש הטכנולוגי הבא בדרך, ואנחנו צריכים להיות במקום שבו נהנה מהטכנולוגיה החדשה הזו ולא נסתכל עליה מהצד. איגום המידע והיכולת להנגיש אותו הוא נושא חשוב מאוד - כך נוכל בשלב הבא להביא ערך גדול לארגון שלנו. הטיפול הנכון במידע הוא עניין של מודעות והכוונה. דאטה שייכת לארגון כולו, וקשה לרתום את כולם לעניין הזה. ואולם, בתקופת הקורונה הצלחנו לעבור לענן, לעבור לעבודה מרחוק בכלום זמן. כשיש את תחושת הדחיפות והצורך, אז זה קורה״. 

 

בשיחה על הבמה שערך בן צור עם גיל שוויד מייסד ומנכ"ל Check Point, אמר שוויד כי "בשנה החולפת חל זינוק של 40% בהיקף המתקפות, לאחר עלייה של כ-35% ב-2021. גם המורכבות של המתקפות הולכת וגדלה, והן קשות הרבה יותר לזיהוי. המענה, הוא בכמה רמות: קונסולידציה, מיכון, יותר מניעה, שירותים מנוהלים והכנסת בינה מלאכותית לתהליכי האבטחה".

 

שוויד התייחס גם ל-  ChatGPT ואמר כי "הכנסת כלי הגנה מבוססי בינה מלאכותית עוזרת לנו – אך גם לתוקפים. כך, ChatGPT, שמבוסס על AI יכול לסייע לתוקפים חסרי ידע בתכנות לבנות נוזקה בזמן אפס".

 

אלון בן צור וגיל שוויד. קרדיט צילום: NADAV CJ  (נדב כהן יונתן)

פרויקט נימבוס – תוכנית ארוכת טווח

יוגב שמני, מנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי, התייחס להישגים ולאתגרים של פרויקט נימבוס. לדבריו, ״כיום יש כבר עשרה משרדים שמחוברים לענן של גוגל (Google Cloud Platform) ועשרה משרדים שמחוברים לענן של אמזון (AWS)״. שמני ציין כי ״אנחנו מבינים שנימבוס זה לא פרויקט, אלא תוכנית ארוכת טווח ורבת שנים, ואנחנו בתהליך אג׳ילי שיאפשר למשרדים הממשלתיים לבצע את המעבר בצורה נוחה ויעילה״. 

 

במהלך הכנס התקיים הפאנל המרכזי ״מחזון למציאות במסע אל הענן״, בהנחייתו של העיתונאי אודי סגל. מנכ״ל בינת פרויקטים משולבים, חן אזולאי, התייחס לאתגר בהעברת ארגונים לענן. לדבריו, ״המעבר לענן הוא לא המטרה, אלא האמצעי להשיג את המטרה שהיא שיפור היכולות העסקיות של הארגונים. זהו תהליך, ובינת מביאה את היכולות שלה - יושבים עם הלקוחות, מבינים את הצרכים שלהם, ותופרים עבורם את הפתרון, שלרוב מבוסס על יותר מענן אחד״. אזולאי ציין כי ״סייבר סקיורטי הוא אירוע שמטריד את כולם במעבר לענן, ואנחנו באים עם קשת של פתרונות ויכולות לכך״. 

 

בשיחה על ענן ובינה מלאכותית במערכת הביטחון הישראלית, התייחס יודי בר און, מנכ״ל קאליידו (Kaleidoo), חברת בת של בינת תקשורת מחשבים, המתמחה ב-AI ובדאטה, לאתגרים הביטחוניים במעבר לענן. בר און שיתף כי הוא עבד בעברו בארגון ביטחוני, ״הדאטה הוא רגיש ומורכב, והיתה אמירה חד-משמעית שלא עולים לענן. יחד עם זאת, כיום אנחנו מבינים שהשימוש בטכנולוגיות האזרחיות, אין להן תחליף. באותו ארגון, עשינו משהו היברידי - שילבנו בין תשתית גנרית שלא חושפת את הצורך המבצעי, אבל גם מאפשרת לנו ליהנות מכל האושר שנותן לנו הגוף האזרחי. אפשר להגיע כך לכמויות פיתוח משמעותיות בענן״.

 

על חברת בינת

בינת הינה החברה המובילה בישראל בפתרונות ושירותי אינטגרציה מקצה לקצה. החברה הוקמה בשנת 1975 והינה חלק מקבוצת רד בינת. כיום, בינת מציעה פתרונות לתחומים שונים כגון: שירותי ענן, טלפוניה, אבטחת מידע וסייבר, ניהול רשתות וידאו ארגוני, פתרונות דאטה סנטר ופתרונות ניידות. הקבוצה מונה יותר מ-20 חברות הייטק המציגות הכנסה שנתית כוללת של כ-1.2 מיליארד דולר וכיום ניצבת בחזית התעשייה כספקית פתרונות מתקדמים לארגונים וחברות.

 

 

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות