✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Boosst – הסטארטאפ שיאפשר לכם למכור את העסק שלכם

IsraelClouds
|
June 13, 2023
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

 

מימין לשמאל: מור שלזינגר (CTO), גל ברזילי (COO) ועומר זילברמן (CEO). קרדיט צילום: עומר הכהן.

Boosst – הסטארטאפ שיאפשר לכם למכור את העסק שלכם

בעלי עסקים קטנים ובינוניים שרוצים למכור את העסק שלהם נתקלים פעמים רבות בקושי של מציאת קונה מתאים ובקושי של מורכבות התהליך הפיננסי והמשפטי הכרוך בתהליך. המוכרים מעוניינים כמובן להעביר את העסק תמורת הסכום הגבוה ביותר, אך גם לשמור על השירות ללקוחות שלהם בעתיד. הקונים, לא תמיד מצליחים להבין מה מבנה העלויות של העסק ומה יהיה משך הזמן להחזר ההשקעה. את הבעיה הזאת מנסה לפתור Boosst, סטארט-אפ של זירת מסחר ברשת בין קונים ומוכרים של עסקים קטנים ובינוניים. גל ברזילי, מייסדת שותפה וסמנכ"לית תפעול (COO) בחברה, מסבירה לנו איך זה עובד.

 

מה הבעיה למכור היום עסק?

"בין אם מדובר בעסק פיזי או בעסק מקוון, בשני המקרים הקונים והמוכרים לא מצליחים למצוא אחד את השני. וכאשר הם מצליחים לא תמיד הם מצליחים לתקשר בצורה ברורה, ולהעביר את הנתונים. התהליך יכול להיות  מורכב , ודורש הבנה פיננסית ומשפטית שלעיתים אינה נגישה לבעלי עסקים קטנים. כאן נכנסת Boosst לתמונה. זירת המסחר שלנו מאפשר לבעלי עסקים להתחבר ברשת עם נתוני העסק שלהם ולקבל מאיתנו הערכת שווי מדויקת בתוך זמן קצר. לקונים היא מאפשרת לצפות בנתונים אנונימיים של עסקים, ורק כאשר יש עניין אמיתי להתקדם לשלבי הרכישה".

 

למי אתם פונים היום?

"התחלנו עם עסקים מקוונים, ובהמשך אנחנו נעבור גם לעסקים קטנים רגילים. בעשור הקרוב, צפוי דור שלם של בייבי בומרים (שוק של 10 טריליון דולר) לפרוש ולחפש קונים לעסקים שלהם, ואנחנו רוצים להיות חלק משמעותי מהשוק הזה".

 

איך נולד הרעיון?

״את השותפים שלי לחברה, מור שלזינגר, CTO, ועומר זילברמן, CEO, הכרתי בתוכנית היזמות של Zell באוניברסיטת רייכמן ולשלושתינו הייתה הכרה מוקדמת עם התחום כיוון שהורינו הם בעלי עסקים או היו מעורבים ופעלו בקניה ומכירה של עסקים. הנושא הזה גם מוכר לי אישית, שני ההורים שלי הם בעלי עסקים קטנים, ונחשפתי לכל השיקולים של המשכיות העסק לקראת שנות הפרישה באופן אישי. במהלך שהותנו בארצות הברית נחשפנו לתהליך התמיכה והענקת הלוואות של הסוכנות הפדרלית לעסקים קטנים אשר מעניקה הלוואות במימון המדינה של עד 5 מיליון דולרים לתקופה של עד 25 שנים שמיועדות לרכישת עסקים. וזה גרם לנו להבין שהצורך בזירת מסחר כזאת רק ילך ויגדל".

 

איך התהליך מתבצע בפועל?

"בשלב הנוכחי אנחנו ממוקדים בעסקים מקוונים, אז מדובר בתהליך ידידותי ומהיר למשתמשים. המוכר מתחבר לזירה שלנו, מחבר את חשבונות העסק שלו, ומשם אנחנו שולפים את כל הנתונים הרלוונטיים. הוא יכול להוסיף עוד נתונים על הוצאות, עלויות ולענות על מספר שאלות שקשורות בתחום הפעילות. בשלב הזה אנחנו מפעילים תהליך של הערכת שווי, ומאתרים בזירת המכירה / קנייה קונים רלוונטים. אחרי התאמה והסכמה ראשונית על הערכת השויי, חותמים על מכתב כוונות (Letter of Intent), ומשם מתקדמים בתהליך הכולל חדר נתונים, בדיקת נאותות, משא ומתן מסכם, ולבסוף מכירה / רכישה".

 

השתתפתם כבר בשני אקסלרטורים, האחד בארץ והשני בניו יורק, יכולה לשתף קצת בחוויה?

"האקסלרטור הראשון שהשתתפנו בו היה של AWS Startup Loft Accelerator. במהלך התקופה באקסלרטור קיבלנו תמיכה של מומחים בכל התחומים, החל בטכנולוגיה, דרך פיתוח מוצר ועד לשיווק וגיוס כספים. זה עזר לנו להביא את הרעיון שלנו למוצר אמיתי, ולהתחיל להתנהל כמו סטרטאפ, וכמובן שהבחירה בפלטפורמת הענן של AWS עבור הפיתוח הייתה קלה בעקבות התמיכה שקיבלנו. בהמשך התקבלנו גם לאקסלרטור של Techstars בניו יורק, שם שהינו פיזית ארבעה חודשים וקיבלנו חשיפה אדירה לשוק האמריקאי כולל השקעה מצד האקסלרטור".

 

מה הצלחתם להשיג עד כה?

״בזירת המסחר אנו מייצגים למעלה מ-100 עסקים בתחום האון-ליין. כמו כן הפלטפורמה מייצגת קונים עם כ-500 מיליון דולר הון זמין לרכישה. בימים אלו אנו מנהלים במקביל כ-10 תהליכי מכירה הנמצאים בשלבים שונים. אנו מתכננים בשנה הקרובה לצאת לגיוס נוסף אשר בעזרתו נוכל להציע את הפלטפורמה גם לעסקים פיזיים.״


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות