✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Beewise מזהים, מנטרים ומטפלים בדבורים

IsraelClouds
|
October 12, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

Beewise הוא סטארטאפ מתחום האגריטק (חקלאות) אשר הוקם בשנת 2018 במטרה לצמצם את קריסת הכוורות הפוגעת באוכלוסיית הדבורים בעולם

סער ספרא, מייסד ומנכ"ל Beewise. קרדיט צילום: Beewise


קריסת הכוורות נובעת מחומרי הדברה מהם סובלים הדבורים, דרך מחלות ומזיקים, ועד שינויי מזג אוויר, כמו חום או קור קיצוני. מי שעוזרים לדבורים הם הדבוראים המסחריים, אשר עוסקים בגידול ובטיפול שלהם. האתגר של הדבוראים נובע מכך שהם מטפלים במספרים עצומים של כוורות, כאשר הם לא מצליחים להגיע לכל הכוורות. Beewise הוא סטרטאפ קטן וצעיר המעסיק 20 עובדים בקיבוץ בית העמק והוא שואף להיות זה שיצליח לעזור לדבורים, באמצעות רובוט עם טכנולוגיית AI. הרובוט הזה יודע לזהות, לנטר ולטפל בכוורות. Beewise כבר פעילה בישראל ובארה"ב, כאשר היא מתכננת לגדול למדינות נוספות באירופה ודרום אמריקה.

סער ספרא, המייסד והמנכ"ל ישב לספר לנו על הפעילות החשובה של החברה.

כיצד הרובוט של Beewise יודע לעזור לדבורים?

"הפיתוח שלנו הוא רובוט אשר יודע לטפל בכוורות ולבצע את העבודה שלו לצד ויחד עם הדבוראים המקצועיים. הפיתוח שלנו כולל טכנולוגיות של רובוטיקה, AI ומצלמות. באמצעות הרובוט שלנו, אנחנו מנטרים את כל הצרכים של הדבורים ומביאים להם טיפול בזמן אמת. הטיפול שהרובוט שלנו מספק הוא אותו טיפול שדבוראי יכול לתת אבל לא מספיק בשל הכמות הגדולה, כאשר התוצאות שאנחנו מצליחים להגיע אליהן מדהימות. כל רובוט שלנו בנוי לטפל בכמה עשרות כוורות. הוא בנוי בצורה הדומה לקונטיינר, בה ממקמים את כל הכוורות, כאשר הרובוט שלנו מנטר אותן, מזהה את הבעיות ומטפל בהן".


אילו טיפולים הרובוט שלכם יכול לספק לדבורים?

"המערכת שלנו יושבת בענן של אמזון ווב סרוויס AWS, כאשר היא מבצעת באופן קבוע ניטור של הדבורים וזיהוי של מחלות שונות. דוגמא לכך יכולה להיות הבחנה שהדבורים לא יוצאות מהכוורת בגלל שחם בחוץ. המערכת תבין שצריך להשקות אותן במים ולקרר את הכוורת. דוגמא נוספת היא זיהוי של תמותה גדולה בתוך הכוורת. המערכת שלנו תיתן לרובוט הוראה שצריך לפצל את הכוורת וכך לאפשר לשתי משפחות של דבורים לגדול במקביל. המערכת שלנו מבוססת טכנולוגיית AI וזה מה שמאפשר לה להבין וללמוד על פעולות הדבורים. המערכת AI שלנו פועלת על הענן של אמזון ווב סרוויס AWS והיא משתמשת בין היתר בשירותים: Amazon SageMaker המאפשר בנייה, אימון והטמעה של מודלים של Machine Learning וגם Amazon Relational Database Service (RDS) המספק התקנה ותפעול של מאגרי נתונים".

 

תעשיית הדבורים בה אתם פועלים לא נחשבת לטכנולוגית. איך הדבוראים הפועלים בה מקבלים את השינויים האלו?

"שלוקחים את טכנולוגיית ה-AI ומטמיעים אותה בתעשייה ותיקה, לצד דבוראים מקצועיים, מדובר בשינוי דרמטי. מדובר בתעשייה שלא עברה את המהפכה התעשייתית והדיגיטלית ופתאום אנחנו מביאים אותה לחזית הטכנולוגיה עם ה-AI. מבחינת האימוץ של השינויים האלו אצל הדבורים ואצל הדבוראים, זה שני דברים שונים. הדבורים נשארים עדיין בבית גידות הטבעי שלהן (חלות הדבש), ממנו הם יוצאים ונכנסים. לא שינינו כאן כלום. הדבורים לא אמורים לראות הבדל אם היד שמוציאה את החלת דבש היא של אדם או של רובוט. מבחינת הדבוראי, אנחנו מנגישים את הטכנולוגיה עבורו, כך שהוא יוכל לעבוד עם כלים פשוטים, למשל, אפליקציה ידידותית, המספקת מידע על כמות הדבש ומספר הדבורים שיש בכוורת וגם אם מתרחשות בה בעיות מסוימות. המערכת מציעה לאותו דבוראי גם פתרונות: לפצל את הכוורת, לחבר אותה, לבצע האכלה או השקיה. אנחנו רואים שהדבוראים מאוד מרוצים מזה, משום שכעת הם מקבלים מידע בזמן אמת ולא צריכים לחכות עד שיגיעו פיזית לכוורת. מכיוון שיש לכל דבוראי כמות עצומה של כוורות לטפל בהם, הם יכולים לקבל התראות למי כדאי להקדים ולהגיע".

 

באילו שירותים של אמזון ווב סרוויס AWS אתם משתמשים?

"אנחנו משתמשים במגוון גדול של שירותים מאמזון ווב סרוויס AWS, החל משירות בסיסי כמו: Amazon EC2 עבור כוח המיחשוב בענן ו-Amazon S3 לאחסון התוכן שלנו בענן. מכיוון שאנחנו מייצרים כמויות אדירות של מידע, אנחנו משתמשים בשירותים שיעזרו לנהל את כל התוכן הזה. למשל, Amazon Relational Database Service (RDS) ו-AWS Elastic Beanstalk. עבור החומרה הפועלת אצלנו בטכנולוגיית IoT, אנחנו משתמשים ב- AWS IoT Core המאפשר לחבר מכשירי IoT לענן בצורה מאובטחת ו-AWS IoT Device Management המציע רישום, ארגון, ניטור ושליטה מרחוק לאותם מכשירים".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות