✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

כך מאגר "אל תתקשרו אליי" הצליח להתמודד עם עומסים בעזרת הענן

IsraelClouds
|
January 30, 2023
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
פלג שפיר, מנמ"ר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. קרדיט: דוברות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

כך מאגר "אל תתקשרו אליי" הצליח להתמודד עם עומסים בעזרת הענן

מנמ"ר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, פלג שפיר, מספר על התהליך של מעבר לענן בעזרת פרויקט הענן הממשלתי, נימבוס ותשתית הענן של AWS

"אני יודע שבמגזר הפרטי זה יכול להיחשב פרויקט קטן, אבל צריך להבין שכרשות ממשלתית קטנה אין לנו את משאבי הפיתוח שיש לגופים פרטיים ובנוסף צריך להבין שלפני זה לא הייתה לנו תשתית ענן לפיתוח פרויקטים", כך אומר פלג שפיר, מנהל מערכות המידע של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כשהוא מספר לנו על תהליך הקמת המאגר של "אל תתקשרו אליי". המאגר שהתחיל לעבוד החודש, מאפשר לכל אזרח להירשם עם מספר הטלפון שלו ולמנוע שיחות שיווק מחברות ועוסקים שונים שנדרשים עתה לוודא האם המספר מופיע במאגר לפני הפניה.

 

אז אחרי שכל התקנות אושרו על ידי הממשלה, אתם נכנסים לתהליך. מה הצעד הראשון?

"כאשר התחלתי את תהליך האפיון והדרישות הבנתי שהפרויקט הזה יכול לקום רק בענן. לשמחתי, פרויקט נימבוס, פרויקט הענן הממשלתי, התחיל לפעול וכך נחסך זמן רב בכל מה שקשור לרכש שירותי ענן. לאחר בחינה, בחרנו בפלטפורמת הענן של AWS, שהציעה את השילוב המתאים ביותר מבחינה טכנולוגית, ומבחינת עלויות, בין היתר בזכות שירותים כמו Amazon CloudFront ו-Amazon API Gateway. בעזרת שותף טכנולוגי, CloudZone, הקמנו את ה-Landing Zone עם כל המאפיינים שדרושים לנו. צריך להבין שעד אז כל השרתים שלנו הם On-Premises מה שנקרא ה-IT הממשלתי המסורתי".

 

מה היו האתגרים מבחינתך?

"קודם כל הבנו שהשירות הזה יזכה לעומסים משמעותיים, בוודאי עם הפתיחה של הפרויקט, וצפוי לזכות לעומסים נוספים בהמשך במידה ועושים קמפיין פרסומי. ומצד שני, אנחנו צריכים להיות נגישים לחברות שמעוניינות להשתמש במאגר באמצעות API נוח ומהיר כי גם הן לקוחות שלנו במקרה הזה ולא רק הצרכנים. אחרי כל האתגרים מבחינת זמינות, הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא אבטחת המידע. למרות שמדובר במספרי טלפון בלבד, עשינו תהליך אפיון ארוך ומעמיק שכולל את הבקרה על תהליך הזיהוי של החברות, ובנוסף שימוש במגוון שירותים של AWS כדי לוודא שכל המידע נשמר בצורה מאובטחת בצורה הטובה ביותר, ועדיין זמין למשתמשים מורשים לפי הצורך. בנוסף, הפרויקט זמין במספר שפות, אז גם התהליך של תרגום ממשק גם מבחינת מידע וגם מבחינת רישום זה עוד משהו שדרש זמן בפרויקט. המטרה היא להנגיש את המידע בחמש שפות, ואפשר לבצע את הרישום בארבע שפות, כאשר ניתן לבצע רישום גם באמצעות מענה אוטומטי וגם באמצעות מוקד אנושי. שוב, הכל במטרה לתת מגוון אפשרויות לכל אזרח להירשם בקלות ובדרך שמתאימה לו ונוחה עבורו".

 

מה היה השלב הבא?

"אחרי הקמת ה-Landing Zone התחלנו בעצם לעבוד עם שותף הפיתוח שלנו, במקרה הזה Zigit, ובתהליך של שיפור הידע לעובדים כדי להתמודד עם הטכנולוגיות החדשות. הפרויקט כולו, כולל כל שלבי המכרזים הנדרשים לקח תשעה חודשים, אבל הפיתוח היה קצר משמעותית מזה. לשמחתנו עם העלייה לאוויר לא נרשמו בעיות או עומסים חריגים בזכות השימוש בענן של AWS. חלק מהקשיים היו בגלל הצורך של חברות להירשם למערכת ההזדהות הלאומית דבר שהן לא עשו עד עכשיו, אבל גם זה נפתר באמצעות מוקד התמיכה שלנו ומוקד התמיכה של ממערך הדיגיטל הלאומי גם בתהליך הפיתוח וגם בתהליך העלייה לאוויר".

 

איך היית מסכם את הפרויקט במבט לעתיד?

"קודם כל, אנחנו מוכנים כצוות לפרויקטים נוספים בענן וזה מבחינתי הישג משמעותי, מעבר להישג של הפרויקט הנוכחי. ההשקעה בצוות הפיתוח שלנו מבחינת יכולות הענן, תשתלם לנו בעתיד בהקמה של פרויקטים נוספים. דבר שני, ההקמה של תשתית לפרויקטים בענן מבחינתנו היא גם ציון דרך, מכיוון שעכשיו בזכות נימבוס והפלטפורמה של AWS נוכל לפתח פרויקטים חדשים נוספים לטובת האזרחים בקלות ובמהירות". 

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות