✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

המרכז למיפוי ישראל עובר לנימבוס

IsraelClouds
|
October 26, 2022
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event
מנכ"ל המרכז, חגי רונן. קרדיט צילום: יח"צ

המרכז למיפוי ישראל עובר לנימבוס

מאחורי הקלעים של כל מפה שאתם רואים בשירות ממשלתי בישראל עומד המרכז למיפוי ישראל, הגוף הרישמי שאחראי על מיפוי, קדסטר (שיטת רישום זכויות במקרקעין), גאודזיה וגיאו-אינפורמציה בישראל. מדובר בגוף שמספק שירותי מידע גיאוגרפיים באמצעות API מתקדמים לכל יחידות הממשלה. עם ההשקה של פרויקט נימבוס לאספקת שירותי ענן ציבורי לממשלה, החליט מנכ"ל המרכז, חגי רונן, על מעבר לענן בצורה מלאה. אלכס קורן, סמנכ"לחטיבת טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של המרכז למיפוי ישראל, מסביר לנו איך מתבצעת ההגירה בפועל.

 

על מה הייתה מבוססת התשתית שלכם עד היום?

"התשתית שלנו הייתה על בסיס שרתים בממשל זמין כאשר מעבר לצורך לתחזק שרתים באופן שוטף, נדרשנו להקצאה נוספת של שרתים כדי להתמודד עם עומסים גבוהים. אנחנו מפעילים את שירות המפות GovMap שגם מספק מידע ישירות, אבל בעיקר מספק מידע למשרדים ויחידות אחרות באמצעות API. במקרים כמו הגרלות של מחיר למשתכן או בתקופת הקורונה כאשר רצינו לבנות במהירות פתרונות למיפוי המידע על תחלואה על פי שירותי הרשת של משרד הבריאות, אז היה לנו זמן להיערך מראש לעומסים גבוהים. אבל יש מקרים כמו תקופות של מזג אוויר סוער שבהם שיש דרישה למיפוי עננים, ואנחנו נתקלים בעומס לא מתוכנן. גם במקרים המתוכננים וגם במקרים הלא מתוכננים נאלצנו להעריך את מספר השרתים להם נזדקק מראש כאשר בחלק מהמקרים זה לא תמיד הספיק והעומסים היו גבוהים מהצפוי".

 

איך המעבר לתשתית הענן של AWS במסגרת נימבוס פותר את זה?

"אחד היתרונות המובהקים של תשתית ענן הוא היכולת לגדול באופן מיידי מבלי לתכנן מראש, תוך חיוב רק על בסיס השימוש בפועל. התחלנו להעביר את קבצי המידע שלנו לשירות האחסון Amazon S3 שנהנה מרמות זמינות ואמינות גבוהות. הגישה למידע מתבצעת בעזרת רשת האצת הנתונים (CDN) של AWS, Amazon CloudFront. הרשת מציעה מאות נקודות גישה ברחבי העולם, כאשר שתיים מתוכן בישראל. כך שבכל מצב שבהם יש קפיצה בשימוש בנתונים הרשת מתמודדת עם זה באופן אוטומטי, דבר שחוסך לנו זמן, בירוקרטיה ובסופו של דבר עלויות לעומת הצורך להחזיק שרתים באופן קבוע למקרה של ביקוש פתאומי למידע".

 

מה אתם מתכננים להמשך המעבר?

"המטרה שלנו היא להפוך את כל הארכיטקטורה למבוססת ענן. כרגע התרכזנו רק בהעברה של המידע עצמו, שהוא בסך הכל כמה טרהבייטים של מידע גיאוגרפי, במטרה להשתמש ביתרונות של תשתית גמישה. העברנו את המערכות לשרתים וירטואליים ועכשיו אנחנו מתחילים במעבר לשימוש ב-Serverless כדי להיות מסוגלים להשתמש עוד יותר ביתרונות של AWS ושל שירותים כמו AWS Lambda וכן, לעבודה בתצורת ענן מודרנית הכוללת קונטיינרים ומיקרו-שרותים. בסופו של דבר נוכל להנות מתשתית שגם מותאמת לארכיטקטורות הקיימות היום, וגם משתמשת בכל יתרונות הענן בצורה אופטימלית כך שנוכל לחסוך בעלויות גם באופן שוטף וגם כאשר יש דרישה מוגברת למידע. בנוסף נרוויח מפלטפורמה מודרנית שתאפשר לנו לפתח במהירות יישומים וכלים חדשים בעתיד".

אלכס מוסיף  "תהליך המעבר לתשתית הענן של AWS במסגרת נימבוס התאפשר תודות לשיתוף הפעולה ההדוק עם מערך הדיגיטל הלאומי ועם ממשל זמין שמסייעים בכל תהליך ההגירה. המעבר לתשתית הענן החדשה מאפשר למרכז למיפוי ישראל גמישות מירבית הן בהקמה ותפעול והן בחיסכון בעלויות השוטפות לעומת הפתרונות בהם השתמשנו עד היום. בסופו של דבר, השירות לצרכן הסופי – האזרח – משתפר והמידע יגיע במהירות בכל מצב ובכל מקום".

 

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות