✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

15.04 - 3D Systems מפתחת בישראל סימולטורים לאימון רופאים

IsraelClouds
|
April 15, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

המערכות רצות על הענן של AWS ומדמות בדיוק רב כ-100 סוגי ניתוחים בתלת ממד

אימון מתמחים לבצע ניתוחים הוא מהמשימות הקריטיות ביותר של כל מוסד רפואי שכן, איכות האימונים ותדירותם הם המפתח להצלחת ניתוחים ולשיפור התוצאות. במשך מאות שנים התאמנו רופאים על גופות ועל בעלי חיים אך תהליך זה לא מספיק זמין יחסית להיקפי האימון הנדרשים כיום.

פריצתן של טכנולוגיות ענן, עיבוד נתונים ודימות חדשות בעשורים האחרונים הניעה תהליכי פיתוח של פתרון חדש בתחום זה: סימולטורים לאימון רופאים המדמים באופן מדויק את סביבת הניתוח ומאפשרים למתמחים ולרופאים מנוסים להתאמן, לשדרג יכולות ואף ולהתכונן לניתוח ספציפי שהם עומדים לבצע. אחת השחקניות המובילות בעולם בתחום זה היא חברת סימביוניקס הישראלית, שנוסדה על ידי רן ברונשטיין, עדנה חוזק ודוד ברקאי ונרכשה בשנת 2014 על ידי 3D Systems. כיום ממשיכה החברה לפתח ולייצר בישראל את הסימולטורים הרפואיים שזכו להצלחה עולמית, תחת ניהולו של רן ברונשטיין, המשמש כסגן נשיא למחקר ופיתוח בחטיבה הרפואית של החברה העולמית.

אריאל בן משה, מנהל הפיתוח של 3D Systems, מתאר את האתגר הטכנולוגי ואת פיתוחי החברה:

מה הניע אתכם לפתח סימולטורים רפואיים ?

ככל שהמדע והרפואה מתקדמים, כך נדרשים אימונים ברמה גבוהה יותר במגוון הולך וגדל של סוגי ניתוחים. אימוני רופאים היוו במשך שנים חוליה חלשה יחסית במערך הרפואי שכן המוסדות התקשו לספק את התשתית הדרושה למספר גדל והולך של אימונים במספר גדל והולך של דיסיפלינות וסוגי ניתוחים. הסימולטור הרפואי פתח צוואר בקבוק בתחום זה וטכנולוגיות דאטה ודימות חדשות מאפשרות סימולציה ברמת דיוק ותחושה כה גבוהים ששכנעו  מוסדות רפואיים ברחבי העולם שזה הוא הפתרון המקצועי האופטימאלי לאימוני מתמחים ורופאים. המערכת מותאמת הן למתמחים והן לרופאים מנוסים שרוצים לרענן תהליכים, לבדוק תרחישים חדשים או להתכונן לניצוח ספציפי בעל מאפיינים ייחודיים של מטופל.  

כיצד פועל הפתרון ?

בנינו קרב ל-100 סימולטורים שמתפרסים על פני כ-15 דיסיפלינות רפואיות לדוגמה: צינתור, ניתוח לב, קולונוסקופיה, דימום במוח ועוד. כל סימולטור כולל את המרכיבים הבאים: מחשב, מסך שעליו מוצגת הסימולציה הגרפית התלת ממדית, כלי עבודה אמתיים שבהם משתמש מנתח ובובה דמוית אדם שבה מבוצע הניתוח הווירטואלי. המתמחה או הרופא מבצע הליך רפואי מלא בבובה ותוצאות פעולותיו מוצגות באיכות גבוהה בתצוגה תלת ממדית של האברים הפנימיים במסך. באמצעות שורה של חיישנים ומנועים האימון מדמה באופן מדויק פעולות פיסיות ולוגיות של ניתוח אמיתי ומציג אותן על גבי המסך. כל הפעולות נותנות למנתח תחושה של ניתוח אמיתי, כולל התנגדות של הגוף למגע ותגובה מדויקת ברגישות תזוזה של פחות ממילימטר. אם המנתח יבצע פעולה שגויה או גסה מדי, הרי שרקמות ייקרעו ודם גרפי יופיע בתצוגת המסך. מדובר ממש בעולם חדש של סימולציית ניתוחים זעיר פולשניים בהיקף גדול של קרוב ל-100 ניתוחים שונים. יש לציין שהמערכת מספקת משוב מפורט על פעולות המנתח על פי מדדים שנקבעים בשיתוף הקהילה הרפואית ובאופן שמאפשר לימוד משגיאות והשתפרות.  

כיצד משתלב הענן של אמזון ווב סרוויס AWS בסימולטור ?

הסימולטורים הם למעשה שירות ענן מלא מקצה לקצה הניתן לשימוש בכל עת בכל נקודה בעולם. אנו משתמשים בשירותי הסימולציה של אמזון AppStream להזרמת הסימולציות התלת ממדיות ולהרצתן בכל נקודת קצה של הלקוח. כן נעשה שימוש במערכת האחסון S3  (Simple Cloud Storage Service) של AWS בהיקף של טרה בייטים רבים. במהלך הסימולציה מעובדות הפעולות במערכת EC2 של AWS (Elastic Compute Cloud) ומציגות את התפוקה הוויזואלית בזמן אמת במסך, כולל כל נתוני הביקורת.

מדוע בחרתם ב-AWS כתשתית המערכת ?

מצאנו ב-AWS רמת אמינות גבוהה מסוגה להרצה רציפה ואיכותית של סימולציות תלת ממד עשירות וכן מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר שתומכת בהמשך הפיתוח, שדרוגים ופתרון אתגרים. למרות מורכבות המערכות, הרי השימוש בתשתית AWS הוא נוח וידידותי ביותר. ולבסוף, AWS סייעה לפריסה הגלובאלית של הפתרון בכל נקודה על פני הגלובוס והפכה אותנו בכך לחברה גלובאלית.

היכן באמת פרוסה המערכת כיום ?

כיום פרוסים בישראל ובעולם יותר מ-3,000 סימולטורים. בישראל הם הותקנו בבתי החולים איכילוב, אסף הרופא, הדסה, נהריה, סורוקה שיבא ועוד. בין המוסדות הרפואיים בעולם ניתן לציין את ג'ון הופקינס קליוולנד קליניק וכן חברות ציוד רפואי כמו מדטרוניק, בוסטון סיינטיפיק, ג'ונסון אנד ג'ונסון שמשתמשים במערכת לצרכי הכשרה פנימית.   כיום חלק מהסימולטירים  שלנו בעיקר בארה"ב, שמובילה בתחום הזה,  משתמשים אף להערכה ורישוי רופאים,

מה הוא היקף ופוטנציאל השוק ?

על פי חברת המחקר Market and Markets שוק הסימולטורים הרפואיים הגיע בשנת 2017 להיקף של 1.284 מיליארד דולר והוא צפוי להגיע להיקף של 2.575 מיליארד דולר בשנת 2022 – נתונים שמשקפים צמיחה שנתית ממוצעת של 14.9%. הפוטנציאל הוא אם כן גדול ביותר ואנו נסתייע ב-AWS לממש אותו ברחבי העולם.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות