✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

06.01 - אבי כהן מנכל המרכז לשלטון מקומי

IsraelClouds
|
January 6, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

"הממשלה השקיעה יותר מ-300 מיליון שקלים בתחום הערים החכמות"

כך לפי אבי כהן סקלי, מנכ''ל המשרד לשוויון חברתי בכנס SMART CITY 2019 שהתקיים הבוקר (3/1) בראשל"צ.

"בשנים 2018-2019 הממשלה השקיעה בתחום של ערים חכמות יותר מ-300 מיליון שקלים. זהו סכום אסטרונומי והוא יגדל", כך אמר אבי כהן סקלי, מנכ''ל המשרד לשוויון חברתי.  כהן סקלי דיבר בכנס SMART CITY 2019. הכנס נערך היום (ה') במתחם כנסים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים העוסקים בתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג "אנשים ומחשבים", ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי כהן סקלי, "המשרד לשוויון חברתי אחראי גם על מיזם "ישראל דיגיטלית". כשנכנסנו למשרד, בחודש מאי 2015, המונח 'ערים חכמות' ומיזמים חכמים לא היה בראש סדר העדיפויות והשיח, ועסקנו בבריאות ובחינוך. התחלנו במהלך של כניסה לתחום במהלך 2016. בסוף 2017 פרסמנו קול קורא לרשויות המקומיות, בקריאה 'תרימו אתר אינטרנט', 'תעשו CRM'. הופתענו מכך שמתוך 256 רשויות, 231 מהם פנו אלינו - וקיבלו תקציב העונה על הדרישות שלהם בתחום. זה היה המהלך הראשון, במסגרתו הוצאנו 250 מיליון ש"ח".

אבי כהן מנכל המשרד לשויון חברתי בכנס ערים חכמות 2 - קרדיט צילום ניב קנטור

בספטמבר 2018, אמר כהן סקלי, "עלינו מדרגה, יצאנו לדרך עם מיזמים חכמים אחרי שיח מעמיק עם הרשויות המקומיות. גם כאן, יותר מ-200 רשויות נענו לפניה שלנו והגישו הצעות. החלק השני בפעילות שלנו ייסגר החודש, ינואר 19, ובמסגרתו נקצה לו 100-120 מיליון שקלים". "יש פה סכומים אסטרונומיים שהממשלה הקצתה לתחום ערים חכמות", סיכם כהן סקלי, "שיתוף הפעולה עם החברות ועם הרשויות הוא מעמיק. יש חיבור עצום בין המגזר העסקי, הרשויות המקומיות והממשלה. בסופו של דבר, התכלית היא שהאזרחים יקבלו שירותים טובים יותר מהרשויות". בתוך כך, שלמה דולברג, מנכ''ל השלטון המקומי, אמר כי "בבחירות האחרונות, 111 ראשי רשויות התחלפו. תפקידנו כמרכז השלטון המקומי, הוא לייצגם מול המגזר העסקי ומול הממשלה. אנו מנחים אותן ומחויבים לחבר אותן לנושאים בהם אנו עוסקים, לרבות ערים חכמות".  מטרתנו, אמר דולברג, "היא להביא לשיפור מתמיד בשירותים אותם מקבל התושב. זו המטרה העיקרית שלנו". לדבריו, "אנו מנסים להסדיר את נושא התקנים לאנשי ה-IT ברשויות המקומיות, ולשכנע את הממונה על השכר במשרד האוצר, כדי לשנות את התקנים בהתאם לצרכים. לצערי, הוסיף דולברג, יש קושי של ממש לגייס אנשים טכנולוגיים, בשל רמת השכר הנמוכה בשלטון המקומי".  הוא סיים באומרו כי "נפעל לשפר את השכר, נאפשר גיוס טוב יותר, זה יעזור לנו לעמוד בהוראות החוק של הגנה על מאגרי מידע. אנו פועלים להסבת אקדמאים לאנשי מחשוב. זה צעד שיאפשר לגייס אנשים טובים מבפנים. פתחנו תכנית חדשה שתעניק להם תואר, והם יוכלו לנייד את עצמם מהאגף והמחלקה בה הם עבדו עד כה – ל-IT של הרשות המוניציפלית".

אבי כהן מנכל המשרד לשויון חברתי בכנס ערים חכמות 2 - קרדיט צילום ניב קנטור
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות