✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Albo – סטארטאפ ישראלי לעולם ניטרי מפליטות פחמן

IsraelClouds
|
January 28, 2021
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
Photography Credit: Hanna Taieb

Albo הוא סטארטאפ ישראלי אשר רוצה לעזור לצמצם את פליטות הפחמן המשפיעות על הצטברות גזי החממה באטמוספרה. שוק אשרות הפחמן בו פועלת Albo הוא תוצאה של הסכם פריז משנת 2015 ואמנת קיוטו משנת 1997, אשר קבעו תמחור לפליטות הפחמן של חברות ויעדים להורדת רמת הפליטה של גזי החממה. חברות הפולטות גזי חממה מעבר למכסה שלהן, יכולות לרכוש אשרות מחברות אחרות, אשר הפליטה שלהן הייתה נמוכה. Albo מסייעת לאותן חברות לעמוד ביעדים שלהן. Albo הוקמה באמצע שנת 2019 על-ידי גילי ביסה המכהן כמנכ"ל וז'אק אמסלם CTO, היא מעסיקה 6 עובדים. ביסה ואמסלם, ישבו לספר לנו על פעילות החברה.

 

איך הטכנולוגיה שלכם עוזרת לחברות לעמוד ביעדי פליטות הפחמן שלהן?

"חברות אשר עוברות את מכסת הפחמן שלהן נקנסות בסכומים גבוהים, יש להן אינטרס לעמוד ביעדים והן יכולות לעשות את זה דרך קניית קרדיטים מחברות אחרות או בקרדיטים של פרויקטים ירוקים המתקזזים עם פליטת הפחמן שלהן. אנחנו מייצגים את אותם פרויקטים ירוקים של איכות סביבה, חקלאות ויערות. האתגר במקרה הזה, הוא מדידה ומעקב אחר הפרויקטים האלו, על מנת להבין כמה פליטות פחמן נחסכו. היום המדידות האלו מתבצעות בצורה ידנית. באמצעות הטכנולוגיה שלנו תהליך הניטור והמיפוי מתקצר משנתיים, לימים או שעות בודדות. אנחנו עושים את זה באמצעות טכנולוגיית Deep Learning וחישה מרחוק, כאשר כל התהליך מתרחש מרחוק".

 

כיצד הטכנולוגיה שלכם יודעת לזהות את כמות הפחמן המתקבעת באותם פרויקטים ירוקים?

"אנחנו מבצעים סריקה באמצעות לוויין של אותו אזור ירוק, אשר יכול להיות יער או פרויקט חקלאי. במדובר בלוויינים הכוללים חיישנים כמו רדארים ומצלמות אופטיות, המאפשרים לזהות כמה פחמן מתקבע בקרקע והם גם מספקים מידע על אלמנטים מעל ומתחת לפני הקרקע, לדוגמא: מסה כוללת של חומר, רטיבות על הקרקע ועוד פרמטרים (סך הכל 25 פרמטרים) שאנחנו יודעים לזהות. אנחנו מבצעים את המודל הזה בשלושה שלבים: פענוח תמונות לוויין, שימוש ב-AI ובסוף ניתוח כימיקלי המזהה את כמות הפחמן הקיימת באותו מקום".

 

כיצד אתם מקבלים גישה לצילומי לוויין?

"מרבית מהתמונות ניתנות להורדה ושימוש מסחרי ללא עלות, עולם אנחנו רוכשים גם תמונות נוספות בתדרים הדרושים לנו מחברות לוויין. מדובר בחברות המציעות מאגרי תמונות לרכישה עם כל הפרמטרים בהם אנחנו משתמשים. על התמונות האלו אנחנו מבצעים תהליכי חישוב של רשתות נוירונים, אותם פיתחנו עם מנגנון AI. עבור החישובים האלו אנחנו משתמשים בשירות Amazon SageMaker שהוא כלי לרשתות נוירונים ו-Machine Learning של חברת אמזון ווב סרוויס AWS, אשר גם מספקת עבורנו את כל שירותי האיחסון והמיחשוב בענן. אנחנו משתמשים ב-Amazon SageMaker לבנייה, הטמעה ואימון של מודלים ל-Machine Learning בצורה מהירה ופשוטה".



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות