✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

בואו וננסה לשחוט כמה פרות קדושות בעולם העננים

גדי מאיר
|
Aug 29, 2017
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events

בואו וננסה לשחוט כמה פרות קדושות בעולם העננים

פעם, לפני לא הרבה זמן, נהגתי לצחוק על אנשי המכירות של העננים, שבעצם נורא קל להם למכור את הסחורה שלהם. כל מה שהם צריכים זה לבוא למנכ"ל ולשאול אותו כמה כסף הוא מוכן לשלם כדי להיפטר ממחלקת ה IT שלו. רוב ה CIO - ים היו מוכנים לשלם תוספת, רק כדי להיפטר מהכאב ראש הזה שנקרא מחלקת ה IT בעסק שלהם.

החלום של כל מנכ"ל הוא להיות מסוגל להתרכז בליבה העיסקית שממנה העסק שלו מרוויח ולא בנושאים שהם צדדיים למיקוד העיסקי שלו. כמעט בכל החברות, ניהול מרכז מחשבים זה לא הנושא שממנו העסק עושה כסף, אבל הם מוקד הוצאה וכאב ראש גדול.

מצד שני, על מנת להיות הוגנים, ללא תשתית מיחשוב טובה, שמותאמת לצרכים העסקיים של החברה, אין לך שום אפשרות לנהל חברה מודרנית בעולם תחרותי. כך ש IT זה לא משהו שניתן לוותר עליו. לא תמיד מחלקת ה IT מצליחה להעביר להנהלה את הערך שלה, אבל מי שחולם שבמעבר לענן הוא ייפטר לגמרי מכל מחלקת ה IT, שימשיך לחלום. זה לא בדיוק מה שקורה בפועל וגם לא מה שצריך לקרות.

כל אנשי המכירות של הענן אוהבים לדבר על TCO, יש המון כלים לחישוב TCO המוקדשים לעננים (לפחות אחד לכל ספק ועוד כמה) וכולם מראים לך שהענן יוצא הרבה יותר זול מלבנות מרכז מחשבים בעצמך. אני יכול להגדיר את עצמי בשקט כמומחה CTO ( אפילו עברתי בחינת הסמכה בנושא ויש לי אישור), ואני יכול לצטט לכל מי שיהיה מעוניין את הנוסחאות, הנחות היסוד והבסיס התיאורטי של כל אחד ממחשבוני ה TCO של כל העננים הגדולים, ודבר אחד אני יכול להגיד לכם כמסקנה. מי שלוקח ברצינות את כל אנשי המכירות שמבטיחים לו שהענן יצא לו הרבה יותר זול, יגלה מהר מאד, בדרך כלל בחשבונית הראשונה,  שזה לא בדיוק ככה. יש לזה אפילו שם בספרות המקצועית "ההלם של החשבונית הראשונה".

גם כמה בדיוק זה הולך לעלות לך, זה לא דבר שקל לתת לו תשובה מדוייקת מראש. לכל אחת מחברות הענן הגדולות יש מחשבונים, ידידותיים יותר או פחות למשתמש, שאמורים לתת לך תמונה מדוייקת של תחזית ההוצאות שלך. מסתבר שכל מה שאתה יכול להוציא מהמחשבונים האלה, במקרה הטוב, זה הערכה. הסיבה לכך היא שאתה צריך להכניס להם הנחות יסוד, שאתה בעצמך לא תמיד בטוח בהם, וכל סטיה מהנחות היסוד האלה, משתקפת בהבדל בין החשבונית שאתה מקבל לבין כמה שחשבת שזה יעלה לך. ההפרש כמובן גדל, כפונקציה ישירה של חוסר הנסיון של מפעיל הכלי וכמות הטעויות בנתוני הבסיס שהוא קיבל.

רק כדי לסבר את האוזן לגבי מה אני מתכוון בטעויות בנתוני הבסיס, בואו וניקח לדוגמא את נפח תעבורת הרשת.  יש יחסית הרבה מנהלי IT, שיכולים לומר לך, כמה תשדורות ובאיזה נפח היו להם בתעבורת הרשת בשבוע הקודם, אבל אין סיכוי שתקבל מהם תשובה מדוייקת, לגבי מה יהיו המספרים האלה בשבוע הבא , בחודש הבא או בשנה הבאה. עד כאן לגבי חישוב מדוייק מראש של ההוצאות.

הלהיט החדש בעולם המחשבים זה הצירוף Dev-Ops, זה זימזומילה (Buzz Word) שהולך מאד טוב עם העננים. כל חברת ענן נותנת למונח הזה פירוש קצת שונה בהתאם לכלים הספציפיים שהיא מספקת, אבל בגדול מדובר על חיבור בין שני עולמות שאי אפשר לחבר ביניהם, עולם המפתחים ועולם התפעול השוטף.

הבעיה כאן היא שאתה לא יכול לקחת איש תשתיות טוב ולהפוך אותו למתכנת טוב ומה שיותר חשוב, לתת למפתח טוב לקחת החלטות לגבי תשתיות, או, לצורך העניין, החלטות לגבי אופטימיזציה של מסדי נתונים רלציונים או אבטחה של תשתיות מפני פריצה, זה מתכון בטוח לנזק. כל ההדגמות של אנשי המכירות בענן, לגבי כמה זה פשוט לבנות Pipe-Line מהקוד ישירות ליישום בסביבת הייצור, אם עושים אותם בדיוק כלשונן, הם  פשוט הזמנה לאסון.

זה שיש לנו עננים, נותן לנו הרבה יותר קוביות לגו לשחק בהם. אבל מצד שני, הופך את המשחק בקוביות לבניית היישומים הארגוניים להרבה יותר מורכב ומסובך. מי ששוכח את האמיתות הבסיסיות של ניהול פסי ייצור תעשייתיים, יגלה מהר מאד שהוא מאבד שליטה על ההוצאות, פוגע ביעילות התהליך ומכניס הרבה גורמי רעש שרק מסבכים את התהליך במקום להפוך אותו לקל ולזורם כמו שזה נראה בהדגמה. גם בעולם של Server Less וקונטינרים בכמות אינסופית, אין תחליף לבניית ארכיטקטורה נכונה מראש (ולא בדיעבד). וחשוב להעיר בנקודה הזו, שמעט מאד גופים, יודעים להתאים נכון את עקרונות הייצור התעשייתי לעולם הפיתוח וההטמעה (אבל זה נושא לדיון אחר).

העולם של העננים מאד תחרותי. אנשי המכירות של הענן מאד אגרסיביים. ובדרך למכירה המוצלחת, כמו כל איש מכירות טוב, הם יצניעו את הבעיות וימכרו לך חלום, רק כדי לסגור את המכירה. העולם של העננים גם מלא מוקשים. מרוב מלחמות אחד בשני, לא תמיד איש המכירות יזהיר אותך מראש בפני מוקש, בטח לא אם המוקש הזה יכול לדפוק לו את העיסקה. ובעולם הזה מוצאים את עצמם ה CIO - ים במצב שהם מבזבזים המון זמן על סינון רעש, במקום להתרכז בבעיות האמיתיות.

על הרקע הזה יש כמה גופים שמציגים את עצמם כ Vendor Independent ומבטיחים שלא משנה באיזה ענן תבחר יש להם אנשי מקצוע שילוו אותך בתהליך. הצרה היא, שמאחורי כל גוף כזה מסתתר מרכז רווח, שהשיקולים שלו יכולים להיות מוטים לספק זה או אחר, בגלל התמורה השולית שהוא מקבל ישירות מאותו הספק. זו לא בעייה חדשה ל CIO - ים, אבל חשוב לזכור, שזה שהמוצר הוא שירות ענן ולא, למשל, חמרה, לא משנה את מהות הבעייה.

אז אחרי כל הדגלים האדומים והפרות הקדושות השחוטות. אני לא רוצה שיווצר הרושם שאני נגד מעבר לענן או שעננים זה דבר רע. לא ולא. יש לעננים הרבה יתרונות ויש הרבה סיבות טובות לעבור לענן. אבל חשוב שכל מי שלוקח את ההחלטה להתחיל לעבור לענן, יעשה את זה בעיניים פקוחות ומתוך הבנה לאן בדיוק הוא נכנס ולא בגלל שיחת מכירה מוצלחת של ספק ענן זה או אחר.

אז קודם כל נתחיל בנימוק העיקרי למעבר לענן. הענן כבר כאן, הוא קיים, הוא עובד, אי אפשר להתעלם ממנו יותר והוא הולך להשאר עוד הרבה זמן. מאחר וזה המצב, אם מה שאתה צריך בעולם המיחשוב זמין דרך הענן, אתה לא יכול לטמון את הראש בחול ולהתעלם ממנו. זה עוד כלי, עוד ספק, עוד שרות, שצריך לבחון אותו במערך השיקולים שלך ולקחת החלטה מושכלת אם להשתמש בו או לא, על בסיס כדאיות עסקית ו/או כלכלית. אם הפתרון באמצעות הענן מכניס אותך לשוק מוקדם יותר או שנותן לך פתרון טוב יותר לעומסים דינמיים או מאפשר לך לבצע חישובים מורכבים בזמן קצר או עולה לך פחות כסף, אז אין לך ברירה, אתה תתחיל לצוף בעננים.

הנימוק הבא בתור הוא גמישות בתגובה לשינויים ו Time to market של היישום. אתה מעלה בענן סביבת עבודה במהירות, מוסיף או מקטין את החוזק שלה בהתאם לקפיצה צפויה או פתאומית בעומס, משנה תצורה, מגדיר אבטחה והכל בלחיצת כפתור ותוך פרק זמן של דקות. ואם אתה יכול לעשות את זה כיום עם מחלקת ה IT שלך, במרכז המחשבים הפנימי שלך בארגון, יש לך כנראה Over Capacity עצום, שעלה לך הרבה מאד כסף (TCO אמרנו ?). הגמישות הזו גם הולכת יפה מאד עם תסריטי QA, בדיקות עומסים, עיבודי סוף יום או חודש, תגובה למסעות פירסום, שכפול סביבות פיתוח ובדיקה ועוד הרבה תרחישים דומים.

עד כמה שזה יפתיע אתכם, הנימוק הבא למה כדאי לך לעבור לענן, הוא אבטחה. אני מוכן להוכיח לכל מי שרוצה להיכנס איתי לוויכוח הזה, שלהריץ את המחשבים שלך בענן ולשמור את הנתונים שלך בענן זה יותר בטוח מאשר במרכז המחשבים שלך (עם הסתייגות, אולי, לגבי הצבא ועוד כמה גופים ביטחוניים, אבל גם שם אני לא כל כך בטוח מי ינצח בנושא הזה). מעבר לשאלה הבסיסית של: נניח שמישהו פרץ למרכז מחשבים של אחת מחברות הענן הגדולות, איך הוא יגיע משם דווקא לנתונים שלך (לך תחפש מחט בערמה של שחת), אני טוען, שבקרת הגישה למרכזי המחשבים של חברות הענן הגדולות, הרבה יותר מאובטחת מאשר זו של מרכז המחשבים הפנימי שלך, מנגנוני ההתראה הפני פריצה חזקים יותר, הבקרה טובה יותר, הגנות הרשת חזקות יותר, הבידוד בין היישומים טוב יותר וכמובן הגיבוי.  

גם ה DR שאתה מקבל בענן יותר טוב ממה שאתה יכול לעשות בארץ. כי נניח שיש לך בארצנו הקטנה שני מרכזי גיבוי, אחד בדרום ואחד בצפון, לא בטוח שזה יעזור לך הרבה, במקרה של רעידת האדמה הגדולה, שמצפים לה אצלנו כל רגע (רגע במונחים גיאולוגיים). אבל אם ה DR שלך באירופה או בארה"ב, לא תהייה לך בעיה במקרה הזה. והכל כמובן בהנחה שתצליח איכשהו להתחבר לאינטרנט ושמישהו בכלל יעניין אותו לקבל שירות ממך בזמן רעידת האדמה.

הנימוק הרביעי והאחרון בשלב זה, של למה כדאי להשתמש בענן, הוא העולמות החדשים של שרותי מערכת הפעלה שנפתחים בפניך בענן. כל אחד מהעננים של החברות הגדולות הוא בעצם מערכת הפעלה עם המון שרותים. וכמו שפעם פיתחת יישום והשתמשת בשרותי מערכת ההפעלה שרצה על המחשב שלך כדי לממש יכולות שונות, ככה היום כל אחד מהעננים של החברות הגדולות הוא מיני מערכת הפעלה, עם שרותים שונים, שאם אתה משתמש בהם נכון, אתה יכול לעשות דברים שלא יכולת לעשות קודם (בטח לא באותה קלות). כאן אנחנו נכנסים לעולמות חדשים של Server Less, AI ו ML שמאפשרים ליישום שלך לעשות דברים שהם הרבה מעבר ליכולת של מערכות ההפעלה הישנות. כן, לכל אחת מחברות הענן הגדולות יש "מערכת הפעלה" שונה, עם שרותים שונים, אבל כולם מעתיקים מכולם, ויש כבר אוסף די נכבד של שרותים בסיסיים, שזמינים בכל העננים. עם בניה נכונה של הארכיטקטורה, אתה יכול לבנות כיום יישומים, שהם Claud Vendor Independent.

לסיכום, העננים זה דבר טוב, זה עולם חדש של יכולות ואתה לא יכול להתעלם מהם. בעולם מרובה עננים (בדיוק כמו בעולם הרגיל) ארכיטקטורה נכונה היא המפתח לחיסכון בעלויות ומשם תמיד צריך להתחיל. אני לא בטוח שבמעבר לענן (בפרויקטים שמתאימים לזה) תחסוך הרבה כסף, אבל אני די בטוח שתקבל הרבה יותר באותו סכום. היכולות החדשות שנותנים העננים (בעיקר Server Less), מוליכים לכיווני פיתוח חדשים ומעניינים, שהם הרבה יותר מהירים וחזקים ממה שהיינו רגילים. וכמו תמיד, כדאי וצריך לזכור, שלפני שאתה קונה משהו, עדיף לעשות קצת מחקר עצמאי, ולא להקשיב רק לאנשי המכירות.

גדי מאיר

בואו וננסה לשחוט כמה פרות קדושות בעולם העננים

פעם, לפני לא הרבה זמן, נהגתי לצחוק על אנשי המכירות של העננים, שבעצם נורא קל להם למכור את הסחורה שלהם. כל מה שהם צריכים זה לבוא למנכ"ל ולשאול אותו כמה כסף הוא מוכן לשלם כדי להיפטר ממחלקת ה IT שלו. רוב ה CIO - ים היו מוכנים לשלם תוספת, רק כדי להיפטר מהכאב ראש הזה שנקרא מחלקת ה IT בעסק שלהם.

החלום של כל מנכ"ל הוא להיות מסוגל להתרכז בליבה העיסקית שממנה העסק שלו מרוויח ולא בנושאים שהם צדדיים למיקוד העיסקי שלו. כמעט בכל החברות, ניהול מרכז מחשבים זה לא הנושא שממנו העסק עושה כסף, אבל הם מוקד הוצאה וכאב ראש גדול.

מצד שני, על מנת להיות הוגנים, ללא תשתית מיחשוב טובה, שמותאמת לצרכים העסקיים של החברה, אין לך שום אפשרות לנהל חברה מודרנית בעולם תחרותי. כך ש IT זה לא משהו שניתן לוותר עליו. לא תמיד מחלקת ה IT מצליחה להעביר להנהלה את הערך שלה, אבל מי שחולם שבמעבר לענן הוא ייפטר לגמרי מכל מחלקת ה IT, שימשיך לחלום. זה לא בדיוק מה שקורה בפועל וגם לא מה שצריך לקרות.

כל אנשי המכירות של הענן אוהבים לדבר על TCO, יש המון כלים לחישוב TCO המוקדשים לעננים (לפחות אחד לכל ספק ועוד כמה) וכולם מראים לך שהענן יוצא הרבה יותר זול מלבנות מרכז מחשבים בעצמך. אני יכול להגדיר את עצמי בשקט כמומחה CTO ( אפילו עברתי בחינת הסמכה בנושא ויש לי אישור), ואני יכול לצטט לכל מי שיהיה מעוניין את הנוסחאות, הנחות היסוד והבסיס התיאורטי של כל אחד ממחשבוני ה TCO של כל העננים הגדולים, ודבר אחד אני יכול להגיד לכם כמסקנה. מי שלוקח ברצינות את כל אנשי המכירות שמבטיחים לו שהענן יצא לו הרבה יותר זול, יגלה מהר מאד, בדרך כלל בחשבונית הראשונה,  שזה לא בדיוק ככה. יש לזה אפילו שם בספרות המקצועית "ההלם של החשבונית הראשונה".

גם כמה בדיוק זה הולך לעלות לך, זה לא דבר שקל לתת לו תשובה מדוייקת מראש. לכל אחת מחברות הענן הגדולות יש מחשבונים, ידידותיים יותר או פחות למשתמש, שאמורים לתת לך תמונה מדוייקת של תחזית ההוצאות שלך. מסתבר שכל מה שאתה יכול להוציא מהמחשבונים האלה, במקרה הטוב, זה הערכה. הסיבה לכך היא שאתה צריך להכניס להם הנחות יסוד, שאתה בעצמך לא תמיד בטוח בהם, וכל סטיה מהנחות היסוד האלה, משתקפת בהבדל בין החשבונית שאתה מקבל לבין כמה שחשבת שזה יעלה לך. ההפרש כמובן גדל, כפונקציה ישירה של חוסר הנסיון של מפעיל הכלי וכמות הטעויות בנתוני הבסיס שהוא קיבל.

רק כדי לסבר את האוזן לגבי מה אני מתכוון בטעויות בנתוני הבסיס, בואו וניקח לדוגמא את נפח תעבורת הרשת.  יש יחסית הרבה מנהלי IT, שיכולים לומר לך, כמה תשדורות ובאיזה נפח היו להם בתעבורת הרשת בשבוע הקודם, אבל אין סיכוי שתקבל מהם תשובה מדוייקת, לגבי מה יהיו המספרים האלה בשבוע הבא , בחודש הבא או בשנה הבאה. עד כאן לגבי חישוב מדוייק מראש של ההוצאות.

הלהיט החדש בעולם המחשבים זה הצירוף Dev-Ops, זה זימזומילה (Buzz Word) שהולך מאד טוב עם העננים. כל חברת ענן נותנת למונח הזה פירוש קצת שונה בהתאם לכלים הספציפיים שהיא מספקת, אבל בגדול מדובר על חיבור בין שני עולמות שאי אפשר לחבר ביניהם, עולם המפתחים ועולם התפעול השוטף.

הבעיה כאן היא שאתה לא יכול לקחת איש תשתיות טוב ולהפוך אותו למתכנת טוב ומה שיותר חשוב, לתת למפתח טוב לקחת החלטות לגבי תשתיות, או, לצורך העניין, החלטות לגבי אופטימיזציה של מסדי נתונים רלציונים או אבטחה של תשתיות מפני פריצה, זה מתכון בטוח לנזק. כל ההדגמות של אנשי המכירות בענן, לגבי כמה זה פשוט לבנות Pipe-Line מהקוד ישירות ליישום בסביבת הייצור, אם עושים אותם בדיוק כלשונן, הם  פשוט הזמנה לאסון.

זה שיש לנו עננים, נותן לנו הרבה יותר קוביות לגו לשחק בהם. אבל מצד שני, הופך את המשחק בקוביות לבניית היישומים הארגוניים להרבה יותר מורכב ומסובך. מי ששוכח את האמיתות הבסיסיות של ניהול פסי ייצור תעשייתיים, יגלה מהר מאד שהוא מאבד שליטה על ההוצאות, פוגע ביעילות התהליך ומכניס הרבה גורמי רעש שרק מסבכים את התהליך במקום להפוך אותו לקל ולזורם כמו שזה נראה בהדגמה. גם בעולם של Server Less וקונטינרים בכמות אינסופית, אין תחליף לבניית ארכיטקטורה נכונה מראש (ולא בדיעבד). וחשוב להעיר בנקודה הזו, שמעט מאד גופים, יודעים להתאים נכון את עקרונות הייצור התעשייתי לעולם הפיתוח וההטמעה (אבל זה נושא לדיון אחר).

העולם של העננים מאד תחרותי. אנשי המכירות של הענן מאד אגרסיביים. ובדרך למכירה המוצלחת, כמו כל איש מכירות טוב, הם יצניעו את הבעיות וימכרו לך חלום, רק כדי לסגור את המכירה. העולם של העננים גם מלא מוקשים. מרוב מלחמות אחד בשני, לא תמיד איש המכירות יזהיר אותך מראש בפני מוקש, בטח לא אם המוקש הזה יכול לדפוק לו את העיסקה. ובעולם הזה מוצאים את עצמם ה CIO - ים במצב שהם מבזבזים המון זמן על סינון רעש, במקום להתרכז בבעיות האמיתיות.

על הרקע הזה יש כמה גופים שמציגים את עצמם כ Vendor Independent ומבטיחים שלא משנה באיזה ענן תבחר יש להם אנשי מקצוע שילוו אותך בתהליך. הצרה היא, שמאחורי כל גוף כזה מסתתר מרכז רווח, שהשיקולים שלו יכולים להיות מוטים לספק זה או אחר, בגלל התמורה השולית שהוא מקבל ישירות מאותו הספק. זו לא בעייה חדשה ל CIO - ים, אבל חשוב לזכור, שזה שהמוצר הוא שירות ענן ולא, למשל, חמרה, לא משנה את מהות הבעייה.

אז אחרי כל הדגלים האדומים והפרות הקדושות השחוטות. אני לא רוצה שיווצר הרושם שאני נגד מעבר לענן או שעננים זה דבר רע. לא ולא. יש לעננים הרבה יתרונות ויש הרבה סיבות טובות לעבור לענן. אבל חשוב שכל מי שלוקח את ההחלטה להתחיל לעבור לענן, יעשה את זה בעיניים פקוחות ומתוך הבנה לאן בדיוק הוא נכנס ולא בגלל שיחת מכירה מוצלחת של ספק ענן זה או אחר.

אז קודם כל נתחיל בנימוק העיקרי למעבר לענן. הענן כבר כאן, הוא קיים, הוא עובד, אי אפשר להתעלם ממנו יותר והוא הולך להשאר עוד הרבה זמן. מאחר וזה המצב, אם מה שאתה צריך בעולם המיחשוב זמין דרך הענן, אתה לא יכול לטמון את הראש בחול ולהתעלם ממנו. זה עוד כלי, עוד ספק, עוד שרות, שצריך לבחון אותו במערך השיקולים שלך ולקחת החלטה מושכלת אם להשתמש בו או לא, על בסיס כדאיות עסקית ו/או כלכלית. אם הפתרון באמצעות הענן מכניס אותך לשוק מוקדם יותר או שנותן לך פתרון טוב יותר לעומסים דינמיים או מאפשר לך לבצע חישובים מורכבים בזמן קצר או עולה לך פחות כסף, אז אין לך ברירה, אתה תתחיל לצוף בעננים.

הנימוק הבא בתור הוא גמישות בתגובה לשינויים ו Time to market של היישום. אתה מעלה בענן סביבת עבודה במהירות, מוסיף או מקטין את החוזק שלה בהתאם לקפיצה צפויה או פתאומית בעומס, משנה תצורה, מגדיר אבטחה והכל בלחיצת כפתור ותוך פרק זמן של דקות. ואם אתה יכול לעשות את זה כיום עם מחלקת ה IT שלך, במרכז המחשבים הפנימי שלך בארגון, יש לך כנראה Over Capacity עצום, שעלה לך הרבה מאד כסף (TCO אמרנו ?). הגמישות הזו גם הולכת יפה מאד עם תסריטי QA, בדיקות עומסים, עיבודי סוף יום או חודש, תגובה למסעות פירסום, שכפול סביבות פיתוח ובדיקה ועוד הרבה תרחישים דומים.

עד כמה שזה יפתיע אתכם, הנימוק הבא למה כדאי לך לעבור לענן, הוא אבטחה. אני מוכן להוכיח לכל מי שרוצה להיכנס איתי לוויכוח הזה, שלהריץ את המחשבים שלך בענן ולשמור את הנתונים שלך בענן זה יותר בטוח מאשר במרכז המחשבים שלך (עם הסתייגות, אולי, לגבי הצבא ועוד כמה גופים ביטחוניים, אבל גם שם אני לא כל כך בטוח מי ינצח בנושא הזה). מעבר לשאלה הבסיסית של: נניח שמישהו פרץ למרכז מחשבים של אחת מחברות הענן הגדולות, איך הוא יגיע משם דווקא לנתונים שלך (לך תחפש מחט בערמה של שחת), אני טוען, שבקרת הגישה למרכזי המחשבים של חברות הענן הגדולות, הרבה יותר מאובטחת מאשר זו של מרכז המחשבים הפנימי שלך, מנגנוני ההתראה הפני פריצה חזקים יותר, הבקרה טובה יותר, הגנות הרשת חזקות יותר, הבידוד בין היישומים טוב יותר וכמובן הגיבוי.  

גם ה DR שאתה מקבל בענן יותר טוב ממה שאתה יכול לעשות בארץ. כי נניח שיש לך בארצנו הקטנה שני מרכזי גיבוי, אחד בדרום ואחד בצפון, לא בטוח שזה יעזור לך הרבה, במקרה של רעידת האדמה הגדולה, שמצפים לה אצלנו כל רגע (רגע במונחים גיאולוגיים). אבל אם ה DR שלך באירופה או בארה"ב, לא תהייה לך בעיה במקרה הזה. והכל כמובן בהנחה שתצליח איכשהו להתחבר לאינטרנט ושמישהו בכלל יעניין אותו לקבל שירות ממך בזמן רעידת האדמה.

הנימוק הרביעי והאחרון בשלב זה, של למה כדאי להשתמש בענן, הוא העולמות החדשים של שרותי מערכת הפעלה שנפתחים בפניך בענן. כל אחד מהעננים של החברות הגדולות הוא בעצם מערכת הפעלה עם המון שרותים. וכמו שפעם פיתחת יישום והשתמשת בשרותי מערכת ההפעלה שרצה על המחשב שלך כדי לממש יכולות שונות, ככה היום כל אחד מהעננים של החברות הגדולות הוא מיני מערכת הפעלה, עם שרותים שונים, שאם אתה משתמש בהם נכון, אתה יכול לעשות דברים שלא יכולת לעשות קודם (בטח לא באותה קלות). כאן אנחנו נכנסים לעולמות חדשים של Server Less, AI ו ML שמאפשרים ליישום שלך לעשות דברים שהם הרבה מעבר ליכולת של מערכות ההפעלה הישנות. כן, לכל אחת מחברות הענן הגדולות יש "מערכת הפעלה" שונה, עם שרותים שונים, אבל כולם מעתיקים מכולם, ויש כבר אוסף די נכבד של שרותים בסיסיים, שזמינים בכל העננים. עם בניה נכונה של הארכיטקטורה, אתה יכול לבנות כיום יישומים, שהם Claud Vendor Independent.

לסיכום, העננים זה דבר טוב, זה עולם חדש של יכולות ואתה לא יכול להתעלם מהם. בעולם מרובה עננים (בדיוק כמו בעולם הרגיל) ארכיטקטורה נכונה היא המפתח לחיסכון בעלויות ומשם תמיד צריך להתחיל. אני לא בטוח שבמעבר לענן (בפרויקטים שמתאימים לזה) תחסוך הרבה כסף, אבל אני די בטוח שתקבל הרבה יותר באותו סכום. היכולות החדשות שנותנים העננים (בעיקר Server Less), מוליכים לכיווני פיתוח חדשים ומעניינים, שהם הרבה יותר מהירים וחזקים ממה שהיינו רגילים. וכמו תמיד, כדאי וצריך לזכור, שלפני שאתה קונה משהו, עדיף לעשות קצת מחקר עצמאי, ולא להקשיב רק לאנשי המכירות.

גדי מאיר

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם נציג אורקל

תודה הודעתך התקבלה

הודעתך לא התקבלה - נסה שוב מאוחר יותר

גדי מאיר

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות