✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

15.03 - השבוע בעננים: מהדורה 115

IsraelClouds
|
March 15, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות: IsraelClouds Vlog - Yalla to the Cloud

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

ביל גייטס פורש ממייקרוסופט ומשקיע את כולו בפילנטרופיה

במשך שנים רבות ביל גייטס הוביל את מייקרוסופט והיה פני החברה. בשנת 2008 הוא התפטר מהניהול השוטף של החברה וכיהן כיו"ר הדירקטוריון. בשבוע שעבר, גייטס הודיע כי החליט לפרוש לחלוטין מתפקידי הדירקטוריונים בהן הוא מכהן, בכדי להקדיש זמן רב יותר לעבודה פילאנטרופית בתחומי הבריאות, חינוך והתמודדות עם משבר האקלים. גייטס ייסד את  מייקרוסופט ב-1975, ביחד עם שותפו פול אלן. כישוריו הטכנולוגיים והעסקיים הפכו את מייקרוסופט לחברת התוכנה הגדולה בעולם, כאשר מערכת ההפעלה חלונות ויישומי אופיס נחשבים נפוצים ביותר במחשוב האישי בעולם

AWS השיקה את Bottlerocket, מערכת הפעלה של קוד פתוח ליישומיקונטיינרים

AWS הודיעה על השקתה של מערכת הפעלה חדשה עם קוד פתוח לקונטיינרים של תוכנה, הפועלת על שרתי bare metal או על שרתים וירטואליים. AWS Bottlerocket זמינה כעת רק בתצוגה מקדימה, והיא כוללת אך ורק את הרכיבים החיוניים להפעלת קונטיינרים.

קונטיינרים של תוכנה פופולריים בקרב מתכנתים, אבל הם צריכים מערכת הפעלה מארחת, ורובן אינן מותאמות לקונטיינרים. מה שמביא לכך שהעדכונים במערכות ההפעלה איטיים וגורמים לבעיות אבטחה. Bottlerocket מקל על האוטומציה של עדכוני מערכת ההפעלה באמצעות שירות Container Orchestration דוגמת Amazon EKS.

פלטפורמת מחשוב גנומית מושקת ב- Microsoft Azure

EPAM Cloud Pipeline, זמין ב-Microsoft Azure לתמיכה במפתחים, הנדרשים להתמודד עם הדרישות המשתנות ללא הרף בניתוחים ובמודלים. יישום זה, המיועד להאיץ את המחקר הקליני לגילוי תרופות, היה זמין עד עתה בעננים של אמזון ושל גוגל, ומעתה יהיה אפשר לרכוש אותו גם ב-Microsoft Azure.

EPAM CloudPipeline הוא יישום קוד פתוח, עם יכולות ללמידת מכונה, המאפשר למדעני נתונים לבנות ולהפעיל סקריפטים ו- workflows בהתאמה אישית לניתוח, למידול ולסימולציות למחקר קליני.


NetApp רכשה את שירות הענן Talon

NetApp הודיעה שהיא רכשה את Talon Storage, ספק אחסון המוגדר באמצעות תוכנה (software-defined storage) לארגונים. סכום העסקה לא נמסר. רכישת Talon תאפשר ל-NetApp להוסיף שירותים נוספים לשירותי הענן שהיא מספקת כיום, הכוללת Azure NetApp Files, שירות אחסון קבצים להרצת workload ב-Azure, בלי שצריך לשנות קוד. כך שכל המשתמשים יוכלו לגשת לנתונים בצורה חלקה, ללא קשר למקום שבו הם נמצאים בעולם.


GCP משיקה machine images לפשט את ה-workflows במדעי הנתונים

גוגל הכריזה על השקת משאב חדש של Compute Engine בענן שלה. מדובר ב-Machine Images המכיל את כל המידע הדרוש ליצירה, גיבוי ושחזור שרת וירטואלי. גוגל טוענת כי באמצעות משאב זה מנהלי הרשת ומדעני הנתונים יבזבזו פחות זמן על ניהול סביבות הענן שלהם. הכרזה זו משמחת מאוד ארגונים המנהלים את חלק הארי של ה-workloads שלהם בענן.

Machine images לוכדות תוכן של דיסקים מרובים, וכן נתונים נוספים הנדרשים ליצירת מופע חדש, בניגוד ל- custom image הלוכדות את התוכן של דיסק יחיד, עובדה המקלה על שחזור המופע בעת הצורך. Machine images נמצאות עדיין בגרסת בטא, ולכן הן עדיין אינן מכוסות ב-SLA.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

התייעצות בנוגע ל NetData למי שמכיר
אני מחפש שיטות לנטר שני דברים: 1. טמפרטורה. 2. CPU utilization.
משום מה, זה לא כל כך טריוויאלי מסתבר.. למישהו יש הסבר על איך אני משיג את זה?
נכנסתי ל Documentation אבל לא הצלחתי כל כך למצוא את עצמי שם בין כל ה Matrics וגם לא מצאתי הסברים מי יודע מה מפורטים על כך.
אם למישהו יש כיוון, זה יכול להיות מעולה ואשמח למקורות מידע נוספים


תשובה 1:

טמפרטורה זה יחסית קל בלינוקס, יש ספריה ודרייברים, חפש lm-sensors.
מעבד זה סיפור יותר סובייקטיבי, מסיבות שונות, יש דרכים שונות למדוד, ותכלס מעניין אותך יותר לדעת כמה זמן בתור לכל ליבת מעבד מחכה תהליך לקבל זמן חישוב, כלומר יותר השפעות העומס על הפעילות ופחות ה"עומס" עצמו. גם את זה יודעים כל הלקטים לדגום מתוך /proc/ וכל מה שצריך.

אין לי מושג מה זה NETDATA,אבל בימינו די קל לתפור כבר הכל להכל. לפחות בגנו/לינוקס.

לפי https://www.netdata.cloud/אני רואה תמיכה בכל אלו ועוד, אם לזה אתה מכוון.


שאלה 2:

היי לכולם, אשמח לעזרה.

אני חדשה בתחום ה-FinOps ואנחנו מנסים לעשות סדר בכל הענן שלנו מבחינת עלויות. ההחלטה היא לתקוף ראשון את S3 ולשים lifecycle policy. רציתי לדעת אם יש אפשרות לשים פוליסי שימחק קבצים עם סיומת ספציפית? אם כן אז איך לעשות את זה? (דף אינטרנט שמסביר גם יתקבל). לא מצאתי כרגע איך עושים את זה אלא רקלפי prefix/tagואין לנו tags כרגע

תשובה 2:

אפשר להוציא רשימה של כל האובייקטים דרך inventory. לתייג לפי סיומת את הקבצים הרלוונטים. לדאוג שבעתיד הכל יעלה עם תיוג וליצור חוק לפי תג.

שאלה 3:

בוקר טוב.

שאלה לבעלי הניסיון. קיבלתי גישה לחשבון AWS אצלנו בחברה. אני צריך להתחיל וללמוד מה יש בחשבון ולמפות אותו. יש המלצות איך להתחיל ובאיזה סדר? מה vpc? ומשם לאן?

האם יש כלים שיכולים לעזור? המטרה לייצר בסוף ויזיו של החשבון עם כמה שיותר פרטים.


תשובה 3:

גם אם האקאונט שלך הוא לא המשלם, עדיין אתה יכול לראות את החשבון עבור האקאונט שלך(מצריך כמובן קבלת הרשאות מתאימות). אבל זה יראה לך את ההוצאות של האקאונט הספציפי


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות