✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

ביצועים פי שלושה יותר יעילים בפעולות דיסק קשיח בזמן אמת: חברת Seagate מתכננת ליבות RISC-V אשר יאיצו וישפרו אמינות בניוד נתונים

IsraelClouds
|
December 15, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

חברת האיחסון וניהול המידע, סיגייט הודיעה היום כי פיתחה שני מעבדים על בסיס ארכיטקטורת הקוד הפתוח RISC-V.  

אחת מליבות הקוד הפתוח מיועדת לביצועים גבוהים והשנייה מותאמת ליישום מקומי. המעבד בעל הביצועים הגבוהים כבר נבנה עם סיליקון תומך RISC-V והוכח שניתן לשימוש בכונני דיסק קשיח (HDD). הליבה המותאמת לישום מקומי תוכננה ונמצאת בתהליך בנייה.

מכיוון ששני המעבדים מציעים תכונות אבטחה של RISC-V, היתרונות שלהם באים לביטוי באמינות, אבטחה ויכולת ניוד נתונים מורחבת ממערכות  קצה לענן - מאפיינים חיוניים בעידן שבו נתונים רבים כל כך נמצאים בתנועה.

ההכרזה שפורסמה היום בכנס 2020 RISC-V שהתקיים באופן וירטואלי, הינה הדיווח הציבורי הראשון על תוצאות שיתוף הפעולה של Seagate לאורך שנים עם RISC-V International.

"לאחר שסיפקה קרוב למיליארד ליבות בשנה האחרונה, Seagate  פיתחה מומחיות משמעותית בתכנון מערכת על שבב", אמר ססיל מקגרגור, סגן נשיא לפיתוח מעגל משולב יישומי (ASIC). "הרחבנו כעת את היכולת להוסיף לפורטפוליו שלנו ליבות RISC-V מותאמות אישית, עניין שהינו קריטי למוצרים עתידיים. אנו חיים בתקופה של צמיחה חסרת תקדים של נתונים ארגוניים ורבים מנתונים אלה נמצאים בתנועה. ליבות אלה יאפשרו למכשירים לעבוד על RISC-V  ISA משותף. באמצעות ארכיטקטורות אבטחה פתוחות, הם יאפשרו העברה מאובטחת יותר של נתונים".

הליבה בעלת הביצועים הגבוהים מציעה ביצועים פי שלושה יותר יעילים בפעולות דיסק קשיח בזמן אמת לעומת הפתרונות הנוכחיים. בישום הראשוני, הליבה איפשרה לסיגייט להגדיל דרמטית את העיבוד בזמן אמת. 

הליבה המותאמת ישום מקומי מתהדרת במיקרו-אדריכלות וסט תכונות הניתנים להתאמה מלאה. הליבה כוללת אופטימיזציה מיטבית הן בהיבט שטח הפנים שלה והן בחיסכון בחשמל. הליבה גם מאפשרת עיבוד של עומסי עבודה כסיוע תמיכה או ברקע. ניתן באמצעותה לבצע פעולות חישוב קצה רגישות מבחינת אבטחת מידע (כולל קריפטוגרפיה פוסט קוונטית) תוך שימוש בשטח קטן שלא מפריע לביצועים.

אחת מדוגמאות השימוש העיקריות לליבה זו היא נושא האבטחה. כחברה ב,OpenTitan- חברת Seagate מחויבת לאבטחה פתוחה ושקופה.

ליבות Seagate יאיצו גם ניתוח נתונים בזמן אמת במרכז הנתונים ובתחנות הקצה. ניתוח כזה הוא חיוני לעבודה של קהילות מדעיות בעלות צרכים של כמות על של נתונים.

"הטמעת RISC-V במכשירי אחסון יוצרת הזדמנות לפתח יכולות חישוביות ספציפיות המאפשרת לפתרונות אחסון חישוביים מקבילים מאסיביים", אמר ג'ון מוריס, מנהל הטכנולוגיה הראשי. "אנו מאמינים כי ארכיטקטורות אלה תומכות בשימושים חשובים רבים הכוללים הדמיה מדעית (למשל, חיזוי מזג אוויר) וכן בהפעלת למידת מכונה."

למידע נוסף על חידושים RISC-V של Seagate, בקרו בדף זה.

אודות סיגייט

סיגייט טכנולוגיות (Seagate Technology) היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום פתרונות אחסון וניהול המידע. היא הוקמה בשנת 1979 ומשרדיה ממוקמים בעיר פרימונט שבמדינת קליפורניה, ארה"ב. בישראל מפעילה סיגייט מרכז חדשנות בתל אביב, Lyve Labs שמסייע לסטארטאפים בהוכחת היתכנות (POC) של המוצרים שלהן. בנוסף, המרכז מספק ליזמים הישראלים ייעוץ מקצועי של מומחים בתחום הדאטה, מסייע בפתרון אתגרים טכנולוגיים ועסקיים ומספק להם שירותי תכנון והסמכה, ייעוץ והדרכה בפיתוח עסקי, עזרה בייעול תהליכי ניהול נתונים וגישה לציוד מתקדם, תשתיות ומערכות בדיקה.



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות