✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

15.11 - "בנות - אל תשאירו את כל הכיף לבנים!"

IsraelClouds
|
November 15, 2017
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

אירוע ההשראה, בהשתתפות 250 נערות, התקיים במסגרת אירועי "שבוע אורקל" שמארגנות אורקל ישראל וג'ון ברייס הדרכה

אתמול בבוקר (ג') התקיים אירוע השראה לנערות בנושא תעשיית ההייטק והיזמות, במטרה לאפשר להן הצצה אטרקטיבית אל עולמות ההייטק והטכנולוגיה, וזאת כדי לעודד אותן להשתלב בלימודים ובתעשייה, בה שיעור הנשים נמוך באופן קריטי. האירוע התקיים במסגרת אירועי "שבוע אורקל", כנס הטכנולוגיה הלימודי הגדול בישראל (19-23 בנובמבר) שמארגנות  אורקל ישראל וג'ון ברייס הדרכה.

כותרת האירוע הייתה: "בנות, אל תשאירו את כל הכיף לבנים", ציטוט של ד"ר מיכל צור שלו, יזמית סדרתית, שותפה מייסדת ונשיאה בחברת קלטורה (Kaltura) . מיכל שיתפה את הבנות בסיפורה, החל ביום בו הקימה את הסטארטאפ הראשון סאיוטה Cyota, שאחד ממייסדיו היה נפתלי בנט שר החינוך כיום, יחד עם חברים נוספים שהכירה בנבחרת השחייה בה התאמנה בתיכון.

"רציתי להקים את החברה עם חברים טובים ולהחליט מה אנחנו עושים, איך עושים, מי יעבוד איתנו ואיך נתנהל. אחרי שסאיוטה נמכרה לא הפסקתי והלכתי להקים סטארטאפ אחר. יש לי מסר חשוב אליכן: תלכו ותקימו משהו בעצמכן, כי אז תוכלו להשפיע על איך נראה היום שלכן, מה אתן עושות ועם מי עובדות. זה שהיו לי החברים האלה שאתם יכולתי לעשות את כל הדברים מאוד השפיעו על ההצלחה של הבחירות שלי".

נעם ענבר, מנהלת תחום הסטארטאפים של אורקל בישראל, אמרה לבנות: "אני חושבת שאני עושה את אחד התפקידים הכי כיפים באורקל. פוגשת את כל היזמים ויזמיות (קצת פחות) שמקימים חברות חדשות, טכנולוגיות חדשניות". נעם ציינה כמה נתונים המשקפים מדוע צריך יותר נשים בעולם הטכנולוגיה:  נשים משפיעות על 85% מהחלטות הקניה, מורידות מוזיקה ומשחקות במשחקים ברשת יותר מגברים, ומהוות מעל 50% מהאוכלוסייה. בנוסף", ציינה, "השכר בהייטק גבוה ב-98% מהשכר הממוצע במשק. אין סיבה שנשים לא ייהנו מכך. אם נמשיך להסתמך רק על אותם 50% גברים שעושים את אותם מקצועות טכנולוגיים, זה לא יספיק כדי לשפר את העולם שלנו".

ד"ר מיכל צור שלו ונועם ענבר. צלם: עזרא לוי

ענבר הראתה למשתתפות האירוע קמפיין פייסבוק שבו מופיעה הזמרת ביונסה תחת הכותרת, I'm not bossy, I'm the boss. שיוצא נגד החשיבה שאם בת מתנהגת כבוסית היא שתלטנית לעומת בן, שנחשב לבוס עם אותה התנהגות בדיוק.

אלה מרום, דירקטורית משאבי אנוש באורקל ישראל, הנחתה את הכנס: "אורקל ישראל מציינת בימים אלה 20 שנה לפעילותה בארץ ולמעורבות עמוקה של החברה בשוק ההייטק הישראלי. על רקע מחוייבותה של החברה לנושא החינוך למקצועות התוכנה בארץ ובעולם, החלטנו ליזום פעילות שתעודד בפועל את הבנות ללמוד ולהשתלב בעולם ההייטק. בגילן הצעיר, בנות אלה יכולות לחלום בגדול ולתכנן את עתידן ללא אילוצים ומגבלות. אין סיבה שתלמידות תיכון לא יחלמו להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית המשגשגת, אם כיזמיות ואם במגוון תפקידים מרתקים אחרים. על רקע הנתונים בשטח, נראה שדרושים עוד אירועים ויוזמות רבים כאלה כדי לחזק אצל הבנות את התפיסה, שקריירה בהייטק בתפקידים הנדסיים טכנולוגים היא קריירה שמתאימה גם להן, ואינה עומדת בסתירה לחיי משפחה או אימהות".

הקהל באירוע, שהתקיים בתיכון מקיף ט' בראשל"צ, כלל תלמידות תיכון וחט"ב ממספר בתי ספר מראשון לציון, נס ציונה, ואפילו תלמידות אולפנה.

האירוע התקיים כחלק ממאמץ לייצר שינוי תפיסה בקרב נערות ובנות בישראל, ולעודד אותן להצטרף לתעשיית ההייטק, שהינה מנוע מרכזי בכלכלת ישראל. מחקרים מצביעים על ירידה מדאיגה במספר הנשים בהייטק הישראלי. מנתוני של חברת Jobinfo עולה כי במהלך 2016 חלה ירידה של 10% במספר הנשים שהועסקו בהייטק. שכר הנשים המועסקות בהייטק בשנה שעברה ירד ב-3%, בזמן ששכרם של הגברים רשם עלייה של 14%. על רקע נתונים אלה, קובע משרד האוצר כי אי שילוב נשים בהייטק פוגע במשק. מסקירה של האוצר אשתקד עולה כי רק שליש מהמועסקים בהייטק הן נשים, רבות מהן במשרות אדמיניסטרציה בהן השכר נמוך מאשר בתפקידי הליבה של ההייטק, בו נשים תופסות רק 26% מהמשרות.

"שבוע אורקל", המתקיים השנה זו הפעם ה-24 ברציפות, מושך אליו אלפי משתתפים במגוון מקצועות התוכנה: מפתחים, תכניתנים, ראשי צוותים, מנהלי מערכות מידע, מנהלי מאגרי נתונים ועוד. הכנס, פרי שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה, יתקיים בין 19 בנובמבר ל-23 בנובמבר במלון השרון הרצליה, ויכלול 7 ימים של חוויית לימודים מרתקת, ועשרות סמינרים מקצועיים במגוון נושאים בתחום ה- IT וההייטק בסביבת Oracle. גם השנה יתקיימו יומיים של  סמינרי Hands On בבניין ג'ון ברייס בתל אביב, שיאפשרו למשתתפים לגעת בטכנולוגיה ולהתנסות ביכולות מתקדמות וחדשניות במגוון נושאים הכרוכים בפיתוח וב- DevOps.

‍מימין: יעל קורן מנהלת שיווק בג'ון ברייס הדרכה, אורית קנטורוביץ' מנהלת באגף SaaS אורקל ישראל, נעם ענבר מנהלת תחום הסטארטאפים של אורקל בישראל, ד"ר מיכל צור שלו נשיאת Kaltura ואלה מרום דירקטורית משאבי אנוש באורקל ישראל.
לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות