✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

27.10 - השבוע בעננים. מהדורה 95

IsraelClouds
|
October 27, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
title="Google"
Events
Event

השבוע הפינה בחסות Oracle

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך:

ניצחון אדיר של מיקרוסופט משאיר את אמזון המומה: לאחר מרוץ ארוך, הפנטגון בחר מנצחת שתזכה בחוזה ענן בשווי 10 מיליארד דולר

ביום שישי האחרון, הודיע משרד ההגנה האמריקאי כי מיקרוסופט היא החברה שנבחרה לקבל את חוזה הענן הנחשק של ממשלת ארה"ב, Joint Enterprise Defense Infrastructure, או בקצרה, JEDI. על פי ההסכם, מיקרוסופט תרוויח כ-10 מיליארד דולר על פני תקופה של 10 שנים לצורך בניית "ענן המלחמה" של הצבא האמריקאי. מדובר בניצחון אדיר של מיקרוסופט על אמזון, שנחשבה לפייבוריטית לאורך המרוץ הצמוד.

"אנו מופתעים מהמסקנה הזו", אמר דובר AWS בראיון ל- GeekWire, "אמזון היא המובילה הברורה בתחום מחשוב ענן, והערכה מפורטת של ההצעות בצורה השוואתית מביאה בבירור למסקנה אחרת. אנו מחויבים להמשיך ולחדש את 'שדה הקרב הדיגיטלי' בו אבטחה, יעילות ויכולת סקלאביליות של משאבים מהווים את ההבדל בין הצלחה לכישלון."

אמזון ומיקרוסופט היו הפיינליסטיות במרוץ על החוזה, וגברו על מתחרות כגון יבמ, ואורקל.

התקפת DDoS גרמה לתקלות ב- AWS

במהלך השבוע שעבר, התקבלו דיווחים על התקפת DDoS שכוונה כלפי AWS ונמשכה כ-8 שעות. ההתקפה פגעה במספר שירותים, מנעה מלקוחות רבים לגשת לשירותי S3 והעלתה תהיות לגבי התפקוד של שירות “Shield Advanced” של AWS, אשר נועד למנוע שיבושים במקרים של התקפות מסוג הזה.

במהלך השיבושים פרסמה החברה הודעה שבה הסבירה על ההתרחשות: "מערכת ה- DDoS mitigations שלנו סופגות את הרוב המכריע של התנועה הזו, אך היא בולמת גם חלק מהפעילות הלגיטימית של הלקוחות שלנו. אנחנו עובדים באופן פעיל פתרון הבעיה, ובמקביל עוקבים אחר מקור הפגיעה ופועלים סגירתו."

בעדכון סטטוס שפרסמה לאחר מכן נכתב: "בין השעות 10:30 בבוקר ל- 6:30 בערב, חווינו שגיאות לסירוגין ב- DNS של AWS. החל משעה 17:16, הצלחנו לצמצם את הפגיעה ל- DNS ספציפיים. סוגיות אלו נפתרו."

בזמן ההתקפה על AWS, התקבלו מספר דיווחים על בעיות בענן של גוגל, אולם לאחר מכן התברר שאין קשר בין המקרים.

שיתוף הפעולה בין SAP למיקרוסופט מתחזק

בשבוע שעבר דווח כי SAP ומיקרוסופט משתפות פעולה במהלך שמטרתו לעזור לחברות להעביר את הנתונים שלהן לענן.

SAP פרסמה את ההסכם בעדכון הפיננסי של הרבעון האחרון, והוסיפה כי הברית עם מיקרוסופט תרמה 18 אחוז מתוך צמיחה של 39 אחוז מהשנה שעברה עבור הזמנות של מוצר הענן של החברה. מטרת העסקה עם מיקרוסופט מגיעה בעקבות תלונות נפוצות של לקוחות על כך שהם מתקשים לעבור מהמודל המקומי של SAP לשרתים בענן.

ג'ניפר מורגן, מנכ"לית SAP מסרה כי "מיקרוסופט תקבץ את שירותי ענן של SAP בתוך חבילה אחת, ותמכור אותם ישירות דרך המפיצים שלה ללקוחות אשר מנהלים את SAP בענן Azure.

למרות שהעסקה מקרבת את מיקרוסופט ו- SAP היא איננה בלעדית, ובמקביל SAP תמשיך לעבוד עם ספקי ענן מובילים אחרים כמו אמזון וגוגל.

לא רק ב- AWS ו- AZURE: Vantage analytics נכנסת לענן של גוגל

בשבוע שעבר הכריזה Teradata כי פלטפורמת ה- Vantage analytics שלה תהיה זמינה בענן של גוגל. הודעה זו מגיעה כחלק ממהלך החברה להפוך את השירות לזמין בכל העננים הגדולים.

Vantage, שמטרתה לאחד ניתוחים אנליטיים, data lakes ומחסני נתונים, כבר זמינה ב- Azure וב- AWS. בנוסף, Teradata אמרה שהיא תוסיף תמיכה מקומית לאחסון ענן בעלות נמוכה כמו אמזון S3, Azure Blob ובסופו של דבר גם ב- Google Cloud Storage. אחסון בעלות נמוכה עבור Vantage נמצא כעת בתצוגה מקדימה, וצפוי להפוך לזמין במהלך המחצית הראשונה של 2020. בינתיים, Teradata משיקה תוכנית מיגרציה של Hadoop כדי לאסוף עומסי עבודה נוספים עבור Vantage.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

שאלת WAF קטנה. יש לי WAF v1, אני רוצה לשדרג ל v2. האם מישהו מכיר את התהליך? זה דורש השבתה? יש אפשרות לשדרג את הקיים או צריך להקים חדש ולהגר את האתר? תודה

תשובה

ע"פ הלינר הזה : https://docs.microsoft.com/en-us/azure/application-gateway/migrate-v1-v2 מסתבר שצריך להעביר (MIgrate) מהישן לחדש.   שים לב לדגשים ולמגבלות (למשל כתובות IP שתשתנה ועוד)


--AWS--

שאלה 1

האם יש דרך לשלוט באופן ש ALB מפזר את הבקשות בין השרתים?

אני מעוניין לעבוד בתצורה של active standby אם אפשרי.

נדרש למעבר אוטומטי לשרת/אתר גיבוי"

תשובה

https://docs.aws.amazon.com/Route53/latest/DeveloperGuide/dns-failover-configuring.html?fbclid=IwAR1g13WartlYOzoH_8oDmfXie6RM1oJ_sDwzMukbv5jaqbG0xm8ibf3hiv8

--GCP--

שאלה 1

אני משתמש ב-gcloud deployment-manager deployments create

לפרוס מכונה

איך אני יכול לשלוח bootstrap שיאותחל עם המכונה?

תשובה

https://cloud.google.com/compute/docs/startupscript?fbclid=IwAR1aLldXt_i1Yuu_NTifuYk6SvyOR_tdX5UMsQqcryrHEev0B1YYhojLbXI


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות