✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

17.03 - השבוע בעננים. מהדורה 67

IsraelClouds
|
March 17, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות TechTalk :והפעם - מארחים את אורן בריג, מהנדס מערכות בחברת סיסקו

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך

נפרדנו כך: מה גרם לאמזון להפסיק את שיתוף הפעולה עם MongoDB?  

לאחרונה נראה שאמזון מסתבכת עם השותפות העסקיות שלה. לאחר שהחליטה לוותר על שיתוף הפעולה עם אורקל, אמזון מחפשת כעת להחליף את MongoDB בגרסה תואמת משלה בשם DocumentDB.  באופן חשוד, ההכרזה הגיעה מיד לאחר ש- MongoDB שינתה את תנאי הרישוי שלה. מה שמעניין עוד יותר הוא העובדה כי MongoDB שינתה את תנאי הרישוי שלה באופן ספציפי כדי למנוע התרחשות של דבר כזה, אם כי נראה שהחלטה זו פגעה בה בסופו של דבר.

הרישיון של MongoDB Server Side Public License בעיקרון דורש מכל ספק ענן המציע את MongoDB כשירות, להפוך את כל הקוד הקשור לשירות זה ל- Open Source. זה לא משהו שכל ספק ענן היה מסכים אליו בקלות, ולכן זה לא מפתיע ש- AWS מצאה דרך לעקוף את זה. בהתחשב בכך ש- DocumentDB נועדה לעבוד עם גרסה 3.6 אשר שוחררה לפני שרישיון זה נכנס לתוקף, נראה שה- SSPL (הרישיון) לא חל על DocumentDB. בנוסף, ההצעה החדשה של אמזון היא בעצם רק סט של APIs תואמים היושבים על מסד הנתונים שלה, כך שהם לא עושים שימוש בקוד של MongoDB.

MongoDB איננה מרוצה בכלל מהמהלך של אמזון. "חיקוי הוא צורת החנופה הכנה ביותר, ולכן אין זה מפתיע שאמזון תנסה לנצל את הפופולריות ואת המומנטום של מודל הדוקומנטציה של MongoDB". – כך צוטט מנכ"ל החברה, דוו איטיכריה.

מפתחת שוברת שיא עולמי בחישוב ספרות של פאי, באמצעות שימוש ב- Google Cloud

14 במרץ - יום הפאי הבינלאומי, הסימן המתמטי שהוערך לראשונה על ידי הבבלים והמצרים לפני כ- 4,000 שנים, ומאוחר יותר על ידי מתמטיקאים יוונים. במקרה זהו גם יום הולדתו של אלברט איינשטיין (1879) ויום מותו של האסטרופיסיקאי סטיבן הוקינג (2018). השנה, מצטרף לאירועים אלו עוד ציון דרך חשוב - הפעם הראשונה שמישהו חישב יותר מ -31 טריליון ספרות של פאי. וכן, זה התאפשר בזכות הענן.

המפתחת אמה הארוקה איוואו השלימה את ההישג המרשים באמצעות שימוש ב- Compute Engine של- Google Cloud, כך נמסר לפי גוגל, שפירטה את עבודתה של המתכנתת בשבוע שעבר. תחת הדרכתו של Daisuke Takahashi, פרופסור באוניברסיטת Tsukuba של המרכז למדעי חישוביים , איוואו והעמיתים שלה הצליחו להגדיר "multithreaded pi benchmark cruncher" בהיקף של 25 מכונות וירטואליות של Google Cloud לתקופת זמן של 121 ימים.

איוואו סיכמה את ההישג ואמרה: "אני שמחה מאוד להיות אחת הנשים המעטות במדעי המחשב המחזיקות בשיא כזה, ואני מקווה שאוכל להראות ליותר אנשים שרוצים לעבוד בתעשייה שהכל אפשרי".

אנבידיה רוכשת את מלאנוקס עבור 6.9 מיליארד דולר

ההכרזה הגדולה של השבוע שעבר הייתה כמובן על הרכישה של מלאנוקס. NVIDIA הכריזה על רכישת החברה הישראלית בסכום של 6.9 מיליארד דולר. הרכישה צפויה לייעל את עומסי העבודה של מרכזי הנתונים של אנבידיה בכל מערכות המחשוב, הרשתות והאחסון להשגת ביצועים גבוהים יותר, ניצול גדול יותר ועלויות תפעול נמוכות יותר עבור הלקוחות.

"הופעת ה- AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק”.

עדכוני עננים:

Azure

http://bit.ly/Microsoft-Azure-Updates

AWS

http://bit.ly/Amazon-AWS-Updates

GCP

http://bit.ly/Google_GCP_updates  

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

AZURE

1. שאלה

יש אפשרות להשתמש/להקים/ליצור paas שאינו בעל public ip?

תשובה

יש שירותים מסויימים שכן יכולים להיות פנימיים כמו App service environment, שזאת סביבה של app service פנימי או SQL managed instance אבל יש עוד שירותים. זה תלוי בצרכים ובשירות.

2. שאלה

מישהו יכול להסביר את עלויות הביטול של reserved instance באז'ור?

נניח שהתחייבתי למכונה שעולה 1000$ לחודש ל 3 שנים עם 70% הנחה.

אחרי שנה של שימוש (שבה שילמתי 300$ *12) אני רוצה לבטל, מה הקנס?

תשובה

הקנס הוא 12% מהיתרה לתשלום.

AWS

1. שאלה

יש לי שרת RDS אתר אינטרנט חדש עם 8GB ו- 2CPU והוא נמצא קבוע על 90 אחוז זיכרון.

האם זאת התנהגות לגיטימית של שרת RDS (ניצול האינסטנט DB כמעט כולו) או שאני צריך לחשוב על שידרוג?

תשובה

תבדוק אם יש לך שאילתות איטיות/לא יעילות ותראה כמה בקשות יש לו לשניה/דקה. בנוסף - תראה אם אתה יכול להגדיר IOPS לפני שדרוג שרת

2. שאלה

אשמח לקבל הגדרה פשוטה מה  זה בדיוק web service ומה ההבדל בין web service ל- api ולפרוטוקול כמו http

תשובה

Http - כמו שציינת, מדובר למעשה בפרוטוקול תקשורת מוסדר. על גביו כותבים תוכנה כמו אתר אינטרנט רגיל או api

Web service

מונח כללי המתאר שירות/תוכנה כלשהוא, לרוב מבוסס שרת אינטרנט מבוסס ועושה פעולה כלשהיא. אין הגדרה ספציפית או פרוטוקול מה זה web service

3. שאלה

אני נלחם כבר לא מעט זמן עם SSM secret ב-cloudformation. בסופו של דבר, אני מנסה לייצר סיסמא ולהשתמש בה בתוך file ב-init, אבל כל הזמן מקבל את ה-reference המלא במקום את הסיסמא עצמה. מישהו הצליח להשתמש ב-dynamic reference במקרה הזה?

תשובה

בסוף השתמשתי בלמדה כדי ליצור את הסיסמא. הגעתי למסקנה שהריזולב לסיקרטים לא עובד ב-cfn init, למרות שהתיעוד אינו מציין זאת. פתחתי טיקט ל-aws


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות