✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

17.05 - השבוע בעננים: מהדורה 124

IsraelClouds
|
May 17, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות: Virtual Cloud Summit

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

אמזון ממציאה מחדש את החיפוש הארגוני

AWS הודיעה ששירות החיפוש החדשני שלה Amazon Kendra זמין כעת לשימוש. כלי זה משתמש בלמידת מכונה, ומאפשר לארגונים להוסיף אינדקסים למסמכים ולנתונים ארגוניים, ובכך מפשט את חיפוש הנתונים. לא רק זאת, אלא שבזכות למידת המכונה, החיפוש יכול להיעשות גם בשפה טבעית, ולא באמצעות מילות מפתח בלבד, ואלגוריתם החיפוש מזהה גם את ההקשר, ובכך מביא לתוצאות מדויקות יותר. המטרה היא לעזור למשתמשים להגיע מהר יותר לנתונים שהם מחפשים, גם כשהם נמצאים בטקסט של מאות עמודים. דבר ה נעשה באמצעות הדגשת הנתונים שהמשתמש חיפש. כיום Amazon Kendra מתאימה לתחומי ה-IT, הבריאות, הביטוח, האנרגיה, התעשייה, השירותים הפיננסיים, המשפטים, המדיה, הבידור, התיירות, משאבי האנוש, הטלקומוניקציה, הכרייה, המזון והמשקאות והרכב. במחצית השנייה של השנה יתווספו תחומים נוספים.

 

מיקרוסופט ו-Redis Lab חוברות להצעת שירות מטמון משופר עבור משתמשי Azure

כבר כמה שנים שמיקרוסופט מציעה את Azure Cache ל-Redis. זהו פתרון מטמון המנוהל באופן מלא, שנבנה על קוד פתוח של Redis. מיקרוסופט מוסיפה לשירות זה את Redis Enterprise, ההצעה המסחרית של Redis Lab. הדבר נעשה בשיתוף פעולה בין החברות, כאשר מיקרוסופט ,תציע את השירות הבסיסי, ו-Redis Lab תטפל בתמיכה בתוכנה עצמה. בשנה שעברה גוגל הטמיעה את השירות של Redis Lab אליה, ולכן אין זה מפתיע שכעת גם מיקרוסופט מכניסה את אותו השירות. מיקרוסופט תתמוך במודולים שונים של Redis, כולל RediSearch, מנוע החיפוש של Redis, RedisBloom ו-RedisTimeSeries.

  

Apple מחתימה מומחי מחשוב ענן

בחודשים האחרונים אפל החלה להעסיק מומחי מחשוב ענן ויצרה סערה בקהילת הענן. העסקתם מצביעה על כך שאפל, כפי הנראה, מעוניינת להיכנס לתחום מחשוב הענן ולהתחרות באמזון, מיקרוסופט וגוגל. העובדים שנשכרו הינם מומחים בקוברנטיס ובקונטיינרים, וחלקם הגיעו מאמזון ומגוגל. פלטפורמת הענן הקיימת של אפל כוללת את iCloud, App Store, Apple TV+, Apple Music ועוד, אבל טכנולוגיית הענן שלה אינה מתחרה ביכולותיה באלו של אמזון, מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק ונטפליקס.

 

Schwarz Gruppe מתחרה ב-AWS על שירותי ענן

Schwarz Gruppe הגרמנית, הבעלים של רשת הקניות Lidl, מתעתדת להשיק שירות ענן עבור הקמעונאים. החברה רכשה לאחרונה את חברת התוכנה Camao IDC, ונכנסת לתחרות ישירה מול AWS, שהיא ספקית הענן הגדולה ביותר. Schwarz Gruppe אף שכרה 70 מומחי מחשוב ענן, ורואה בחטיבת הענן שהיא מקימה חלק מרכזי באסטרטגיה שלה.


הצטרפו לקבוצה של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

יש פה דוקטורים ל-awk? 

אני צריך לעבור על 50Gb של flow logs, ולפלטר רק את השורות שעמודה 4 ועמודה 5 מתחילים ב-172.31. יש לי סקריפט פייתון שעושה את זה, אבל לוקח לו נצח, איך עושים את זה ב-awk? הנה דוגמא ל-flow logs:

version account-id interface-id srcaddr dstaddr srcport dstport protocol packets bytes start end action log-status

2 123456789 eni-123456789 172.31.1.1 172.31.2.2 12345 80 6 5 1546 123456789 123456789 ACCEPT OK


תשובה 1:

מאד קל, לא צריך דוקטור: 

awk '$4 ~ /^172\.31/ && $5 ~ /^172\.31/ {print;}'


שאלה 2:

נניח ויש לי תוכנה מונוליטית שלא בנויה לענן ואני רוצה להעביר אותה לענן. האם יש כלים שיכולים לעזור בפירוק אוטומטי או חצי אוטומטי של התוכנה ל-micro services?


תשובה 2:

לא מאמין בשום פתרון רציני שיעשה עבורך את הפירוק האוטומטי של המונוליט למיקרוסרבסים ויעלה לענן. המנגנון הזה חייב להכיר את המערכת שלך. כמוכן, לפי איזה הגיון בדיוק הוא יעשה את הפירוק הזה? ומה בדיוק יהיו המיקרוסבסים האלו? איך יתקשרו? מה יהיה online ומה לא? יש הרבה מאוד שיקולים בדברים כאלו. אתה מוזמן לראות הרצאות שהוזכרו כאן, כמוכן הרצאה אחרונה על system scalability ששם לא מפרקים את המונוליט, אבל בונים מערכת חדשה שגודלת ואם הזמן מתחלקת למיקרוסרבסים בענן על מנת לתמוך בגדילה

https://www.israelclouds.com/article/system-scalability-cloud-architect-virtual-forum



שאלה 3:

אני מנסה בסקריפט הבא ליצור ממכונה AMI:

aws ec2 create-image --instance-id i-0382e0284256b02a0 --name "moti_test" --description "moti_Test" --no-reboot

איך אוכל להעביר לו פרמטר שגם delete on termnitation יבוצע בפקודה? בנוסף האם קיימת דרך ליצור אימג מIP של המכונה ולא מ ה-INSTANCE ID?


תשובה 3:

לגבי ה-delete on termination - זה ביצירת מכונה חדשה, לא ביצירת image.

לגבי יצירה מ-ip, תצטרך לשרשר פקודות - פקודה אחת שתביא לך את ה-instance id המשויך לכתובת אייפי. הפקודה השנייה לייצר אימג׳ מהאינסטאנס איידי הזה.



רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות