✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

12.04 - השבוע בעננים: מהדורה 119

IsraelClouds
|
April 12, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

השבוע הפינה בחסות: Techtalk- הבטחת המשכיות בעסקים בזמן משבר הקורונה

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בארץ ובעולם:

גיימרים בהסגר מותחים את Azure לקצה היכולת

במיקרוסופט מודים שגיימרים בהסגר, מכבידים על פלטפורמת Azure. החברה מעדכנת כי באזורים מסוימים, "פריסות עבור סוגים שונים של משאבי מחשוב, נופלים מתחת לשיעורי ההצלחה הרגילים של 99.99 אחוז". בנוסף, החברה מאשרת כי Xbox Live גם כן מכביד על יכולות ה-Azure. 

עם זאת, מיקרוסופט בוחרת שלא לשנות את סדרי העדיפות שלה, כאשר שירותי החירום מקבלים וימשיכו לקבל העדפה, בעקבות מגיפת הבריאות העולמית.


AWS הכריזה על זמינות שירות חדש ל-Windows

AWS הודיעה שתכנית ה- AWS MAP) Migration Acceleration Program) זמינה ל-Windows. השירות נועד לעזור למשתמשי AWS לבצע large-scale migrations של workloads המבוססים על Windows. אחת ממטרותיו היא לעזור למשתמשים להפחית את עלויות הרישוי שלהן באמצעות שימוש ב-cloud-native ובטכנולוגיות קוד פתוח. עם השקת התכנית, ב-AWS מתחו ביקורת על מדיניות הרישוי של מיקרוסופט, ונטען שהיא מגבילה את הדרכים שבהן משתמשים יכולים לפרוס Windows ו-SQL server בענן, כאשר AWS MAP נועד לתת מענה לכך. אמזון אופטימית בנוגע לנתוני השימוש העתידיים בשירות החדש, ומציינת כי הנתונים מראים שהיא מארחת כמעט פי 2 instances של Windows Server בהשוואה ל-Azure של מיקרוסופט.


גוגל מוזילה הפעלת workloads קטנים על Cloud Bigtable 

Cloud Bigtable הוא NoSQL database המנוהל על ידי Google Cloud ומיועד ל-workloads מאסיביים במיוחד. מאז ומעולם שירות זה לא היה זול במיוחד, עקב הדרישה של גוגל להפעיל מינימום 3 nodes לכל cluster עבור יצירת workloads. כיום, הדרישה משתנה, וניתן להריץ workloads על node אחד בלבד, ובכך להוזיל את השימוש במערכת. אולם יש כאן ערך נוסף עבור גוגל. בכך שהיא מאפשרת להריץ workloads קטנים, היא פותחת צוהר לחברות שכיום צריכות node אחד בלבד, ודרישת המינימום בעבר, היוותה עבורן מכשול. חברות אלה אולי הן יזדקקו ל-clusters מאסיביים בעתיד. 


נדחה מתן גזר דינו של אחראי להונאת ענק בתעשיית הקריפטו

על פי בקשת ממשלת ארה"ב הוחלט לדחות את מועד פסק דינו של קונסטנטין איגנטוב, אחיה של רוג'ה איגנטובה, הידועה בשם "מלכת הקריפטו". שני האחים הם מייסדי OneCoin, שנטען כי היא אחראית להונאת ענק בתעשיית הקריפטו. החברה הוקמה ב-2014, והמשיכה בפעילותה עד נובמבר 2019, למרות ההליכים הפליליים שנפתחו כנגדה, הטוענות כי היא גייסה 4 מיליארד יורו בהונאת פונזי. איגנטוב נעצר בשדה התעופה בלוס אנג'לס בתחילת 2019, הודה במעשים ועומד בפני עונש מאסר ממושך, בעוד אחותו עדיין נמלטת. הוא אף העיד כנגד מארק סקוט, עורך הדין שלכאורה סייע להלבין כ-400 מיליון דולר.


הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

איך אני יכול לטעון נתונים ל-elasticsearch מתוך sql server? לא חד פעמי, אלא כל כמה זמן.


תשובה 1:

Logstash. בהחלט יש אפשרות לאינקרמנטלי, הכל מוסבר בלינק:

https://www.elastic.co/guide/en/logstash/current/plugins-inputs-jdbc.html


שאלה 2:

מישהו עובד עם github action ומבצע פעולה אחרי merge ?


תשובה 2:

בעיקרון event של push גם תקף על merge, או שאתה יכול להשתמש ב-events של pull request. בכל מצב אתה מקבל את ה-head commit האחרון.



שאלה 3:

מישהו יודע איך אני נותן גישה read-only ל-dataset (אולי לטבלה ספציפית גם אם אפשר) הנמצא ב-gc bigquery? הכוונה לאפשר אך ורק שאילתות select ולא פעולות אחרות מול ה dataset.

אני משתמש ב-google.cloud.bigquery ב-python, אבל לא חייב את ההגבלה נעשית בקוד, אפשר גם דרך ה-console ב-gc עצמו.



תשובה 3:

תלחץ על ה-dataset. מצד ימין תראה share dataset תלחץ עליו ותתן ליוזרים הנבחרים עם role data viewer  - וזהו (;

ברמת טבלה עדיין אין משהו מובנה. אם אתה צריך פשוט תיצור dataset יעודי לאותו יוזר ועליו תיצור views על הטבלאות שרק להן אתה רוצה לתת גישה.



רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות