✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

26.1 - השבוע בעננים: מהדורה 108

IsraelClouds
|
January 26, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

השבוע הפינה בחסות IsraelClouds & CSA IL Security Forum

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

עושה עלייה – מיקרוסופט תקים דאטה סנטר בישראל

גאווה ישראלית מכיוון אחר – מיקרוסופט הכריזה כי היא מתכוונת להקים חוות שרתים ישראלית בהשקעה של מאות מיליוני דולרים, ובכך היא הופכת לחברה הראשונה מקרב ענקיות הענן שתבצע מהלך כזה.

חוות השרתים צפויה לקום במודיעין ב-2021, והיא תצרף את ישראל ל-20 מדינות אחרות בעולם בהן יש נוכחות משמעותית של החברה. מהלך זה יקנה למיקרוסופט יתרון גדול – כעת היא תוכל להציע שירותים איכותיים וזמינים יותר ללקוחות ישראליים, וכן לעבוד עם גופים ממשלתיים, מוסדות פיננסיים מובילים וארגונים וחברות גדולים.

הדרך למקום השני? גוגל בשותפות אסטרטגית עם ענקית תקשורת הודית

כזכור, גוגל החלה לפעול במספר מישורים בכדי להגדיל את נתח השוק שלה ולהגיע למקום השני, וכעת אנו מתחילים לשמוע שהמאמצים מניבים פירות: החברה הכריזה ביום שני כי היא החלה בשיתוף פעולה עם חברת Airtel, שתוכל להציע את שירותי ה-G-Suite ללקוחותיה – עסקים קטנים ובינוניים כאחד ולאפשר להם להשתמש בכלים אלו בכדי לפתח את העסק שלהם במישור הדיגיטל.

חברה זו הינה חברת התקשורת השלישית בגודלה בהודו, והיא משרתת מעל ל-325 מיליון מנויים ומעל ל-2,500 עסקים גדולים ו-500,000 עסקים ומיזמים קטנים ובינוניים. הסכם זה מצטרף להסכם מחודש אוגוסט של אז'ור עם Reliance Jio, הנחשבת לחברת התקשורת המובילה במדינה.

וואו, איך רזית! AWS מורידה מחירים לחלק משירותיה

אמזון הודיעה על הוזלה של שניים משירותי הענן שלה: שירות ה-Amazon Elastic Kubernetes Service (EKS) ושירות ה-CloudEndure Disaster Recovery (DR).
השירות הראשון הוא שירות קוברנטיס מנוהל במלואו, וההנחה עומדת על 50% - תסתכם במחיר של 10 סנט לשעה עבור כל Cluster שירוץ.

השירות השני הוא שירות שמשכפל את מכונות המשתמשים בשירות לאזורים בעלות נמוכה באזור ובחשבון לבחירתם, ובכך מאפשר להם לשמור על הנתונים והביצועים גם במקרה של אסון. ההנחה עומדת על שיעור של 80%, ומסתכמת במחיר של 2.8 סנט לשעה פר שרת – סדר גודל של 20$ לחודש * מספר השרתים.

מכה כואבת ממקום אחר – חברת Epic Systems מפסיקה פעילות עם גוגל

לא תמיד מצליחים בכל החזיתות – חברת Epic Systems הודיעה על הפסקת העבודה עם הענן של גוגל, והסיבה לכך היא חוסר עניין מצד המשתמשים.

החברה האמריקאית הינה חברה מובילה בתחום התיעודים הרפואיים, אשר דיווחה על כך שבמהלך השבועות האחרונים היא יצאה בקמפיין בו היא בישרה לקהל לקוחותיה על המעבר לענן של גוגל – מה שהוביל בעיקר לתוצאות של חוסר עניין בקרב המשתמשים, ולהחלטה להקפיא את העבודה המשותפת עם גוגל ולבחון עבודה משותפת עם אמזון ו/או מיקרוסופט.

החלטה זו הינה קריטית, מפני שענף התיעודים הרפואיים נחשב כענף רגיש בו התקנות של תוכנות ומערכות יכולות להימשך שנים – על אחת וכמה כשמדובר במעבר לענן.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

שאלה 1:

אני צריך ליצור RDS חדש על בסיס bak ששמרתי בS3- שיש לי מדאטאבייס (שלא נמצא על AWS)
מישהו התנסה/מכיר קצת ויכול לעזור?

תשובה 1:

bak – mssql. השחזור נעשה דרך פקודה מתוך ה-mssql control מה שמו, שמשחזר את הקובץ מ-s3.

שאלה 2:

היי חברים,
האם מישהו מכיר שירות של aws שבו אני מספק לו תמונה והוא יכול להגיד לי האם זה סוג של תעודה (דרכון, רישיון נהיגה או כל סוג תעודה אחר)?
תודה

תשובה 2:

אתה יכול לאמן את Amazon Rekognition לעשות משהו כזה.
https://aws.amazon.com/blogs/aws/amazon-rekognition-image-detection-and-recognition-powered-by-deep-learning/

שאלה 3:

האם כדי לעשות IMAGE למכונת לינוקס, אני צריך לעצור אותה לפני? פשוט זה עושה לי PENDING כבר איזה חצי שעה והדיסק מאוד קטן

תשובה 3:

מאוד מומלץ אבל לא חייב. היו לי מקרים שבהם השתמשנו בסנאפשוט של מכונה עובדת בתור גיבוי, וכששיחזרנו לא עשינו תיקון מלא עם fsck, טעויות הצטברו ובסוף המכונה קרסה בגלל שגיאות מערכת קבצים. מאז, אנחנו מקפידים על סנאפשוטים רק למכונות מכובות. ההמלצה היא כמובן לא לעשות סנאפשוטים בתור גיבוי, אלא לייצר AMI עם כלי כמו packer ולהקים מכונה במהירות עם מנהל תצורה כמו אנסיבל\שף\פאפט ולא מגיבוי.

רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי ענן וטכנולוגיות מתקדמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות