✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

15.12 - השבוע בעננים. מהדורה 102

IsraelClouds
|
December 15, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
title="Google"
Events
Event

השבוע הפינה בחסות Google Cloud

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

כל ענני הנשיא – אמזון נגד טראמפ

כיצד הייתם מגיבים לתקיפה  מצד נשיא ארה"ב?

חברת אמזון טוענת כי הנשיא טראמפ בכבודו ובעצמו לקח צד במלחמת ה-JEDI הארוכה, ועורכי הדין של החברה הוציאו תצהיר הטוען כי נשיא ארה"ב הפעיל לחץ מאחורי הקלעים כדי לגרום לכך שהממשל יעדיף לבחור במיקרוסופט עבור פרויקט הענק (מעבר של צבא ארה"ב לענן), זאת מפני שג'ף בזוס (שהוא גם הבעלים של עיתון הוושינגטון פוסט) נחשב לאויב מר של טראמפ.

אם חשבתם שהיה מדובר במספר שיחות מסדרון תמימות שהובילו למהלך, התצהיר טוען כי בשיחה שנערכה עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, טראמפ שלח את אמזון "לחפש מי ינענע אותם" (בתרגום חופשי), ואם זה אכן המקרה, ייתכן שמדובר באמירה היקרה בהיסטוריה – ששווה יותר מ-10 מיליארד דולר.

ומה הצד השני אומר? תגובת מיקרוסופט לנושא

כל כך הרבה דם רע בין כל כך הרבה גורמים – אבל מה עם החברה שעומדת באמצע כל המקרה? מיקרוסופט הגיבה בהצהרה "אנו מאמינים ביכולת ובידע של הצוות במשרד הביטחון ואנחנו בטוחים כי העובדות יראו ויוכיחו שהבחירה נעשתה לאחר הליכים מדוקדקים שהצביעו על כך שמיקרוסופט היא החברה המתאימה ביותר לתקנים ולדרישות המכרז".

בנוסף, מיקרוסופט ציינה כי "במהלך השנתיים האחרונות, עבדנו קשה ולא הפסקנו לחדש כדי לתת ללקוחות שלנו היצע שירותים טוב מתמיד". אין לנו ספק שמיקרוסופט ושאר ענקיות הענן לא מפסיקות להשתפר, אבל האם זה יהיה מספיק כדי לנצח במשפט? ימים יגידו.

מה גרטה תגיד? דו"ח מיוחד חושף מיהי ענקית הענן ה"ירוקה" ביותר

יש לא מעט מומחי ענן שאוהבים להתבדח על כך שנתונים הם ה"נפט" החדש שמניע את עולמות העסקים המודרניים, אבל במקרה הזה, יש קשר ישיר למשאב מעורר המחלוקת: כיום, חוות השרתים צורכות כ-2% מתצרוכת החשמל בארה"ב, ואין ספק שלאחוז הזה יש נוכחות מספרית של ממש בכל הנוגע לשימוש בנפט, ואף לזיהום סביבתי.

שלושת החברות הגדולות (אמזון, מיקרוסופט וגוגל) מחזיקות ביחד ב-67% בקירוב משירותי המחשוב הניתן להשכרה, וכעת דו"ח מיוחד שבדק את שלושתן מצא כי גוגל היא הידידותית ביותר לסביבה, ומתפארת בכך שהיא מפעילה את חוות השרתים שלה באמצעות אנרגיה מתחדשת בלבד, בעוד מיקרוסופט נמצאת מאחוריה בפער קטן. אם אתם תוהים לגבי אמזון – אולי תופתעו לגלות שהיא נחשבת לחברה הכי מזהמת ברשימה, ואף קיבלה האשמות מצד גרינפיס בנוגע לאי עמידה במחויבות לעבור למדיניות 100% אנרגיה מתחדשת. אז גרטה, בנאום הבא שלך – מצאנו לך מטרה נוחה.

לא היום של מיקרוסופט ו-44 מיליון איש – נחשפו פרטים של מיליוני משתמשים ופרצת אבטחה

יש לכם משתמש במיקרוסופט? כדאי שתחליפו סיסמא. החברה פרסמה כי ייתכן והחשבונות של 44 מיליון משתמשים בשירותי החברה חשופים לשליטה מרחוק. אל תיכנסו לפאניקה – נראה שהחלפת סיסמא תעזור בנושא, ולא תאלצו לבצע פעולות נוספות. במומנטום בעייתי משהו, חברת קספרסקי איתרה פרצה נוספת המאפשרת להאקרים לפרוץ לווינדוס 10 ולפעול למשך זמן רב מבלי לעורר חשד – אז בין אם אתם חלק מהסטטיסטיקה או לא – שנו את הסיסמא שלכם, ופקחו עין לגבי כל התנהלות מוזרה שאתם נתקלים בה.

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AWS--

שאלה 1

אני מעלה שרת ל-eb והשרת קורס. בלוגים אני רואה שהוא מנסה לדרוש קובץ שהוא טוען שלא קיים. לאחר הורדת הזיפ והתקנה של במחשב אחר נמצא הקובץ והוא אכן במקום המיועד לו. מה עושים ולמה אני מקבל תקלה?


תשובה

קובץ ללא הרשאה לא יכול לרוץ.


שאלה 2

אנחנו שוקלים כרגע את פתרון ה-VDI של אמזון workspace ראיתי שבחירת המשאבים למכונה מתבצעת ע״י bundles אני לא רואה אפשרות להקים מכונה לפי צרכי מעבד וזיכרון שאני קובע, האם מישהו יודע איך?


תשובה

מהיכרותי, אין אפשרות.
זה מגיע בכמה באנדלים קבועים מראש ואין בחירה.


שאלה 3

ש לי Lambda Function שמרימה שרתים כל בוקר בשעה מסוימת.
מדובר בשרתי g4dn.
ביומיים האחרונים, ה-Lambda שמרימה את השרתים, לא פועלת משום מה אז נכנסתי עכשיו וניסיתי להריץ ידנית וקיבלתי שגיאה.
We currently do not have sufficient g4dn.8xlarge capacity in the Availability Zone you requested (eu-west-1c). Our system will be working on provisioning additional capacity
ואז אני הולך ל-Console ומרים את השרת ידנית וזהו עובד (והוא עולה על ה-AZ שלו שנאמר לכאורה שהוא מלא).
יש הצעות\הבהרות?

תשובה

תריץ את הלמדה 5 דקות לפני
ואם הלמדה שלך חוזרת על עצמה ע"פ בסיס קבוע.
תשתמש בזה, לא עולה כסף (אם לא הרצת, תמשיך לשלם על ה-reserved).
https://docs.aws.amazon.com/AWSEC2/latest/UserGuide/ec2-scheduled-instances.html


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות