✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

1.12 - השבוע בעננים. מהדורה 100

IsraelClouds
|
December 1, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
title="Google"
alt="blogs"
Events

השבוע הפינה בחסות VMWare vForum

VMWARE FORUM

מתחילים את השבוע עם סיכום השבוע החולף בעננים. כמו תמיד, כל מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: support@israelclouds.com

סיכום השבוע בתחום מחשוב ענן בערוצי IsraelClouds ובעולם:

דבר העורך - אריאל מונפו:

אנשים אוהבים להיצמד לאירועים גדולים ונקודות ציון, שזה נחמד ויפה... אבל אני מעדיף להסתכל על היום יום, על השוטף, על הדרך, על השותפים שצברנו, על החברים שתורמים ידע ועל אלו ששואלים שאלות, ובעיקר על ההתמדה.

ואיך זה מתחבר לקהילת IsraelClouds ולעולם המחשוב בכלל? קהילת מחשוב הענן נולדה במקור מתוך צורך לסייע למשרד האוצר לעבור טרנספורמציה דיגיטלית תוך אימוץ טכנולוגיות מחשוב ענן, אך ברגע שחיפשתי מקורות ידע מקצועיים בנושא, התבהר לי שאין הרבה כאלו, לפחות לא בעברית.

חדור המון מוטיבציה החלטתי לנסות ולשנות את הדברים - הקמתי קהילה ואתר תוכן מקצועי בו הבמה ניתנת לאנשי מקצוע, וכל מי שמעוניין לתרום ידע חייב לעשות זאת בצורה מקצועית ועניינית. זה התחיל עם הפורטל ובהמשך התרחב גם לפודקאסטים המאפשרים לנו לייצר חומר מקורי בעברית (לפחות עד שהגיע משה פרבר עם הפודקאסט המעולה Silverlining שעוסק בעולמות אבטחת המידע ומופק בשפה האנגלית), ולאחרונה נוספו גם הפורומים המקצועיים שלנו.  

היום, 3 שנים לאחר הקמת הקהילה, אני מלווה ומסייע להמון ארגונים ומשרדי ממשלה בתכנון, בניית אסטרטגיה ומעבר לענן, ולצד ההתפתחות האישית, הקהילה שלנו הפכה לאקוסיסטם המנוהל הגדול ביותר בישראל (וכן, גם כאן מתוכננת יציאה לחו"ל במהלך השנה הבאה) עם 6 פורומים מקצועיים, 5 קהילות, 16 קבוצות וואטסאפ, אתרי תוכן ופודקאסטים. כעת, אנחנו שוקדים על בניית מוצרים נוספים שיאפשר לכם, חברי הקהילה, להרוויח מהידע שלכם בעולמות הייעוץ תחת חטיבת יועצים בלתי תלויה וגוף של אנליסטים שמורכב ממומחים בתחומם.

אסיים עם מה שהבטחתי קודם, השינוי הטכנולוגי שהחל לפני כ- 10 שנים עם כניסת הענן עדיין נמצא בשלבים הראשונים של האימוץ שלו, והמון ארגונים, בטח בארץ, עדיין לא שם. לא ברמת הבשלות, לא בידע, ובטח שלא ביישום בפועל. ישנו מחסור אדיר של אנשי מקצוע בתחום והעובדה שלכל ארגון מסע שונה לענן רק מקשה עליהם.

זו הסיבה שאנחנו ממשיכים לגדול ולהתפתח לתחומים נוספים כגון: AI-ML, OpenSource,  IoT, סטארטאפים ויזמות, ואנחנו מקווים להמשיך ולהשתפר באיכות התוצרים שלנו כל הזמן.

*סקופ אחרון: בקרוב יושקו 2 מגזינים מגניבים בתחום הענן ועולמות הסטארטאפ, לפרטים נוספים >

אנחנו משקיעים המון משאבים ביצירת התוכן המקצועי שלנו, אך הסיוע הגדול ביותר שלנו מגיע מהקהילה החזקה עם כל כך הרבה אנשים שעוזרים לנו באופן מתמיד. חשוב לי להודות לכל החברים בכל הקהילות ובפורומים המקצועים שלנו וכמובן ללקוחות שלנו ולנותני החסות - בזכותכם אנחנו מצליחים לגדול, להתפתח ולהישאר נאמנים לאני מאמין שלנו. תודה!


ועכשיו אחרי שחפרנו, הנה מה שקרה השבוע בענן:

הצצה אל מאחורי הקלעים - מיקרוסופט ו-AT&T חושפות את הצעד הראשון בשותפות שלהם

סביר להניח שכל מי שקורא את השורות הבאות, כבר מבין טוב מאוד שתחומי הענן וה-5G הם תחומים שנמצאים בצמיחה אדירה, ואם מוסיפים למשוואה גם את תחום ה-IoT, אין ספק שאנו צפויים לראות שיתופי פעולה גדולים שיוכלו ליצור המון דברים טובים. אחד מאותם שיתופי פעולה נחתם בין חברת מיקרוסופט לענקית התקשורת AT&T, ונועד לשלב את רשת ה-5G של החברה עם יכולות העיבוד של אז'ור, על מנת לשפר את הביצועים של מגוון מכשירי IoT.

שתי החברות חשפו בהכרזה משותפת כי הן עובדות על טכנולוגיית Network Edge Computing שתאפשר להקטין ולשפר את המבנה של אינספור גאדג'טים מתקדמים כמו משקפי מציאות רבודה, מכוניות אוטונומיות ורחפנים, זאת מפני שעיקר החישובים יבוצעו על פני הרשת עצמה, מבלי צורך בחומרה פיזית. במידה והפיתוח החדש מעניין אתכם – אתם מוזמנים לקפוץ לדאלאס שבטקסס, שם תוכלו להיחשף לטכנולוגיה לפני כולם (ואם אתם יכולים לחכות שנה, הטכנולוגיה צפויה להגיע גם ללוס אנג'לס ואטלנטה). אנחנו לא יודעים מה דעתכם על הנושא – אבל אין ספק שהמציאות הרבודה נראית כעת זוהרת מתמיד.

אופס – נתונים של יותר ממיליארד משתמשים נשארו חשופים על שרת של גוגל קלאוד

אף אחד לא אוהב שהמידע שלו נחשף לכולם, גם אם הוא חולק את הבעיה עם 1,199,999,999 אנשים אחרים – אך לצערנו, מקרה מוזר זה התגלה בחודש שעבר, בו נחשפו נתונים של 1.2 מיליארד משתמשים הכוללים חשבונות רשתות חברתיות, כתובות מייל ומספרי טלפון על שרת גוגל שאינו מאובטח ומוצפן.

המקרה עוד נחקר, אבל אנו כן יודעים שרוב המידע נאסף על ידי חברת People Data Labs, הנמצאת בסיינט לואיס. אם המקרה הבעייתי לא מספיק, חברה זו מתארת את עצמה באתר שלה בתור חברה שיש לה נתונים על יותר ממיליארד וחצי גולשים שנאספו ממקורות שונים, והיא מוכרת את המידע בתור "דרך לתקשר עם 70% ממקבלי ההחלטות בארה"ב, קנדה ובריטניה". החברה אמנם טוענת שאין לה מושג איך פרצה כזו קריטית קרתה, אך לפחות ניתן להתנחם בכך שהשרת כבר הורד ברגע הגילוי, ולנו נותר רק שהוא לא הגיע לידיים הלא נכונות.

נחמד מצידן: מיקרוסופט ואמזון גייסו 2.85 מיליון דולר עבור MontyCloud

מה הייתם עושים עם כמעט 3 מיליון דולר? אם תשאלו את האנשים מאחורי הסטארטאפ MontyCloud, כנראה שלא מעט. החברה עוסקת בפיתוח פלטפורמה מבוססת AI העוזרת לארגונים וחברות לעבוד עם מספר ספקי מחשוב ענן בו זמנית, זאת על ידי שירותי בקרה וניהול מתקדמים, אוטומציה של משימות תחזוקה ושירותים נוספים, שכולם יוכלו לעזור לשפר את ביצועי הארגון ולחסוך כסף, משאבים ושעות עבודה.

החברה נוסדה על ידי וונקאט קרישנמאכרי, קאנאן פראסהראטי וונקאט הארי, וותיקים בתחום עם רפרטואר של עבודה עם מיקרוסופט, אמזון, אורקל וחברות נוספות. הקשר לא נגמר כאן, והחברה הצליחה להגיע לסבב סיד מוצלח במיוחד של 2.85 מיליון דולר. אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה הלאה – אבל כשיש לכם תמיכה מענקיות ענן, כנראה שיהיה בסדר גמור.

IsraelClouds 100

הקבוצות של קהילת מחשוב הענן בישראל

שאלות ותשובות מהאקו-סיסטם שלנו השבוע:

--AZURE--

שאלה 1

שאלה, אני לא אמור לשלם על instance שלא פועל נכון? יש לי מכונה של Lightsail שלא דלוקה אבל אני עדיין רואה חיוב עלייה.

תשובה

אתה לא משלם על המכונה, אבל אתה כן משלם על ה-EBS שמחובר אליה. אם אין לך צורך באינסטנס לאורך זמן, עדיף לייצר snapshot של ה-EBS, כולל ה-AMI, של המכונה. אם אתה מדליק אותה ומכבה כל יום למשל, אז עדיף בעיקרון להמשיך לשלם על הדיסק כשהיא כבויה.

--GCP—

שאלה 1

שאלה בנוגע ל-sole tenant
נניח ואני מרים node אחד עם 96 cpu, התשלום הוא על כל ה-cpu או רק כמות ה-vm instance שקמים עליו?
למשל, אם מנוצל חצי מה-96 cpu, אני עדיין משלם על כל ה-96 cpu, או רק על החצי שמנוצל בפועל?

תשובה

you should pay all 96 cpu + 10% (ST) https://cloud.google.com/compute/sole-tenant-pricing#total_cost


מקווים שנהניתם.

צוות IsraelClouds


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות