✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מחשב העל של מכון ויצמן מקבל תגבורת עם כוח העיבוד בענן של AWS

|
June 22, 2020
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event
ואדים מלקין, ראש תחום מחשוב עתיר ביצועים


גם כוח עיבוד של מחשב על, לא תמיד עוזר שצריכים למצוא תרופה לקורונה או שצריכים לבצע מחקרים גדולים בזמן קצר מאוד. הפתרון המתבקש במוסדות מחקר הרוצים לבצע מחקרים גדולים ובמהירות, הוא השימוש בכוח עיבוד בענן הציבורי, המביא אליהם בין רגע מספר עצום של מחשבים, המשרתים את המדענים לכל הזמן שהם צריכים, מבלי להגיע לעלויות של רכישת כוח עיבוד נוסף והתקנתו בקמפוס. ואדים מלקין, ראש תחום מחשוב עתיר ביצועים, ענף תשתיות מחשוב באגף מערכות מידע במכון ויצמן, מספר לנו כיצד מחשב העל בשם WEXAC עובד לצד המדענים ועוזר לכם לפתור בעיה גדולה שהאנושות מתמודדת איתה היום – הקורונה.

 

איך מחשב העל קיבל את השם שלו WEXAC?

WEXAC" הן ראשי תיבות של Weizmann EXAscale Cluster, כלומר אשכול חישוב בקנה מידה של Exascale. בנוסף, הבחירה בשם הזה היא נוסטלגית ומגיעה מההיסטוריה של המכון בשנות ה-50, אשר הקים את המחשב הראשון בישראל. כאן כדאי לציין, שראשי התיבות WEXAC דומות מאוד למערכת בשם WEIZAC – WEIZmann Automatic Computer. זהו המחשב הראשון שנבנה במדינת ישראל במכון ויצמן. לכן, כשחיפשנו שם לאשכול החישובי המרכזי של המכון, השתמשנו במורשת המפוארת של המכון וקבענו שם שמעיד על העבר ומסתכל קדימה לעבר עידן ה-Exascale שיגיע בעתיד".

 

איזה כוח עיבוד יש למחשב העל?

" מדובר במערכת עם יכולת לחשב בו זמנית מעל 20,000 עבודות על גבי מעבדי CPU וGPU חדשים ביותר.היום המערכת יכולה לספק כוח עיבוד של מיליונים כפול מיליארד פעולות עם נקודה צפה שניה – היכולת הזאת נראת PetaScale ואנחנו מקווים בעתיד להגיע ליכולת חישובית של ExaScale כלומר מיליארד כפול מיליארד פעולות עם נקודה צפה בשניה, כרגע אנחנו כאמור עדיין לא שם אך הכיוון ברור לנו מאוד. בכדי להגיע ליכולת חישובית כזאת בשעות השיא, נדרשת הרחבת כוח העיבוד קיים לענן. לענן כזה, כמו של אמזון ווב סרוויס AWS, יש יכולות חישוב חזקות במיוחד. AWS מציעה להעמיד בעת הצורך כוח עיבוד משמעותי ביותר, באופן דינמי ומבוקר".

 

אילו שימושים יש למחשב העל במכון?

"כיום סביבת WEXAC משמשת מעל 120 מעבדות מחקר מכל הפקולטות של הקמפוס, כאשר היא לא בנויה כמובן על שפורפרות ריק כמו WEIZAC בשנות ה-50, אלא על מאות שרתי חישוב מתקדמים של המאה ה-21 שעובדים יחד תחת מתזמן משימות, רשת תקשורת מהירה מאוד ומערך אחסון נתונים מרכזי. כוח העיבוד הזה עוזר למדעני מכון ויצמן לשאול שאלות מחקר, שלא ניתן היה לשאול בלי כוח עיבוד משמעותי כזה".

 

איך AWS עוזרת לכם במחקרים?

"הפרויקט עם AWS שהזכרתי בתחילה, בא לתת מענה לצורך בגידול אלסטי של המערכת מחוץ לתחומי הקמפוס. יכולת זאת באה בחודשים האחרונים לידי ביטוי במאבק נגד נגיף הקורונה. הפיילוט הראשון של המערכת האינטגרטיבית עם אמזון ווב סרוויס AWS שנבנתה במכון היא המעבדה של פרופ׳ שראל פליישמן, אשר עשה שימוש בכוח עיבוד רב הקיים ב-AWS על מנת לבצע סימולציות רחבות היקף ובכדי למצוא נוגדנים לוירוס CoVID-19".

 

איזה עוד מחקרים יש לכם?

"יש לנו מחקר על שינוי האקלים, בו שוגרו הרבה לוויינים קטנים לחלל, לצילום העננים. יש מחקרים בתחומים של גנטיקה מולקולרית, ראיית מחשב, בינה מלאכותית, אסטרופיזיקה, כימיה, ביוכימיה וכו׳.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות