✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

26.09 - הדרך לענן של הסטארטאפ הישראלי – Seeking Alpha

IsraelClouds
|
September 26, 2017
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

חברת Seeking Alpha נהגה להשתמש באירוח מנוהל (managed hosting) עבור תשתית הפלטפורמה שלה. אף על פי שהחברה המארחת סיפקה לה שירות מצוין, Seeking Alpha החליטה שאירוח ייעודי אינו מתאים עוד לצרכיה. אחת הסיבות לכך הייתה העובדה ששירות האירוח חייב חוזים שנתיים לשרתים.

"אנחנו מעוניינים להתנסות ולחדש בתוכן ובטכנולוגיה גם יחד", מסבירים לנו צוות מנהלי הטק בסיקינג אלפא. "קשה להתנסות בדברים חדשים כאשר חייבים להסתמך על סיוע של צד שלישי לצורך הכנסת משאבים חדשים, ואז להתחייב לשנה מראש בכל פעם".

החוזים השנתיים אף הגבילו את יכולת החברה לגדול. "כשמשהו חריג קורה – כמו ההחלטה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי – הוא עשוי להביא לגל אדיר של ביקורים באתר שלנו, כשהמשתמשים שלנו מחפשים תובנות מיידיות לאופן שבו השוק יגיב למצב", אומרים המנהלים. "אנחנו צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם עומסים בלתי צפויים מבלי שהדבר ישפיע על חוויית המשתמש, ומבלי לשאת בעלויות עבור אותם משאבים נוספים במשך שנה שלמה".

כמו כן, Seeking Alpha הקדישה זמן רב מדי לתחזוקה ולאופטימיזציה. "אירוח ייעודי שמבוסס על חוזים שנתיים הוא אינו גמיש, ולא פשוט לבצע תכנות מחדש לחומרה ייעודית. המהנדסים שלנו הקדישו חלק ניכר מזמנם עבור תחזוקה שוטפת".

Seeking Alpha החליטה לסיים את ההתקשרות עם חברת תשתיות האירוח לקראת סיום החוזה. זה נתן לחברה פרק זמן של כחצי שנה להעביר את תשתית הטכנולוגיה שלה לפלטפורמה שתאפשר סבבי פיתוח ושחרור מהדורות מהירים יותר, תמנע את הצורך בהערכת קיבולת מראש ותתמוך בניהול תצורה מתוכנתת.

לאחר שבדקה מספר פלטפורמות ענן, בחרה Seeking Alpha להעביר את תשתית ה-IT שלה לשירותי הענן של אמזון ווב סרוויס (Amazon Web Services) על מנת להשיג חיסכון בעלויות והרחבת מגוון הכלים והשירותים הטכנולוגיים העומדים לרשותם. "עלות ההצטרפות ל-AWS הייתה נמוכה יותר, ואהבנו מאוד את מגוון השירותים הזמינים", אומרת אבישג ברוך, מנהלת טכנולוגיות ראשית וסמנכ"לית מחקר ופיתוח.

נוסף לכך, הייתה גם התאמה תרבותית חזקה בין Alpha Seeking ל- AWS. "שמחנו לראות עד כמה AWS מחויבים לחדשנות, להתנסות ולתנועה קדימה, כי כך Seeking Alpha רואה את עצמה".

Seeking Alpha החלה לתכנן את המעבר בספטמבר 2015 והשלימה אותו בפברואר 2016, כאשר הפתרון החדש של AWS הושק במארס 2016. סיקינג אלפא קיבלה סיוע באינטגרציית המערכות מחברת Cloudzone מבית מטריקס, שותפת Premier של AWS.

בנוסף לחיסכון הישיר, הפתרון של AWS תומך בשימוש יעיל יותר במשאבים. "עם AWS יש לנו יכולת טובה יותר להתאים את העלויות לצרכים", אומר איליה קפלן, ראש צוות ארכיטקטים ומנהל מחקר ופיתוח ב-Seeking Alpha. "על ידי שימוש בשירות Amazon EC2 על פי דרישה, אנחנו לא צריכים לבזבז כסף על הקצאה עודפת של קיבולת מול עומסים אקראיים."

יתרון נוסף הוא שהמעבר לענן של AWS לא היה כרוך בעבודה רבה של תכנון מחדש, מה שעזר ל-Seeking Alpha לעמוד בתאריך היעד של שישה חודשים למעבר. "אם היינו צריכים לשנות את המערכות שלנו באופן משמעותי לפני כן, ייתכן מאוד שהיינו עדיין בהמתנה למעבר", אומרים מנהלי הטק."עם AWS לא היינו צריכים לבצע שינוי משמעותי לקוד היישום שלנו או למבנה מסד הנתונים."

כיום האתר הרבה יותר יציב. "עכשיו כשאנחנו ב-AWS, עברנו מכיבוי שריפות ומזעור זמני השבתה, למצב שבו כבר שכחנו מהי התחושה כשיש השבתה, ואם צצות בעיות – AWS מספקת מרחב נשימה. "היכולת להוסיף קיבולת על פי דרישה מבטלת תגובות שנובעות מפאניקה, וכך ניתן לבצע תיקון כמו שצריך ולהבטיח תוצאות טובות יותר לטווח הארוך".

למהנדסי החברה יש גם יכולות תכנון ובדיקה גמישות יותר. "ב- AWS  אנחנו יכולים לשמור על הגמישות והזריזות, לתכנן בחלקים קטנים, לבנות, לעבור קדימה ואחורה, ואף פעם לא להרגיש נעולים בתוך מתודולוגיות ומשאבים ספציפיים",  מסבירים המנהלים בטק. "הגמישות של AWS פירושה שאנחנו יכולים פשוט לנסות, בלי לחשוש אם אנחנו עושים בחירה שגויה".

הגמישות הזו תואמת מאוד את מתודולוגיית הפיתוח של החברה. "Seeking Alpha  ממוקדת בצמיחה ובהתקדמות מהירה – זו הסיבה שאנחנו משתמשים במתודולוגיית agile – scrum, אומרת אבישג ברוך. "עם הסביבה היציבה והגמישה, ועם התשתית של AWS הרבה יותר קל לדחוף קדימה".

בסביבה היציבה והגמישה, צוות ה-IT כבר לא מוצא עצמו נדרש לספק הסברים למכשולים, אלא פשוט לספק את הצרכים העסקיים. "כשהצד העסקי מגיע עם חזון חדש אנחנו יכולים פשוט לממש אותו – זה עוצמתי. אין מחסומים, אין גבולות",  "ב-AWS הפלטפורמה נשארת מחוץ לתחום העיסוק שלנו, כך שהצוות שלנו יכול להתמקד בלעשות את הדברים הנכונים עבור העסק".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות