✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Sarine מביאה AI לתחום היהלומים

IsraelClouds
|
April 30, 2024
alt="blogs"
alt="blogs"
Event
alt="blogs"
title="Google"
Events
זאב קופל, VP R&D ב-Sarine. קרדיט צילום: שרין טכנולוגיות

Sarine מביאה AI לתחום היהלומים

תעשיית היהלומים הישראלית היא אחד מענפי היצוא במדינה, אך לא תמיד מקשרים אותה עם ענף יצוא מוביל אחר והוא תעשיית ההייטק. שרין טכנולוגיות מהוד השרון ועוד עובדים ברחבי העולם, היא בדיוק השילוב הזה. החברה מפתחת כבר יותר מ-35 שנה מערכות טכנולוגיות מתקדמות לתחום היהלומים ונחשבת לאחת המובילות העולמיות בתחום. זאב קופל, VP R&D ב-Sarine ורומי גך-ברעם, דירקטורית לשיווק גלובלי חושפים בפנינו את השינויים הטכנולוגיים המרתקים שעוברים על הענף.

רומי גך-ברעם, דירקטורית לשיווק גלובלי. קרדיט צילום: שרין טכנולוגיות

מה משפיע היום על שוק היהלומים העולמי?

"קודם כל צריך להבין שרוב תחום הייצור של יהלומים מרוכז כיום בהודו, וספציפית בעיר אחת – סוראט, שמרכזת אצלה אחוז גבוה של היצור והעיבוד של יהלומים גולמיים. ההשפעה העיקרית בשנים האחרונות הייתה ההופעה של יהלומי מעבדה במחירים נמוכים יותר ויותר, מה שאילץ את היצרנים למצות את הרווח מכל אבן גולמית טבעית שהם מוכרים. כרגע רואים התמתנות כלשהיא בעניין של יהלומים מלאכותיים מכל מיני סיבות, אבל גם אם השימוש בהם יגבר או לא, הלחץ על היצרנים נשאר אותו הדבר".

וכאן נכנסת לתמונה המערכת שהשקתם לאחרונה?

"מוצר הדגל שלנו לתחום העיבוד הוא מערכת ה-Advisor® שיודעת לסרוק אבן גולמית ולהציע את אופן הליטוש שלה בצורה הטובה ביותר על פי הפרמטרים המקובלים בענף. המערכת שלנו נמצאת בשימוש אצל כל היצרנים הגדולים בשל האמינות הגבוהה שלה והדיוק שמבוסס על אלגוריתמים שפיתחנו במשך השנים ועשרות פטנטים בלעדיים שלנו, שכולם מיועדים לסייע ליצרן להגיע לאבן הרצויה. עם זאת, היכולות של מערכת מקומית יכולות להיות מוגבלות מבחינת החומרה, ועם הלחץ הגובר להגדלת הרווחים היצרן צריך לפעמים לשקול מספר אפשרויות שונות לליטוש היהלום כדי למקסם את הרווח שלנו. כאן למעשה נכנס השירות החדש שהשקנו, MVP (Most Valuable Planning), שירות ענן באופן מלא, שמחבר את היצרן מצד אחד למשאבי מחשוב אדירים, ומצד שני, מאפשר ליצרן בחירה בין פתרון סטנדרטי, או בין תכנון שיכול להוסיף לו עוד $ ליהלום".

איך היצרנים עובדים היום?

"הרוב המוחלט של היצרנים קונה גלם ואז משתמש במערכות שלנו על מנת למפות את היהלום והפגמים שלו באופן מדוייק באמצעות המערכות שלנו. אחרי המיפוי, הם משתמשים בתוכנה שלנו בכדי לקבל הצעות חיתוך אשר ימקסמנו להם את הרווח.  במהלך העיבוד, האבן חוזרת אל המערכות שלנו מספר פעמים על מנת לוודא שהתהליך מתכנס לתכנון המקורי או על מנת לתקנו בהתאם למצב האבן.  לבסוף צריך להבין שלמרות שיש טכנולוגיות מתקדמות, אחוז לא קטן מהאבן הגולמית הולכת לאיבוד, אם כאבקה שלוטשה או כשאריות שנמכרות במחיר נמוך לצרכים שונים.  כלומר בכל מקרה, יש עדיין מקום לשיפור של יכולות התכנון מגלם למלוטש ואנחנו משתמשים בכל הכלים המתקדמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. היכולת של MVP הינה לראות את האפשרויות השונות שאפשר להפיק מאבן אחת ולהציע את האפשרות הטובה ביותר מבחינת מקסום הרווחים ליצרן. דרך אגב, יכול להיות שאותה האבן אצל יצרנים שונים תקבל אפשרויות שונות כי היצרנים יש להם דרישות שונות שמוכתבות להן על ידי הקמעונאיים לגבי גודל היהלום או דרגת הניקיון שלו".

איך זה מתקבל אצל הלקוחות שלכם?

"הלקוחות רואים אפשרות חדשה שיכולה לעזור להם בשורה התחתונה, וההפעלה שלה היא בקליק אחד, מבלי להזדקק עכשיו למכשירים חדשים ותהליך הכשרה ממושך. אנחנו כבר עם חשבוניות ראשונות שהגיעו על השימוש, ושביעות הרצון היא גבוהה בגלל שהם רואים קשר ישיר בין העלות שהם משלמים על שירות לתוספת הכנסות עבורם. בעתיד אנחנו נציע להם שירותים נוספים כמו מעקב מלא אחרי כל שלבי הייצור, והכל על בסיס תשתית הענן החדשה שיצרנו".

המערכת החדשה רצה על תשתית הענן של AWS. למה בחרתם ב-AWS לפיתוח?

"ל - AWS יש שילוב של תשתית חזקה לנושא פיתוח המודלים ללמידת מכונה, שהם בבסיס הפתרון, ביחד עם תשתית ענן גלובלית, גמישה ומאובטחת שמאפשרת לספק את הפתרון ללקוחות שלנו בכל רחבי העולם. את תהליך הפיתוח קיצרנו משמעותית בעזרת Amazon SageMaker, שירות למידת המכונה של AWS שמאפשר לבנות, לאמן ולהטמיע מודלים במהירות. היכולת שלנו להריץ מספר מודלים בו זמנית, לבחון את הביצועים שלהם ולבחור את המתאים ביותר בזמן קצר, אפשרה לנו להגיע עם הפתרון לשוק מהר יותר, וגם לשפר אותו באופן רציף".

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות