✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

28.04 - סקר מצב הקוד הפתוח הארגוני מוכיח את חשיבותו

IsraelClouds
|
April 28, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

דוח מחקר חדש של רד האט (Red Hat) - חברת פתרונות קוד פתוח הגדולה בעולם, שבוצע על ידי חברת Illuminas, מספק תמונה מקיפה על מצבו של הקוד הפתוח בארגונים. הפרשנות לאורך הדוח נכתבה על ידי גורדון האף, אוונגליסט טכנולוגיה ברד האט שכותב על טכנולוגיה ומגמות, והשפעתן העסקית. בסך הכל התקיימו עבור מחקר זה 950 ראיונות עם מובילי IT ברחבי העולם, 400 מארה"ב, 150 מבריטניה, 250 מאמריקה הלטינית, ו- 150 מאסיה פסיפיק.

קוד פתוח ארגוני ממלא תפקיד אסטרטגי

לפי גורדון האף,  השאלה היום אינה אם תוכנות קוד פתוח חשובות לארגונים, במיוחד בתפקיד תשתית. זהו נתון. רק 1% זניח מהמשיבים מבטלים באופן מוחלט את חשיבותן של תוכנות קוד פתוח. 69% אומרים כי הן לפחות חשובות מאוד – רף גבוה. העובדה שמספרים אלה לא יפתיעו רבים, היא רק אינדיקציה אחת לתפקיד אותו ממלאות תוכנות קוד פתוח בארגונים.  

29% אומרים כי תוכנות קוד פתוח חשובות ביותר, 40% - חשובות מאוד, 20% - חשובות, 10% - חשובות במידה מסוימת, 1% - לא חשובות כלל.  

שימוש בקוד פתוח ארגוני ברחבי הארגון

אנו מצפים לראות שימוש בקוד פתוח בתחומים שצמחו עם האינטרנט, או משויכים לטכנולוגיות קוד פתוח מתעוררות כמו קונטיינרים. עם זאת, יותר ויותר רואים שימוש בקוד פתוח בקטגוריות שהיסטורית היו משויכות יותר ליישומים קנייניים. קטגוריות אלה כוללות ניהול ענן, אבטחה, אנליטיקה ואחסון, אך לא מוגבלות אליהם.  

45% מהמשיבים למחקר אמרו כי קוד פתוח משמש אצלם עבור פיתוח אתרי אינטרנט, 42% - עבור ביג דאטה ואנליטיקה, 43% - כלי ניהול ענן, 42% - אבטחה, 41% - מסדי נתונים, 38% - שרתי Web.  

קוד פתוח ארגוני מחדש את הארגון

היסטורית שימשו תוכנות קוד פתוח במודרניזציית תשתיות IT עבור עדכון מערכות הפעלה קנייניות, שרתי יישומים, ותוכנות וירטואליזציה. עם זאת, סקר זה מצביע גם על שימוש נרחב בקוד פתוח בהיבטים רבים של פיתוח יישומים חדישים, כמו גם יוזמות ארגוניות ברמה עסקית כטרנספורמציה דיגיטלית.  

ואלה השימושים בקוד פתוח אותם ציינו משתתפי הסקר: 53% - מודרניזציית תשתיות IT, 43% - אינטגרציית יישומים, 43% - פיתוח יישומים, 42% טרנספורמציה דיגיטלית, 42% - מודרניזיציית יישומים קיימים, 40% - DevOps.

חדשנות ואבטחה מדורגות בין היתרונות המובילים של שימוש בפתרונות קוד פתוח ארגוני

האף מציין כי בעוד שהיו שמחים להימנע מכך, מקבלי החלטות IT צריכים כמעט תמיד לבחון בקפדנות את עלות הפתרונות. קוד פתוח ארגוני הצטיין מאז ומתמיד בחסכון בעלויות, כך שאין זה מפתיע לראות זיהוי עלות בעלות כוללת נמוכה כיתרון חשוב של קוד פתוח. אך כאשר בוחנים את המשך רשימת היתרונות, מגלים גם חדשנות, אבטחה טובה יותר, ואיכות גבוהה יותר. יש שימוש גובר בקוד פתוח ארגוני לא רק מפני שהוא זול יותר – למרות שלעתים קרובות אכן זה כך, אלא מפני שבאמת מדובר בתוכנה טובה יותר. ארגונים מדווחים כי הם נהנים מהחדשנות המקודמת על ידי הקהילה ותמיכה ברמה ארגונית, מה שעוזר לארגונים להשתמש באופן בטוח יותר בטכנולוגיית קוד פתוח.  

היתרונות העיקריים של שימוש בפתרונות וטכנולוגיות קוד פתוח ארגוני: 33% - עלות בעלות כוללת נמוכה יותר, 29% - גישה לחדשנות העדכנית ביותר, 29% - אבטחה טובה יותר, 26% - איכות גבוהה יותר של תוכנה, 25% - גישה לתמיכה ברמה ארגונית, 25% - יכולת לבצע התאמות של יישומים.  

למרות התפוצה של קוד פתוח ארגוני, עדיין קיימות דאגות  

אבטחה עדיין מצוינת כדאגה בתחום הקוד הפתוח. נראה כי חלק מהפחדים נובעים מדאגות אבטחה כלליות, מפני שהאקרים ופריצות תוכנה הם נושאים עליהם שומעים מדי יום. הדאגה יכולה לשקף גם איך קוד פתוח בלתי-מנוהל, שנמצא ברחבי האינטרנט או מוחדר מבחוץ, עלול ליצור פגיעויות הן בקוד פתוח והן בפתרונות קנייניים. עם זאת, שימוש במקורות אמינים עבור תוכנות קוד פתוח ארגוניות, עם כלים אוטומטיים לגילוי ותיקון מהירים של בעיות אבטחה, עשוי להפחית משמעותית את הפוטנציאל לבעיות אבטחה.  

מחסומים לשימוש בקוד פתוח ארגוני: 38% - אבטחת הקוד, 35% - רמת תמיכה, 35% - תאימות.

השימוש בקוד פתוח גובר – והגידול צפוי להימשך

קוד פתוח מעצים חדשנות בארגונים רבים, וחשיבותו משתקפת בשימוש הגובר בו – גם במבט לאחור על השנה שעברה וגם במבט קדימה. מרבית הארגונים הגדילו את השימוש שלהם בקוד פתוח ארגוני, ומתכננים להמשיך בגידול זה. כמו כן יש לציין את האחוז המזערי של ארגונים שהפחיתו – או מתכננים להפחית – את השימוש שלהם. המגמה ברורה.  

שינויים בשימוש בקוד פתוח ארגוני ב- 12 החודשים האחרונים: 68% - גידול, 29% - ללא שינוי, 3% - הפחתה.

שינויים מתוכננים בשימוש בקוד פתוח ארגוני במהלך 12 החודשים הבאים: 59% - גידול, 39% - ללא שינוי, 2% - הפחתה.  

ארגונים שמתכננים להשתמש יותר בקוד פתוח ארגוני משקיעים בחדשנות  

מכנה משותף אותו רד האט מזהה במחקר הקוד הפתוח, הוא שככל שארגונים מכירים יותר תוכנות קוד פתוח, כך הם מבינים יותר את היתרונות שהם יכולים להפיק מהן. היכרות מביאה להערכה, שמתפשטת לתחומים רבים, מתשתיות דרך ניהול ועד לאוטומציה בצורותיה הרבות. ברמה גבוהה יותר זה קשור להיכן חדשנות מתרחשת, והפלטפורמות והכלים הדרושים להסרת מגבלות חדשנות.  

מובילי IT המצפים להשתמש יותר בקוד פתוח ארגוני בשנה הבאה, צפויים  יותר להעביר לענן יישומים ותיקים (לגאסי), לחדש תשתיות ליישומי IT, לנהל עננים היברידיים או ריבוי עננים, להשתמש בקוד פתוח ארגוני עבור אוטומציה ותצורה, כלי ניהול ענן, שרתי יישומים ומסדי נתונים. וכן לדווח על איכות גבוהה יותר כיתרון מרכזי של תוכנות קוד פתוח ארגוני.  

צפו לראות גידול בקוד פתוח ארגוני וקונטיינרים, בעוד השימוש בתוכנות קנייניות יורד

ארגונים עדיין עושים שימוש רב בתוכנה קניינית. השינוי איטי, אך המגמה היא הגעה לשוויון מול קוד פתוח בתוך שנתיים. יש מספר סיבות לשינוי זה: חדשנות, איכות, וערך. אך שינוי זה מועצם על ידי טכנולוגיות ספציפיות, כמו קונטיינרים לדוגמא. לצד הרבה ממה שקורה במרחב היישומים המפותחים עבור הענן, קונטיינרים הם כמעט במלואם תוצר של פיתוח קוד פתוח שיתופי. 67% מהארגונים מתכננים להגדיל את השימוש בקונטיינרים בשנה הבאה, והסיבה לכך היא קוד פתוח. היום מגיע השימוש בקוד פתוח ארגוני ל- 26%, בעוד שהתחזית היא כי בעוד שנתיים יגיע ל- 36%. לעומתו תוכנות קנייניות יירדו מ- 55% ל- 41% בעוד שנתיים.  

השינוי הצפוי בשימוש בקונטיינרים בתוך 12 חודש: 67% - גידול, 29% - ללא שינוי, 9% - ירידה.  

ג'ים וויטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד האט הסביר את חשיבותו של קוד פתוח ארגוני: "החידושים הטכנולוגיים המרגשים ביותר כיום מתרחשים בקהילות קוד פתוח. פיתוחים מרכזיים בביג דאטה, אוטומציה, למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI), הם התוצאה של צוותים חכמים בפיזור גלובלי, החולקים משאבים, מקיימים קשרים לא קונבנציונליים, ומאתגרים אחד את האחר לקידום חזית הטכנולוגיה.  

בעקבות כך חידושים אלה מתקדמים בקצב מדהים. ארגונים הרוצים לשלב אותם לתוך עסקים, חוקרים את אפשרויותיהם, ומשתמשים בהם ליצירת ערך חדש עבור לקוחות שעשויים להרגיש המומים – במיוחד כאשר הם צריכים לאזן בין רצונם לחדש והצורך ביציבות ועקביות.  

רד האט מבינה מתח זה. כארגון פתוח אנו יושבים בממשק של שני העולמות: פתרונות לקוד פתוח שמתקדמיםת במהירות, והארגונים שמחפשים לשנות את דגמי החדשנות שלהם. כבר יותר מ- 25 שנה אנו יוצרים טכנולוגיות קוד פתוח רבות עוצמה, ותוכנות אשר משנות את חוקי המשחק עבור ארגונים. אנחנו לא רק מומחים בקוד פתוח, אלא מומחים בקוד פתוח ארגוני. לכן אני נרגש לשתף דוח זה על מצבו של הקוד הפתוח הארגוני, לו נתנו חסות. הדוח מפרט כיצד ומדוע פתרונות קוד פתוח עושים את דרכם לתוך ארגונים בתנופה כה מרשימה. והדוח מסביר אחדות מהדרכים בהן לקוחות פונים לכלי קוד פתוח עבור מודרניזציית גישותיהם ל- IT.  

השאלה כבר אינה האם ארגונים צריכים לאמץ טכנולוגיות פתוחות, אלא מתי ואיך. אנחנו מקווים שדור זה יקדם שיחות עתידיות על הסיבות לכך שארגונים בכל התחומים בוחרים לחדש בדרכו של הקוד הפתוח".


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות