✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

03.07 - סדנת Django Girls 2019 - לגלות לנשים את עולם התכנות

IsraelClouds
|
July 3, 2019
alt="blogs"
Events
alt="blogs"
title="Google"
alt="blogs"
Event

27 נשים השתתפו בסדנת תכנות  Django Girls 2019 שהתקיימה במשרדי חברת התוכנה רד האט ברעננה, במטרה  להגדיל את מספר הנשים העוסקות בתחום. זו הייתה סדנת Django Girls הרביעית בישראל, והשלישית שהתקיימה ברד האט.

ארגון Django Girls הוקם בשנת 2014, וקיים כבר יותר מ- 800 אירועים בכ- 500 ערים ב- 98 ארצות ברחבי העולם, בהם גילה את עולם התכנות ליותר מ- 19,000 נשים.

Django הינה מסגרת קוד פתוח חינמית לפיתוח יישומי אינטרנט הכתובה בשפת התכנות Python, בעוד Django Girls הינו ארגון קהילתי ללא מטרות רווח, שנועד לתת לנשים השראה להתאהב בתכנות, תוך יצירת התנסויות ראשונות בטכנולוגיה. הדבר מתבצע על ידי העברת סדנאות תכנות של יום אחד ללא תשלום עבור נשים, במהלכן מסופקים חומרי הדרכה מקוונים לקוד פתוח, ותמיכה מצוות המנטורים.

סדנת Django Girls התקיימה במשרדי רד האט רעננה ובחסותה, בשיתוף עם כנס PyCon Israel 2019. השתתפו בה 27 נשים מגילאים  שונים, רובן ללא רקע בתכנות, שהגיעו דרך פייסבוק או מהמלצות של חברות. זאת בהתאם לפילוסופיה של אירועי Django Girls, הגורסת שכל אחת יכולה להשתתף, וחוויותיה של כל  משתתפת חשובות. להשתתפות בסדנה לא נדרש כל רקע בתכנות, וחומרי ההדרכה המקוונים תוכננו כך שיהיו נגישים בקלות. את המשתתפות ליוו אחד עשר מנטורים, מהם תשעה מתכנתות ומתכנתים ממרכז הפיתוח של רד האט ברעננה, שעבדו בצמוד עם המשתתפות ליצירת אפליקציות.

במהלך היום הרצתה ליבנת פאר – מנהלת בכירה ברד האט, שסיפרה למשתתפות מה היא מחפשת במועמדות ומועמדים לעבודה, כיצד נשים יכולות להשתלב בתחום התכנות, ועל מה צריך לשים דגש כנשים בחיפוש עבודה מעבר לצד המקצועי והטכני (דרישות השכר של נשים נמוכות משל גברים, נשים מרגישות שאינן עומדות בדרישות, ואם גבר שעומד בעשרים אחוז מהדרישות מגיש מועמדות, הרי אישה שלא עומדת בשמונים אחוז לא תגיש מועמדות כלל).

"רד האט נרגשת מההשתתפות במפעל זה, מאחר שגיוון והכלה הם בין ערכינו המרכזיים. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Django Girls כדי לסייע בפיתוח הזדמנויות חדשות לנשים, לבנות ולהרחיב קהילות, ולהגביר גיוון בעולם התכנות", אומרת מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט ברעננה, המעסיק יותר מ- 250 מפתחות ומפתחי תוכנה.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות