✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

לימודים בתקופת הקורונה

ISRAELCLOUDS
|
July 15, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"
חיים הרשקו-יבור, מנהל מערכות מידע, מטח


לימודים בתקופת הקורונה: מטח הפעילה ערוצי טלוויזיה באמצעות טכנולוגיית הענן של AWS

בחודשים האחרונים הלימודים בבתי הספר עברו מספר  שינויים . פתאום ברגע אחד, בהנחיית הסגר שהוטל ברחבי המדינה, תלמידים לא  הגיעו לכיתותיהם וכל השיעורים נעצרו. בשלב ראשון הוגברה הפעילות באמצעות הילקוט הדיגיטלי של מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) לרבות השימוש בתוכנות שיחות הווידיאו השונות, אבל זה לא הספיק. המורים היו צריכים להגדיר מחדש את שיטות הלימדה במציאות שנוצרה, גם להמשיך בלימוד והקניית ידע, לצד השמירה על מסגרת חברתית עבור הילדם בבתי הספר המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), המפתח חומרי הוראה ולמידה, כלים טכנולוגיים, מודלים פדגוגיים ומגוון פלטפורמות  ללומדים ולמלמדים, התבקש על-ידי משרד החינוך, להפעיל  גם ערוצי טלוויזיה, בהם  מורים  מעבירים שיעורים מצולמים. מדובר בדרך נגישה להעביר תוכן לימודי, כאשר גם תלמידים שאין ברשותם מחשב, יוכלו להמשיך בשיגרת למידה כלשהי.

 

חיים הרשקו-יבור, מנהל מערכות המידע של מטח מספר לנו על העבודה שעשו בתקופת הקורונה.

 

איך מצליחים להרים כל כך הרבה ערוצים בכל כך מעט זמן?

"משרד החינוך ביקש מאיתנו לשדר בתוך שבועיים 12 ערוצים בעברית וערבית בשידור יומי. התכנים יועדו לתלמידי כיתות א' עד ו' והם שודרו בכל ימות השבוע משעה שמונה בבוקר ועד חמש אחר הצהריים. מדובר באתגר מורכב, אשר באמצעות  AWS, נוצרה התשתית  בפרק זמן קצר,  אשר באמצעותה שידרנו את התכנים שלנו ליו טיוב וכמעט לכל חברות הטלוויזיה בישראל: הוט, yes, פרטנר TV וסלקום TV".

 

מה היה תהליך העבודה מול AWS?

"העבודה הראשונית שלנו היתה בהתחלה רק מול ערוץ יו טיוב, כאשר התוספת של ערוצי הטלוויזיה הגיעה לאחר מכן,  מה שהביא גם את  חברות הטלוויזיה בישראל  לשדר את התכנים  אצלם. מייד לאחר הבקשה הזאת, הבנו שאנחנו צריכים לפתור את נושא ההפצה של התוכן וכן למצוא דרך להתאים את תצורת השידור לדרישות השידור הספציפיות של כל חברת טלוויזיה, זוהי יכולת מורכבת שלא עמדה לרשותנו בפתרון הקיים, שנועד לשדר רק בפורמט בודד. מכיוון שזה משהו שאנחנו לא עוסקים בו.  ביחד עם דימה טיומקין, המנהל הטכני לתחום המדיה בצוות שלי, פנינו ל-AWS, שהצליחה להרים לנו בתוך 4 שעות פיילוט עובד. מדובר בתהליך מורכב, כי בזמן שידור 12 הערוצים  צריכים  לעבור המרה בזמן אמת למספר פורמטים שונים, בהתאם לפורמט של כל חברת טלוויזיה, ואז להיות מופצים לטלוויזיות ברחבי המדינה. לשמחתנו הצלחנו לעבור את האתגר ולשדר את הערוצים בזמן". "הטיפול של AWS היה מורכב, כי הם לקחו את הסיגנל שאני מעביר להם ופיצלו אותו לחמישה יעדים שונים, כך  בנוסף לשידור האינטרנטי כל חברת טלוויזיה שהעברנו לה את התוכן הצריכה שימוש בפורמט שונה, מה שדרש גם מערך שידור שיכול לתמוך בו זמנית בשיטות שידור מגוונות. בצורה הזאת יכולנו להציע את התוכן כמעט לכל ספקי הטלוויזיה בישראל".

 

מה היו התכנים שהצעתם לתלמידים?

"מתכונת השידורים הייתה של מורים שהצטלמו לשיעורים במקצועות שונים, בין היתר, במקצועות ליבה כדון מתמטיקה, לשון ומדעים וגם מקצועות נוספים ופעילויות העשרה כגון ספורט, הצגות וכו. אורך התוכנית היה כמו שידור רגיל בבית הספר – 40 דקות, כאשר שולבו בו גם מצגות והפעלות לתלמידים".

 

אילו יכולות AWS סיפקו לכם?

"AWS בנתה עבורנו יכולות הפצת וידיאו מקצה לקצה באמצעות AWS Elemental MediaLive אשר קולט את שידור הוידיאו ומבצע קידוד לתוכן בשידור חי ומייצא 4 פורמטים שונים. לאחר מכן קידוד נוסף עבור מכשירי מובייל השונים באמצעות AWS Elemental MediaPackage. לבסוף Amazon CloudFront מפיץ את 12 הערוצים, בפורמטים השונים לצופים ברחבי ישראל". "אוסיף ואציין ש AWS בנתה עבורנו יכולות אנליטיקה באמצעות Amazon S3, Amazon Athena ו- Amazon QuickSight, כמו כן, יכולות ניטור בזמן אמת באמצעות Amazon CloudWatch, Amazon SNS ו- AWS Amplify. יכולת זו גם כן הוקמה תוך ימים ספורים ושימשה אותנו רבות בכדי לוודא שאנו מספקים שירות איכותי לתלמידי ישראל״.


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות