✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

כלכלת הענן שלאחר הקורונה מתחילה היום

ISRAELCLOUDS
|
July 27, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"
אלי בויקיס. קרדיט צלם: טניה זליצ'ונוק


נכון לינואר 2020 היו יותר מ-4.4 מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם וכ-1.75 מיליארד אתרי אינטרנט. עבור האנושות, ה״ענן״ שינה ומשנה את האופן בו כולנו עובדים, לומדים, מתקשרים, חושבים וחולמים ... ואף את הדרכים בהן אנחנו משתמשים בענן עצמו כדי להפוך את חלומותינו למציאות.

השימוש בענן כמערכת אחסון קבצים עצומה וביישומים מבוססי ענן אפשרו לאנשים לעבוד בכל עת ובכל מקום בעולם ואף לשתף פעולה זה עם זה בפרויקטים מתמשכים, אבל שיתוף פעולה זה היה מוגבל להיקפו ולעוצמתו של היישום עליו הוא היה מבוסס. תהליך העבודה, משלב ההמצאה עד לייצור המוצר נותר, לרוב, פעולת סילו לינארית אשר אינה תמיד מאובטחת. נתונים הנוגעים למוצרים שפותחו באמצעות תוכנת CAD ספציפית אחת שדרשו פיתוח נוסף בתוכנה אחרת, היו חייבים להיות מתורגמים לפורמט שהתוכנה החדשה יכולה להבין. כל עוד התהליך מבוסס על שימוש בתוכנות ייעודיות, פיתוח מוצרים חדשים ממשיך להיות מאמץ הלוך ושוב של מומחים בתחומים סמוכים אך שונים באופן משמעותי (אלקטרוניקה, מכניקה, ארגונומיה, ייצור וכו'). מצב זה מונע שיתוף פעולה אפקטיבי ובו זמני של גורמים שמבססים את עבודתם על תוכנות ייעודיות שונות. עם פרוץ מגפת ה-COVID-19 ברחבי העולם, תהליך זה של פתרון בעיות ופיתוח, שהינו בלתי יעיל מטבעו, הפך לסוגיה כלכלית קריטית ואף לבעיה מסכנת חיים. לפתע, חלק מאד מהותי מכוח העבודה בעולם עבר מתעסוקה במקום לעבודה מרחוק והצורך לשתף פעולה בתוך ובין ארגונים דרך הענן נעשה הכרחי, הן מבחינת עבודה מרחוק והן מבחינת הצורך בשיתוף פועלה עולמית מחיפוש אחר חיסון ותרופה כנגד הנגיף.

בשנת 2012 דאסו סיסטמס השיקה את פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, שסיפקה את הבסיס ליישומים ותהליכים עסקיים מהדור הבא, הפכה שיתוף פעולה עולמי חוצה תחומים למציאות, והעמידה את הענן בלב ליבה של אסטרטגיית החוויה העסקית שלה. בהקשר של COVID-19, חזונה של דאסו סיסטמס לגבי הענן, כפי שהוא ממומש בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, מתגלה כפתרון לשני הצרכים האמורים. באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, כל המשתתפים בכל פרויקט מחוברים באופן פעיל ואינטראקטיבי 24/7 מההתחלה ועד הסוף, על פני שלל מערכות ותוכנות מגוונות, שהן לכאורה לא תואמות. מכונאים ומהנדסים, יצרנים ומשווקים, מהנדסי אנוש וכלכלנים בכל מרחבי העולם יכולים, כולם, לעבוד במקביל וביחד. ארגונים, שבגין המשבר , אמצו את העבודה בענן באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, גילו שבנוסף להיותה פתרון עבור עבודה מרחוק, היא גם מאפשרת ביצוע של תהליכים במקביל באופן מאובטח ומביא להתייעלות ושיפור בתוצאות בו זמנית.

היעילות והעוצמה של החזון הזה של הענן ויישומיו כבר יושמו בלא מעט פרוייקטים וחברות. להלן רק כמה דוגמאות קטנות:

-     Eviation, חברת סטארט-אפ ישראלית חדשנית, השתמשה בחוויית הפתרונות התעשייתית "Reinvent the Sky", המבוססת על פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, כדי לפתח את אב-הטיפוס הראשון בשלב המסחרי של מטוס הנוסעים האזורי החשמלי שלה - אליס - בשנתיים בלבד. השימוש בענן איפשר גישה מאובטחת ושיתוף פעולה עולמי, וסייע לחברת Eviation להתגבר על בעיות של משאבים וזמן מוגבלים שהן לעיתים קרובות מחסומים גדולים העומדים בדרכן של חברות סטארט-אפ מבטיחות. למידע נוסף:

https://www.youtube.com/watch?v=DPjZQ85c3UY

-     ה-3DEXPERIENCE Lab OPEN COVID‑19 Community של דאסו סיסמטס פועלת על מנת לספק מידע וכלים חיוניים לשיפור יכולתו של העולם לספק פתרונות במאבק נגד נגיף ה-COVID‑19, כולל הציוד הנדרש להגנה על עובדי הבריאות בקו-הראשון. דוגמה מעשית אחת לתרומות הקהילה היא השימוש בסימולציות ה-SIMULIA Powerflow, המבוססות על פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, להמחיש את נתיב חלקיקי ריר שנפלטים כאשר אדם מתעטש, כדי לעזור להבין את היעילות של ציוד הגנה אישי שנמצאים בשלבי התפתחות. למידע נוסף:

 https://youtu.be/8szqSpnCdFo

-     חברת Lockheed Martin בחר בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE כדי לקדם פרויקטים הנדסיים דיגיטליים על מנת לתכנן ולייצר את הדור הבא של מטוסים ומסוקים. בין היתר, החברה משתמשת בפתרונות ה-3D Digital Mock Up וה-Product Lifecycle Management של דאסו סיסמטס כדי להגביר שיתוף פעולה, גמישות ומהירות של הצוותים והמערכות לכל אורך חיי הפיתוח והייצור של הדגמים החדשים.

אם כן, דאסו סיסטמס ופלטפורמת ה-3DEXPERIENCE מספקות חבל הצלה קריטי לתעסוקה היומיומית בתקופה הנוכחית, בו בעת שהן מניחות את הבסיס לכלכלה ב"יום שאחרי" המגפה. השימוש ביישומים מבוססי ענן מבטיח לא רק שהם תמיד יהיו זמינים, אלא גם שהם תמיד יהיו עדכניים, לא רק בנוגע לטכנולוגיה ומדע, אם כי גם ביחס לרגולציה, רישוי ועלויות חומרים (כמו גם שיקולים רלוונטיים אחרים). הודות לאפליקציות של דאסו סיסטמס כגון CATIA לעיצוב, DELMIA לייצור, ENOVIA לחדשנות שיתופית, SIMILIA להדמיה, ויישומים ספציפיים ממוקדי תעשיות שונות, והפעלתן באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, ניתן כעת לחקור, לבדוק ולייעל מוצרים וחוויות חדשים באופן וירטואלי לפני שמייצרים אותם בעולם האמיתי. פתרונות אלה, שנגישים דרך פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE בכל מקום ובכל עת, עוזרים לחברות ועובדים סביב העולם להמשיך לייצר, להתפרנס ולהתחדש בעת משבר ה-COVID‑19 כפי שהם ימשיכו לעשות גם בימים שקטים יותר.

 


לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות