✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

28.07 - Growee מאפשרת לכל אחד ואחת לגדל גידולים הידרופוניים בבית

IsraelClouds
|
July 28, 2019
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"

אפליקציה שרצה בענן של AWS מפשטת את העולם ההידרופוני שחייב עד עתה ידע רב

גידול ירקות, פירות וצמחים נוספים בשיטה הידרופונית (בתוך מים) מתפתח בקצב מהיר הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי. המגדלים נדרשים לידע רב כדי להצליח בגידולים, דבר שמונע מרבים, במיוחד במגזר הפרטי, מלהיכנס לתחום.

סטארט-אפ ישראלי בשם Growee, שנוסד בשנת 2017, משנה עתה את פני השוק ומאפשר למעשה לכל אחד ואחת להפוך למגדל צמחים הידרופוניים, ללא כל צורך בידע, כפי שמספר מנכ"ל החברה, עידן אביטן.

מה הם המאפיינים של השוק ההידרופוני ?

החקלאות ההידרופונית, הפרטית והעסקית, תגיע השנה להיקף כספי של כ-26 מיליארד דולר והיא צפויה לצמוח (תרתי משמע) להיקף של כ-36 מיליארד דולר, עם גידול שנתי ממוצע של 6.8%. הצמיחה אינה מקרית והיא נובעת ממספר יתרונות של השיטה בהשוואה לגידול ירקות ופירות באדמה: הצמחים גדלים פי שניים יותר מהר, התנובה גדולה יותר עד פי ארבעה, הפירות והירקות אורגאניים במאה אחוז והחסכון במים הוא גדול ביותר. חקלאות הידרופונית מתמודדת טוב יותר עם הצורך להזין אוכלוסייה עולמית שגדלה ב-200,000 איש מידי יום עם הידלדלות האדמות ועם השמדה של יבולים על ידי מזיקים בהיקף של 10% עד 16% בשנה.

כיום יותר ויותר אנשים במגזר הפרטי מגדלים בבית גידולים הידרופוניים, לצריכה עצמית. יש גם התאגדויות של מספר מגדלים שמקימים חווה הידרופונית קטנה משותפת בחצר הבניין או בגג ומוכרים את התוצרת או את חלקה.

מה התרומה של Growee לשוק זה ?

גידולים הידרופוניים מחייבים כיום ניסיון וידע רב שנדרשים לאיזון הדשנים והמרכיבים הכימיים של המים שמזינים את הגידולים וכן של מרכיבים סביבתיים כמו לחות וטמפרטורה. אי האיזון פוגע באיכות הצמיחה ולמעשה מבטל את היתרונות הגלומים בשיטה. היעדר ידע וניסיון חסמו בפני רבים את הכניסה לעולם הגידולים ההידרופוניים בעיקר במגזר הפרטי. במגזר החוות המקצועיות מחייבים התהליכים הללו מעקב ידני מתמיד שהוא לא תמיד מדויק ומחייב כוח עבודה גדול.

Growee פיתחה מערכת IoT ידידותית, מבוססת ענן של AWS שמייעלת את תהליך הגידול, המערכת כוללת קופסת חומרה חיצונית, חיישנים ומשאבות. מרגע ההתקנה המערכת מתחילה לנטר את הרכב המים והתנאים הסביבתיים, שולחת את הנתונים בתשדורת Wi-Fi לעיבוד בענן של AWS ומבצעת אוטומטית את הפעולות הנדרשות. אפליקציית סלולר מציגה בזמן אמת את הנתונים ואת הפעולות הננקטות.

אילו נתונים נאספים ואילו פעולות מתבצעות על בסיסם ?

למערכת יכולת שליטה על איזון ודישון מים. הטכנולוגיה מאפשר שליטה מודולרית על צמח בודד הניתנת להרחבה למאות צמחים. היא מנטרת את טמפרטורת המים והחדר, אחוזי הלחות בחדר ואת רמת החומציות (pH) והמוליכות במים. כשמתגלה חריגה המערכת מפעילה שתי משאבות לוויסות החומציות ושלוש משאבות להזרמת נוזלי דישון. האפליקציה הסלולרית (לאנדרואיד ולאייפונים) מציגה את כל הנתונים הללו, הפעולות שמתבצעות ומאפשרת גם התערבות ידנית.

מי הם לקוחות החברה ?

בארץ אנו מספקים את המערכת למספר מכוני מחקר וחוות גידול וכן למשתמשים פרטיים, חלקם וותיקים שרוצים להתייעל וחלקם כאלה שנכנסים לתחום באמצעות המערכת. בארה"ב אנו משווקים באמצעות מפיצים שמוכרים לחנויות שמתמחות במוצרים לגידולים הידרופוניים, חברות דשנים, בעלי חוות ועוד.

מדוע בחרתם ב-AWS כתשתית המערכת ?

AWS פיתחה אקו סיסטם שלם אופטימאלי לסטארט-אפים והיא תומכת בהם באופן ייחודי וחכם החל מהשלבים הראשונים ועד לפריסה בשוק העולמי. הם עושים עבודה מדהימה בתחום זה. מלבד הידע, אנו נעזרים במספר שירותי תשתית שמאפשרים את הפעילות הגלובלית.

באילו שירותים מדובר ?

המערכות המנטרות שלנו שולחות לשרתי אמזון כל 30 שניות נתונים על הגידולים שמעובדים בשירותי EC2 ובסיסי הנתונים MySQL ו-Redis  ומאוחסנים במערכת האחסון S3. בנוסף אנו מפעילים את מערכת ההתראות AWS Cloudwatch שמנטרת כל העת את המכשירים בשטח ומזהה תקלות כגון, מכשיר שלא שלח נתונים בזמן, מידע שגוי ועוד.

לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות