✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

פתרון יצירתי: המחשוב בענן של AWS, מאפשר לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב לקבל כוח מחשוב חזק בבית

ISRAELCLOUDS
|
July 6, 2020
alt="blogs"
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
Event
title="Google"
סבינה יוזפובסקי, מנהלת מערכות מידע ומחשב בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, קרדיט: לימור בן משה גנץ

הסטודנטים בפקולטה להנדסה נוהגים לבצע את המטלות שלהם והתרגילים למבחנים בכיתות המחשוב, בהם יש תחנות עבודה עם כוח מחשוב חזק. נגיף הקורונה יצר מכשול, התלמידים לא יכולים להגיע לכיתות בגלל הסגר. הפתרון למקרה הזה הגיע על-ידי סבינה יוזפובסקי, מנהלת מערכות מידע ומחשב בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, אשר רתמה את כוח המחשוב בענן של AWS, על מנת שהסטודנטים ימשיכו לעשות את המטלות שלהם, אפילו אם הם משתמשים במחשב עם חומרה חלשה מהבית וכל זה מבלי הצורך להגיע פיזית לאוניברסיטה.

מדובר בפרויקט הראשון של הפקולטה עם AWS, אשר נחל הצלחה באוניברסיטה וסבינה יוזפובסקי מספרת לנו איך היא עשתה את זה.

את יכולה לספר על פרויקט המחשוב בענן אצלכם בפקולטה?

"בתקופת המבחנים ראיתי שהסטודנטים להנדסה אצלנו באוניברסיטה מגיעים בהמוניהם לכיתות המחשוב, אבל בזמנים שאין להם תרגילים או מבחנים, הכיתות נשארות כמעט ריקות או חצי ריקות. יש לנו היום 5 כיתות מחשוב עם 150 מחשבים, הכוללים חומרה חזקה עם כרטיסים גראפיים יעודיים. המטרה שלי הייתה לפתור את בעיית העומס, מבלי לרכוש עוד מחשבים ולמצוא להם מקום בכיתות. הפתרון של מחשוב בענן ש-AWS מציעה, מאפשר לסטודנטים שלנו להפוך את המחשבים האישיים שלהם למחשבים חזקים, אשר יכולים להתמודד עם המשימות המאתגרות שהם עושים בכיתות. AWS מאפשרת לנו בקלות להציע את היכולות האלו, כאשר יש להם ביקוש, ולהפסיק אותם שאין צורך. מבחינתנו, זה ענה לנו על כל הדרישות וחסך לנו במשאבים".

איך הגיע הרעיון להשתמש בטכנולוגיית הענן של AWS בלימודים אצלכם?

"אני כבר זמן מה מנסה לקדם אפשרות של שימוש בכוח המחשוב בענן אצלנו בפקולטה. הרעיון להשתמש בשירותי AWS הגיע תוך כדי שהייתי בכנס, ואחד האינטגרטורים סיפר שהוא יכול להציע לנו אופציה כזאת של שימוש במחשבים רגילים כמחשבים חזקים, באמצעות כוח המחשוב בענן. מה שהוא סיפר לי, בדיוק פתר את הבעיה של עומס בכיתות בתקופות מסוימות. בעקבות השיחה הזאת עם האינטגרטור, התחלתי לגלגל את הרעיון והיינו ממש לקראת פיילוט לפני תקופת הקורונה, אבל זאת דווקא דחפה את הרעיון הזה קדימה ואפשרה לנו להוציא אותו לפעול. זה בדיוק מה שהיינו צריכים והסטודנטים שלנו לא פספסו זמן חשוב ללימודים".

אילו מסקנות היו לכם מהפרויקט?

"קודם כל הגמישות והמהירות של הוספת משאבים בענן אפשרו לנו להרחיב את הפיילוט במהירות לעוד קורסים, אז מבחינתנו הוא הצלחה, כאשר הוא נותן אופציה נוחה לסטודנטים שרוצים לעשות את התרגילים שלהם מהבית, מבלי להגיע פיזית לאוניברסיטה. עדיין לא בדקנו את השימוש בכוח המחשוב בענן בתקופת המבחנים, שזאת הייתה המטרה הראשונית שלנו, כי תקופת המבחנים עוד לא התחילה".

באילו בתי ספר באוניברסיטה אתם מציעים את היכולת של המחשוב מהענן?

"הפרויקט התחיל כדי לתת מענה לסטודנטים בבית הספר בהנדסה מכנית, אבל במהלך הסגר של נגיף הקורונה, נוספו קורסים מבית הספר להנדסת חשמל והמחלקה להנדסת תעשיה, כך שאנחנו בהחלט יכולים לדבר על זה כניסוי שהצליח והוא כבר תופס אצלנו תאוצה".

באילו שירותים של AWS אתם משתמשים?

״אנחנו משתמשים בשרות Amazon Appstream 2.0  בכדי להביא תוכנות דסקטופ למחשבי הסטודנטים. שרות Amazon Athena מאפשר לנו לתחקר את דפוסי השימוש, למשל, מה התוכנות וכמה זמן הן היו בשימוש הסטודנטים?"



לחץ לכתבה המקורית

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות