✕ סגור 
צור קשר
תודה על ההתעניינות .

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

שמואל כליפה בסקירה על הענן של מיקרוסופט Azure

שמואל כליפה
|
Nov 28, 2016
alt="blogs"
alt="blogs"
Events
title="Google"
alt="blogs"
Event

מהו ה- Azure ?

 Azure היא פלטפורמת מחשוב ענן פתוחה וגמישה המאפשרת לך לבנות, לפרוס ולנהל יישומים במהירות על גבי רשת מרכזי הנתונים הגלובלית של מיקרוסופט. אתה יכול לבנות אפליקציות ויישומים עם כל שפה, כלי פיתוח או תשתית סביבת עבודה שתרצה ותמיד תוכל להגר לענן בקצב שלך, עם שילוב של פתרון ענן ציבורי ותשתית IT קיימת.

שירותי Microsoft Azure של חברת מיקרוסופט

Windows Azure הוכרזה ע"י מיקרוסופט בשלהי 2008. Windows Azure מאפשרת למשתמשים ניהול יעיל ונוח, של ההבטים השונים במחשוב ענן, כפי שהוזכרו בתחילת המאמר. סביבת Windows Azure מורכבת משלושה חלקים עיקריים: Windows Azure ,SQL Azure ושירותים נוספים (בעבר נקרא AppFabric). 

Windows Azure הבסיס לשירותי הענן של מייקרוסופט. פלטפורמת Windows Azure מספקת את יכולות התשתית החומרתית והאפליקטיבית של שירותי הענן. בעזרת Windows Azure, נוכל לאחסן ולנהל את השירותים בהם הארגון משתמש. כמו כן, Windows Azure מספקת את שירותי האחסנה עבור מידע שאנו, כמשתמשים נרצה לשמור (NoSQL) וכן מספקת שירות הודעות אסינכרוני דרכו ניתן לתקשר בין השירותים השונים.

SQL Azure זהו למעשה שירות SQL Server עבור הענן, כאשר השרת המאחסן את הנתונים, נמצא בענן, ומשמש כמחסן נתונים עבור האפליקציות השונות.

שירותים נוספים (בעבר נקראו AppFabric) – פלטפורמת Windows Azure מספקת שירותים המאפשרים קישוריות של אפליקציות שונות בסביבת הענן. בין השירותים הללו נכללים שירות קישוריות בין שירותי ענן שונים (On-Premise ושירותים אשר נמצאים אי שם ב"ענן") בעזרת ה-Service Bus אשר מהווה ערוץ תקשורת בטוח ונוח בין השירותים השונים, מנגנון Cache מתוחכם אשר תורם לשיפור ביצועים בסביבת הענן, ע"י שמירת המידע בזכרון וע"י כך חוסך את הצורך לאחזר מידע משירותי האחסון השונים והאיטיים יותר. כמו כן, שירות Access control מטפל באימות והרשאה של קריאות לשירותים השונים.

 

זמינות ושרידות                                                               

מפרויקטים קטנים ועד השקות גלובליות, Azure בנוי להתמודד עם כל עומס עבודה. בנוסף, אתה מקבל SLA  מחשובי של 99.95% שמאפשר לך להתעסק בבנייה ותפעול של אפליקציות מעולות וזמינות תמיד, ולא בתשתית ודאגות לביצועים.  מיקוסופט מספקים מערכת הפעלה (OS) אוטומטית ועדכוני תוכנה, איזון עומסים ברשת ומניעת כשל חומרה – כלולים במערכת! פלטפורמת Azure תומכת במודל פריסה המאפשר לך לשדרג ולשפר את היישומים שלך ללא זמן השבתה. 57% מחברות Fortune 500 מסתמכות על Azure, כשבין לקוחותיהם ניתן למצוא את Mazda, NBC Sports  ורבים נוספים.

 פלטפורמת Windows Azure

Roles

אפליקציות הרצות ב- Windows Azure, נקראות "Roles", כאשר ההבחנה העיקרית היא בין Worker Role לבין Web Role. ה- Worker הוא Role כללי, בד"כ נשתמש בו לאפליקציות, שצריכות לרוץ לאורך זמן ולבצע משימות שונות לאורך זמן. Windows Azure מאתחל את ה-Worker Role והוא ימשיך לרוץ עד שיעצרו אותו. Web Role הוא מעין מקרה פרטי של Worker Role, כאשר שירות ה-IIS רץ עליו כברירת מחדל. Web Role יכול להריץ אפליקציות Web למיניהן, כגון אתרים (סטטיים ודינאמיים), Web Services, PHP וכדומה. התקשורת של העולם עם אפליקציות הענן נעשות דרך סטנדרטי תקשורת סטנדרטיים כמו TCP ו- HTTP, כאשר החיבור אל ה-Role הוא דרך נקודת קצה (endpoint) שניתנת להגדרה, למשל Port 80 עבור דפי Web. ב- Windows Azure החיבורים אל נקודות הקצה, עוברים דרך מערכת איזון עומסים (load balancing) באופן אוטומטי.

מי שמנהל את כל המשאבים הרבים שצורכים ה-Role-ים השונים ושאר שירותי המערכת, הוא מנגנון הנקרא Fabric Controller או בקיצור FC. ה- FC דואג לנתר את השירותים השונים ולוודא שהמערכת נמצאת במצב תקין. במקרה ואחד מהשירותים מפסיק להתנהל בצורה תקינה, ה- FC הוא זה שידאג לאתחול השירות מחדש ולוודא שלקוחות הקצה מקבלים מערכת יציבה ומהימנה.

שטח אחסון ללא הגבלה.  שרתים ללא הגבלה

Azure מאפשר לך לבצע Scaling מאסיבי, בכל יישום או אפליקציה, ללא מאמץ.  מיקרוסופט מספקים מערכת אוטומטית בשירות עצמי המחלקת משאבים ומאזנת עומסים בתוך דקות. גדילה או ירידה בשימוש המשאבים מתבצעת בגמישות ובקלות ובהתאם לצרכים שלך, כשאתה משלם רק על מה שאתה צורך. מרכזי הנתונים של Azure פרוסים ברחבי העולם, ומאפשרים לך לתת את השירותים והביצועים הטובים ביותר ללקוחותיך בכל מקום על פני הגלובוס.

 

ב-Windows Azure יש מספר דרכים לשמור נתונים החל מתורים (Queues) , שמשמשים בעיקר להעברת מידע בין ה-Role-ים השונים וכלה ב- SQL Azure שהוא למעשה שירות מסד נתונים לכל דבר והוא חיצוני לפלטפורמה.

שלושת שירותי האחסון העיקריים בפלטפורמת Azure הם: Queues, Tables ו- Blobs.

Queues

תורים משמשים פחות כמקום אחסון ויותר כאמצעי להעברת מידע והודעות בין ה- Web Role לבין ה- Worker Role. התורים הם אסינכרוניים ומוגבלים לגודל של 64KB להודעה. המידע בתור יישמר עד אשר ניתן הוראה למחוק את ההודעה. כמו כן, אם ה- Role שאמור לקרוא את ההודעה "נופל" ולא מצליח לקרוא אותה, ניתן יהיה לקרוא את המידע באמצעות Role אחר. הפנייה לתור היא שמית כאשר השם שניתן חייב להיות באותיות קטנות (Lower Case), באורך של בין 3 לבין 63 תווים אלפאנומריים ('-' יכול להפריד בין תווים אלו, אך לא ניתן להתחיל ולסיים בו).

Tables

הטבלאות משמשות כמקום אחסון סקלבילי ומובנה, אשר מקושר לחשבון האחסון של הלקוח. טבלאות אלה הן טבלאות לא רלציוניות וללא סכמה (כמו פתרונות NoSQL מוכרים) וככאלה הן מסוגלות לשמור בתוכן מידע מסוגים שונים וכל תא יכול לאחסן סוג מידע אחר, כגון String או int וכיו'ב. טבלאות יכולות להכיל מילארדי שורות ו- טרהבטים של מידע. כל תא אחסון יהיה בעל מאפייני המערכת הבאים: PartitionKey, RowKey ו- LastUpdate שהוא מאפיין מערכת וערכו ניתן ע"י הפלטפורמה. PartitionKey ו- RowKey משמשים לזיהוי חד ערכי של המידע.

ניתן להוסיף מאפיינים נוספים (עד 255 במספר) כאשר סוג המאפיין יכול להיות אחד מסוגי הבסיס הבאים: String, binary, bool, DateTime, GUID, int, int64 ו- double. המאפיינים נשמרים ע"י Azure בצורה של זוג <name, typed value>.

ה- PartitionKey משמש עבור Windows Azure על מנת לנטר את המידע הנשמר בכדי שנוכל להגדיל את מקום האחסון במקרה הצורך. Windows Azure משתמש ב- PartitionKey גם כדי לקבץ נתונים בעלי אותו PartitionKey תחת אותה טבלה, לכן כדאי להשתמש ב-PartitionKey שיהיה ברור ונהיר לשימוש. RowKey הוא המזהה החד ערכי של המידע בתוך ה-Partition ולכן כאשר נרצה לשלוף מידע מסויים, נעביר ל- Azure צירוף <PartitionKey, RowKey> ונקבל ערך יחיד עבור צירוף זה. מאחר ו- Azure שומרת מידע בעל אותו PartitionKey תחת אותה טבלה, ניתן לבצע פעולות טרנזקטיביות על מידע בעל אותו PartitionKey ופעולות אלה יחשבו אטומיות גם מבחינת התשלום עבור השירות.

בלוב BLOB

 Blob – Binary Large Object – בלוב-ים הם הדרך של Windows Azure לשמור מידע בעל נפח גדול בענן. בבלוב אנו נשמור תמונות, סרטונים, קבצים שונים וכל מידע שדורש מקום ויכולת גישה נוחה אליו. ניתן לגשת לבלוב דרך ה-URL:

http(s)://<שם חשבון האחסון>.blob.core.windows.net/<שם ספרייה>/<שם בלוב>

לכל בלוב וספרייה ניתן להוסיף גם מידע שיתאר את התוכן (MetaData) של הבלוב/ספרייה. מידע זה ישמר במערך של שם/ערך עבור כל בלוב וספרייה.

הבלובים מחולקים לשתי תת קטגוריות – בלוקים ודפים.

בלוב מסוג בלוק (Block Blob)

כל בלוב כזה, יכול להכיל נפח אחסון עד 200GB, אשר יאוחסן בבלוקים של 4MB והבלוקים יאוחסנו לפי הסדר הנתון. כלומר, נניח ויש לנו מידע בגודל של 10GB ונרצה לשמור אותו בבלוב, אנו נחלק את המידע לבלוקים של 4MB וכאשר נעלה את המידע לבלוב, כל בלוק יקבל מספר סידורי וכך נשמור על סדר הבלוקים, על מנת שנוכל לאחזר את המידע. בלוב כזה, מתאים לשמירת וידאו עבור סטרימינג, תמונות ומסמכים. בזכות החלוקה לחלקים קטנים של 4MB ובזכות השמירה על הסדר, במקרה של שגיאה בהעלאה של המידע, ניתן לתקן את המידע ע"י העלאת הבלוק הסורר בלבד. כמו-כן, בזכות החלוקה והשמירה על הסדר, ניתן גם להעלות מספר בלוקים במקביל ובכך לקבל ביצועים טובים יותר. לאחר שהעלנו את המידע לבלוב, יש לבצע Commit, על מנת שהמידע יישמר ויהיה נגיש. לפני ביצוע ה- Commit, ניתן להוסיף, למחוק ולשנות בלוקים שונים מאחר ורק לאחר ה-Commit הם יהיו מסודרים לפי הסדר ושמורים במערכת.

בלוק מסוג דף (Page Blob)

בלוק זה, מטרתו לתמוך בגישה אקראית (Random Access) אל המידע, והוא מוגבל בגודל של 1TB. בלוב זה, מורכב ממערך של דפים (Pages) כאשר כל דף הוא בגודל של 512 בתים, ולכן גודל הבלוב יהיה כפולה של 512. קריאה מבלוב זה תעשה ע"י פניה לדף כלשהו בתוך תווך הדפים של הבלוב. כתיבה לבלוב זה, אינה דורשת ביצוע Commit ולכן כל דבר שנעלה לבלוב, יכתב מיידית אליו ויישמר בענן.

כונן Windows Azure

כונן Windows Azure (Windows Azure Drive), הוא מקרה פרטי של Page Blob. זהו Page Blob, אשר הפורמט שלו הוא NTFS. זהו למעשה כונן קשיח וירטואלי, כאשר כל מידע שנכתב אליו, נשמר מיידית בענן ומגובה ע"י המערכת. המנגנון של כונן Windows Azure מאפשר כתיבה ע"י Role אחד בזמן נתון, אך קריאה ניתנת לביצוע ע"י מספר Role-ים בו זמנית.

SQL Azure

הוא שירות מסד נתונים רלציוני, המאפשר לשמור נתונים בטבלאות, להריץ Stored Procedures, לבצע אינדקסים, ליצור Views ולבצע כמעט כל מה שאפשר לעשות עם SQL Server רגיל, כאשר השוני הוא בד"כ ברמה האדמיניסטרטיבית (טבלה שמשווה את שני השרתים ניתן למצוא כאן). ניתן לקנות גדלים שונים של אחסון כאשר הגודל המינימלי הוא 100MB והגודל המקסימלי הוא 150GB.

שליטה ובקרה

השליטה והבקרה בשירותי ה- Azure נעשית בעזרת ה- Windows Azure Management Service, שמספקים כלים ו- API לשליטה בחשבון ה- Azure שלכם. פלטפורמת Windows Azure מספקת ממשקים לכל השירותים שהיא מספקת. ממשקים אלה מגיעים מרמת סביבת הפיתוח – ממשק עבור סביבת .Net ו- Visual Studio וכלה בממשק RESTful המאפשר לכל סביבה תומכת לתקשר עם הענן.

סיכום

בעזרת טכנולוגית Windows Azure, מיקרוסופט מספקת פתרון מלא ועשיר, עבור אפליקציות ענן. Windows Azure מאפשרת מעבר מהיר וקל מפתרון מקומי לפתרון בענן ופורשת לפנינו עולם מלא ועשיר של כלים ופתרונות, על מנת לעזור ולהפוך את המעבר לענן, לפשוט וקל. מיקרוספט תומכת בסביבת הענן שלה ע"י כלי פתוח, ידע וטכנולוגיה, ועוזרת לנו, להגיע לענן, מהר יותר, פשוט יותר וזול יותר.

קוד פתוח                                  

Azure תומכת במגוון רחב של מערכות הפעלה, שפות תכנות, סביבות עבודה, כלים, בסיסי נתונים  ומכשירים. הרץ Containers של Linux עם אינטגרציה של Docker, בנה אפליקציות באמצעות  JavaScript, Python, .NET, PHP, Java ו-Node.js; בנה Backend למכשירי iOS, אנדרואיד ו- Windows. Azure תומכת באותן טכנולוגיות שמיליוני מפתחים ומקצועני IT כבר סומכים ונתמכים עליהן.

הרחבת ה-IT הקיים                         

ספקי ענן מסוימים מכריחים אותך לבחור בין מרכז המידע הקיים שלך, לבין הענן. זהו לא המקרה ב-  Azure.  הפלטפורמה מאפשרת אינטגרציה פשוטה עם סביבת ה-IT הקיימת שלך באמצעות הרשת הגדולה ביותר של חיבורים מאובטחים, מאגרי מידע היברידיים, פתרונות אחסון ואפשרויות אחסון  והצפנה של מידע, כך שהנכסים שלך נשארים בדיוק איפה שאתה צריך אותם. אתה אפילו יכול להריץ  את Azure במרכז המידע שלך עם Azure Stack. הפתרונות ההיברידים של Azure מביאים לך את  היתרונות בשני העולמות: יותר אפשרויות IT, בצורה פשוטה ובעלות נמוכה משמעותית.

הגנה על המידע                                 

ארגונים מסוימים עדיין חוששים מהמעבר לענן. לכן, מיקרוסופט התחייבה להגנה ולפרטיות המידע  שלך. מיקוסופט הינה ספקית הענן הראשונה שהוכרה על ידי רשויות הגנת המידע של האיחוד האירופי  למחויבותן לחוקי הפרטיות המחמירים של האיחוד. מיקרוסופט הייתה ספקית הענן הגדולה  הראשונה שאימצה את תקני הפרטיות הסטנדרטיים בענן, ISO 27018. בנוסף, השקנו את Azure  Government, גרסה עצמאית של Azure שעוצבה במטרה לעמוד בדרישות התאימות המחמירות של גופים ציבוריים בארצות הברית.

בכל מקום                                                                          

Azure פועלת על רשת גלובלית הולכת וגדלה של מרכזי הנתונים של מיקרוסופט ב-26 אזורים,  המבטיחים לך את כל האפשרויות להפעלת יישומים, לא משנה היכן. 

החלטות חכמות יותר              

שירותי החיזוי והאנליטיקה של Azure, הכוללים את Machine Learning, Cortana Analytics ו-  Stream Analytics, מגדירים מחדש אינטליגנציה עסקית. מאפשרים קבלת החלטות חכמות יותר, שפרו את שירות הלקוחות וחשפו הזדמנויות עסקיות חדשות מהמידע המבוזר, המובנה או המבוסס על IoT.

מהו ה- Azure ?

 Azure היא פלטפורמת מחשוב ענן פתוחה וגמישה המאפשרת לך לבנות, לפרוס ולנהל יישומים במהירות על גבי רשת מרכזי הנתונים הגלובלית של מיקרוסופט. אתה יכול לבנות אפליקציות ויישומים עם כל שפה, כלי פיתוח או תשתית סביבת עבודה שתרצה ותמיד תוכל להגר לענן בקצב שלך, עם שילוב של פתרון ענן ציבורי ותשתית IT קיימת.

שירותי Microsoft Azure של חברת מיקרוסופט

Windows Azure הוכרזה ע"י מיקרוסופט בשלהי 2008. Windows Azure מאפשרת למשתמשים ניהול יעיל ונוח, של ההבטים השונים במחשוב ענן, כפי שהוזכרו בתחילת המאמר. סביבת Windows Azure מורכבת משלושה חלקים עיקריים: Windows Azure ,SQL Azure ושירותים נוספים (בעבר נקרא AppFabric). 

Windows Azure הבסיס לשירותי הענן של מייקרוסופט. פלטפורמת Windows Azure מספקת את יכולות התשתית החומרתית והאפליקטיבית של שירותי הענן. בעזרת Windows Azure, נוכל לאחסן ולנהל את השירותים בהם הארגון משתמש. כמו כן, Windows Azure מספקת את שירותי האחסנה עבור מידע שאנו, כמשתמשים נרצה לשמור (NoSQL) וכן מספקת שירות הודעות אסינכרוני דרכו ניתן לתקשר בין השירותים השונים.

SQL Azure זהו למעשה שירות SQL Server עבור הענן, כאשר השרת המאחסן את הנתונים, נמצא בענן, ומשמש כמחסן נתונים עבור האפליקציות השונות.

שירותים נוספים (בעבר נקראו AppFabric) – פלטפורמת Windows Azure מספקת שירותים המאפשרים קישוריות של אפליקציות שונות בסביבת הענן. בין השירותים הללו נכללים שירות קישוריות בין שירותי ענן שונים (On-Premise ושירותים אשר נמצאים אי שם ב"ענן") בעזרת ה-Service Bus אשר מהווה ערוץ תקשורת בטוח ונוח בין השירותים השונים, מנגנון Cache מתוחכם אשר תורם לשיפור ביצועים בסביבת הענן, ע"י שמירת המידע בזכרון וע"י כך חוסך את הצורך לאחזר מידע משירותי האחסון השונים והאיטיים יותר. כמו כן, שירות Access control מטפל באימות והרשאה של קריאות לשירותים השונים.

 

זמינות ושרידות                                                               

מפרויקטים קטנים ועד השקות גלובליות, Azure בנוי להתמודד עם כל עומס עבודה. בנוסף, אתה מקבל SLA  מחשובי של 99.95% שמאפשר לך להתעסק בבנייה ותפעול של אפליקציות מעולות וזמינות תמיד, ולא בתשתית ודאגות לביצועים.  מיקוסופט מספקים מערכת הפעלה (OS) אוטומטית ועדכוני תוכנה, איזון עומסים ברשת ומניעת כשל חומרה – כלולים במערכת! פלטפורמת Azure תומכת במודל פריסה המאפשר לך לשדרג ולשפר את היישומים שלך ללא זמן השבתה. 57% מחברות Fortune 500 מסתמכות על Azure, כשבין לקוחותיהם ניתן למצוא את Mazda, NBC Sports  ורבים נוספים.

 פלטפורמת Windows Azure

Roles

אפליקציות הרצות ב- Windows Azure, נקראות "Roles", כאשר ההבחנה העיקרית היא בין Worker Role לבין Web Role. ה- Worker הוא Role כללי, בד"כ נשתמש בו לאפליקציות, שצריכות לרוץ לאורך זמן ולבצע משימות שונות לאורך זמן. Windows Azure מאתחל את ה-Worker Role והוא ימשיך לרוץ עד שיעצרו אותו. Web Role הוא מעין מקרה פרטי של Worker Role, כאשר שירות ה-IIS רץ עליו כברירת מחדל. Web Role יכול להריץ אפליקציות Web למיניהן, כגון אתרים (סטטיים ודינאמיים), Web Services, PHP וכדומה. התקשורת של העולם עם אפליקציות הענן נעשות דרך סטנדרטי תקשורת סטנדרטיים כמו TCP ו- HTTP, כאשר החיבור אל ה-Role הוא דרך נקודת קצה (endpoint) שניתנת להגדרה, למשל Port 80 עבור דפי Web. ב- Windows Azure החיבורים אל נקודות הקצה, עוברים דרך מערכת איזון עומסים (load balancing) באופן אוטומטי.

מי שמנהל את כל המשאבים הרבים שצורכים ה-Role-ים השונים ושאר שירותי המערכת, הוא מנגנון הנקרא Fabric Controller או בקיצור FC. ה- FC דואג לנתר את השירותים השונים ולוודא שהמערכת נמצאת במצב תקין. במקרה ואחד מהשירותים מפסיק להתנהל בצורה תקינה, ה- FC הוא זה שידאג לאתחול השירות מחדש ולוודא שלקוחות הקצה מקבלים מערכת יציבה ומהימנה.

שטח אחסון ללא הגבלה.  שרתים ללא הגבלה

Azure מאפשר לך לבצע Scaling מאסיבי, בכל יישום או אפליקציה, ללא מאמץ.  מיקרוסופט מספקים מערכת אוטומטית בשירות עצמי המחלקת משאבים ומאזנת עומסים בתוך דקות. גדילה או ירידה בשימוש המשאבים מתבצעת בגמישות ובקלות ובהתאם לצרכים שלך, כשאתה משלם רק על מה שאתה צורך. מרכזי הנתונים של Azure פרוסים ברחבי העולם, ומאפשרים לך לתת את השירותים והביצועים הטובים ביותר ללקוחותיך בכל מקום על פני הגלובוס.

 

ב-Windows Azure יש מספר דרכים לשמור נתונים החל מתורים (Queues) , שמשמשים בעיקר להעברת מידע בין ה-Role-ים השונים וכלה ב- SQL Azure שהוא למעשה שירות מסד נתונים לכל דבר והוא חיצוני לפלטפורמה.

שלושת שירותי האחסון העיקריים בפלטפורמת Azure הם: Queues, Tables ו- Blobs.

Queues

תורים משמשים פחות כמקום אחסון ויותר כאמצעי להעברת מידע והודעות בין ה- Web Role לבין ה- Worker Role. התורים הם אסינכרוניים ומוגבלים לגודל של 64KB להודעה. המידע בתור יישמר עד אשר ניתן הוראה למחוק את ההודעה. כמו כן, אם ה- Role שאמור לקרוא את ההודעה "נופל" ולא מצליח לקרוא אותה, ניתן יהיה לקרוא את המידע באמצעות Role אחר. הפנייה לתור היא שמית כאשר השם שניתן חייב להיות באותיות קטנות (Lower Case), באורך של בין 3 לבין 63 תווים אלפאנומריים ('-' יכול להפריד בין תווים אלו, אך לא ניתן להתחיל ולסיים בו).

Tables

הטבלאות משמשות כמקום אחסון סקלבילי ומובנה, אשר מקושר לחשבון האחסון של הלקוח. טבלאות אלה הן טבלאות לא רלציוניות וללא סכמה (כמו פתרונות NoSQL מוכרים) וככאלה הן מסוגלות לשמור בתוכן מידע מסוגים שונים וכל תא יכול לאחסן סוג מידע אחר, כגון String או int וכיו'ב. טבלאות יכולות להכיל מילארדי שורות ו- טרהבטים של מידע. כל תא אחסון יהיה בעל מאפייני המערכת הבאים: PartitionKey, RowKey ו- LastUpdate שהוא מאפיין מערכת וערכו ניתן ע"י הפלטפורמה. PartitionKey ו- RowKey משמשים לזיהוי חד ערכי של המידע.

ניתן להוסיף מאפיינים נוספים (עד 255 במספר) כאשר סוג המאפיין יכול להיות אחד מסוגי הבסיס הבאים: String, binary, bool, DateTime, GUID, int, int64 ו- double. המאפיינים נשמרים ע"י Azure בצורה של זוג <name, typed value>.

ה- PartitionKey משמש עבור Windows Azure על מנת לנטר את המידע הנשמר בכדי שנוכל להגדיל את מקום האחסון במקרה הצורך. Windows Azure משתמש ב- PartitionKey גם כדי לקבץ נתונים בעלי אותו PartitionKey תחת אותה טבלה, לכן כדאי להשתמש ב-PartitionKey שיהיה ברור ונהיר לשימוש. RowKey הוא המזהה החד ערכי של המידע בתוך ה-Partition ולכן כאשר נרצה לשלוף מידע מסויים, נעביר ל- Azure צירוף <PartitionKey, RowKey> ונקבל ערך יחיד עבור צירוף זה. מאחר ו- Azure שומרת מידע בעל אותו PartitionKey תחת אותה טבלה, ניתן לבצע פעולות טרנזקטיביות על מידע בעל אותו PartitionKey ופעולות אלה יחשבו אטומיות גם מבחינת התשלום עבור השירות.

בלוב BLOB

 Blob – Binary Large Object – בלוב-ים הם הדרך של Windows Azure לשמור מידע בעל נפח גדול בענן. בבלוב אנו נשמור תמונות, סרטונים, קבצים שונים וכל מידע שדורש מקום ויכולת גישה נוחה אליו. ניתן לגשת לבלוב דרך ה-URL:

http(s)://<שם חשבון האחסון>.blob.core.windows.net/<שם ספרייה>/<שם בלוב>

לכל בלוב וספרייה ניתן להוסיף גם מידע שיתאר את התוכן (MetaData) של הבלוב/ספרייה. מידע זה ישמר במערך של שם/ערך עבור כל בלוב וספרייה.

הבלובים מחולקים לשתי תת קטגוריות – בלוקים ודפים.

בלוב מסוג בלוק (Block Blob)

כל בלוב כזה, יכול להכיל נפח אחסון עד 200GB, אשר יאוחסן בבלוקים של 4MB והבלוקים יאוחסנו לפי הסדר הנתון. כלומר, נניח ויש לנו מידע בגודל של 10GB ונרצה לשמור אותו בבלוב, אנו נחלק את המידע לבלוקים של 4MB וכאשר נעלה את המידע לבלוב, כל בלוק יקבל מספר סידורי וכך נשמור על סדר הבלוקים, על מנת שנוכל לאחזר את המידע. בלוב כזה, מתאים לשמירת וידאו עבור סטרימינג, תמונות ומסמכים. בזכות החלוקה לחלקים קטנים של 4MB ובזכות השמירה על הסדר, במקרה של שגיאה בהעלאה של המידע, ניתן לתקן את המידע ע"י העלאת הבלוק הסורר בלבד. כמו-כן, בזכות החלוקה והשמירה על הסדר, ניתן גם להעלות מספר בלוקים במקביל ובכך לקבל ביצועים טובים יותר. לאחר שהעלנו את המידע לבלוב, יש לבצע Commit, על מנת שהמידע יישמר ויהיה נגיש. לפני ביצוע ה- Commit, ניתן להוסיף, למחוק ולשנות בלוקים שונים מאחר ורק לאחר ה-Commit הם יהיו מסודרים לפי הסדר ושמורים במערכת.

בלוק מסוג דף (Page Blob)

בלוק זה, מטרתו לתמוך בגישה אקראית (Random Access) אל המידע, והוא מוגבל בגודל של 1TB. בלוב זה, מורכב ממערך של דפים (Pages) כאשר כל דף הוא בגודל של 512 בתים, ולכן גודל הבלוב יהיה כפולה של 512. קריאה מבלוב זה תעשה ע"י פניה לדף כלשהו בתוך תווך הדפים של הבלוב. כתיבה לבלוב זה, אינה דורשת ביצוע Commit ולכן כל דבר שנעלה לבלוב, יכתב מיידית אליו ויישמר בענן.

כונן Windows Azure

כונן Windows Azure (Windows Azure Drive), הוא מקרה פרטי של Page Blob. זהו Page Blob, אשר הפורמט שלו הוא NTFS. זהו למעשה כונן קשיח וירטואלי, כאשר כל מידע שנכתב אליו, נשמר מיידית בענן ומגובה ע"י המערכת. המנגנון של כונן Windows Azure מאפשר כתיבה ע"י Role אחד בזמן נתון, אך קריאה ניתנת לביצוע ע"י מספר Role-ים בו זמנית.

SQL Azure

הוא שירות מסד נתונים רלציוני, המאפשר לשמור נתונים בטבלאות, להריץ Stored Procedures, לבצע אינדקסים, ליצור Views ולבצע כמעט כל מה שאפשר לעשות עם SQL Server רגיל, כאשר השוני הוא בד"כ ברמה האדמיניסטרטיבית (טבלה שמשווה את שני השרתים ניתן למצוא כאן). ניתן לקנות גדלים שונים של אחסון כאשר הגודל המינימלי הוא 100MB והגודל המקסימלי הוא 150GB.

שליטה ובקרה

השליטה והבקרה בשירותי ה- Azure נעשית בעזרת ה- Windows Azure Management Service, שמספקים כלים ו- API לשליטה בחשבון ה- Azure שלכם. פלטפורמת Windows Azure מספקת ממשקים לכל השירותים שהיא מספקת. ממשקים אלה מגיעים מרמת סביבת הפיתוח – ממשק עבור סביבת .Net ו- Visual Studio וכלה בממשק RESTful המאפשר לכל סביבה תומכת לתקשר עם הענן.

סיכום

בעזרת טכנולוגית Windows Azure, מיקרוסופט מספקת פתרון מלא ועשיר, עבור אפליקציות ענן. Windows Azure מאפשרת מעבר מהיר וקל מפתרון מקומי לפתרון בענן ופורשת לפנינו עולם מלא ועשיר של כלים ופתרונות, על מנת לעזור ולהפוך את המעבר לענן, לפשוט וקל. מיקרוספט תומכת בסביבת הענן שלה ע"י כלי פתוח, ידע וטכנולוגיה, ועוזרת לנו, להגיע לענן, מהר יותר, פשוט יותר וזול יותר.

קוד פתוח                                  

Azure תומכת במגוון רחב של מערכות הפעלה, שפות תכנות, סביבות עבודה, כלים, בסיסי נתונים  ומכשירים. הרץ Containers של Linux עם אינטגרציה של Docker, בנה אפליקציות באמצעות  JavaScript, Python, .NET, PHP, Java ו-Node.js; בנה Backend למכשירי iOS, אנדרואיד ו- Windows. Azure תומכת באותן טכנולוגיות שמיליוני מפתחים ומקצועני IT כבר סומכים ונתמכים עליהן.

הרחבת ה-IT הקיים                         

ספקי ענן מסוימים מכריחים אותך לבחור בין מרכז המידע הקיים שלך, לבין הענן. זהו לא המקרה ב-  Azure.  הפלטפורמה מאפשרת אינטגרציה פשוטה עם סביבת ה-IT הקיימת שלך באמצעות הרשת הגדולה ביותר של חיבורים מאובטחים, מאגרי מידע היברידיים, פתרונות אחסון ואפשרויות אחסון  והצפנה של מידע, כך שהנכסים שלך נשארים בדיוק איפה שאתה צריך אותם. אתה אפילו יכול להריץ  את Azure במרכז המידע שלך עם Azure Stack. הפתרונות ההיברידים של Azure מביאים לך את  היתרונות בשני העולמות: יותר אפשרויות IT, בצורה פשוטה ובעלות נמוכה משמעותית.

הגנה על המידע                                 

ארגונים מסוימים עדיין חוששים מהמעבר לענן. לכן, מיקרוסופט התחייבה להגנה ולפרטיות המידע  שלך. מיקוסופט הינה ספקית הענן הראשונה שהוכרה על ידי רשויות הגנת המידע של האיחוד האירופי  למחויבותן לחוקי הפרטיות המחמירים של האיחוד. מיקרוסופט הייתה ספקית הענן הגדולה  הראשונה שאימצה את תקני הפרטיות הסטנדרטיים בענן, ISO 27018. בנוסף, השקנו את Azure  Government, גרסה עצמאית של Azure שעוצבה במטרה לעמוד בדרישות התאימות המחמירות של גופים ציבוריים בארצות הברית.

בכל מקום                                                                          

Azure פועלת על רשת גלובלית הולכת וגדלה של מרכזי הנתונים של מיקרוסופט ב-26 אזורים,  המבטיחים לך את כל האפשרויות להפעלת יישומים, לא משנה היכן. 

החלטות חכמות יותר              

שירותי החיזוי והאנליטיקה של Azure, הכוללים את Machine Learning, Cortana Analytics ו-  Stream Analytics, מגדירים מחדש אינטליגנציה עסקית. מאפשרים קבלת החלטות חכמות יותר, שפרו את שירות הלקוחות וחשפו הזדמנויות עסקיות חדשות מהמידע המבוזר, המובנה או המבוסס על IoT.

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם נציג אורקל

תודה הודעתך התקבלה

הודעתך לא התקבלה - נסה שוב מאוחר יותר

שמואל כליפה

הירשם לרשימת הדיוור של IsraelClouds

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

מילון מונחיםהשירותים שלנו תנאי שימושהרשמה לניוזלטרמדיניות פרטיות